V6'er til 100-125:
Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 08-09-05 00:22

Hejsa.

Jeg afhænder min Peugeot 406 XS4 2,0 HDI st. car, da jeg har købt en
kassebil, som jeg kommer til at køre meget i. Det er for mange penge
at have bundet i en dyr bil (2003'er) som ikke skal køre ret mange
kilometer. Det gør dog lidt ondt, for jeg er virkelig glad for den
spand.

Derfor har jeg gået og funderet lidt over at købe en ældre 406 V6, og
har fundet ud af at man får relativt fornuftige biler for en 100-125K.
Fx en 406 TS6 fra 2001 som har gået godt 200K med alu, fartpilot og
andre komfort-ting til 125K.

Jeg har altid været glad for Peugeot, og aldrig særlig stor fan af VW
fx når vi snakker diesel (jeg synes at motorgangen er for hård ifht.
PSA's HDI'er). Dog vil jeg ikke låse mig fast på et bestemt mærke
eller noget, så er der nogen der har forslag til andre V6'ere i det
prisleje som ikke er ældre end 98 til den pris? Fx Passat V6 ligger et
meget godt stykke over 406'eren prismæssigt.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Aslan

Dato : 08-09-05 01:21

Daniel Stjernholm wrote:
>så er der nogen der har forslag til andre V6'ere i det
> prisleje som ikke er ældre end 98 til den pris?

Find lidt mere i budgettet:

Alfa 156 2,5 V6 192 HK

http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=242900856&page=1

Aslan

1998 Alfa 156 2,0 TS
2005 MB E 320 CDI Avantgardé

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-09-05 03:42

Aslan wrote:

> Find lidt mere i budgettet:

Lidt?

Man skal jo købe to + værkstedsregninger...

Fra : Aslan

Dato : 09-09-05 13:39

Morten Fruergaard wrote:

> Man skal jo købe to + værkstedsregninger...

Så er det jo godt, at http://www.korsvejensbilcenter.dk/ har en sød
lille 1982 Alfa GTV 2,0 til 7.500, som man kan bruge den ene dag om
året, hvor 2,5 V6'eren er til service

Aslan

1998 Alfa 156 2,0 TS (På vej til at blive skiftet med en JTS)
2005 MB E 320 CDI Avantgardé (3,0 V6 og 7-trins gearkasse)

Fra : Brian Binnerup

Dato : 09-09-05 14:00

> Så er det jo godt, at http://www.korsvejensbilcenter.dk/ har en sød
> lille 1982 Alfa GTV 2,0 til 7.500

Skal vi gætte på at den er sværd at syne siden de ikke har valgt at få den
synet?

Mvh

Brian

Fra : Brian Binnerup

Dato : 08-09-05 05:34

> Jeg afhænder min Peugeot 406 XS4 2,0 HDI st. car

Hvad får du for sådan en?

Mvh

Brian

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 08-09-05 07:35

On Thu, 8 Sep 2005 06:33:41 +0200, "Brian Binnerup"
<ns-brian@binnerup.dk> wrote:

>Hvad får du for sådan en?

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=741992&page=1

Jeg havde satset på mere, men det ser ikke ud til at den kan sælges i
ren handel til ret meget mere end de 229K den er sat til.

Er der en bestemt grund til at du spørger?

Fra : Brian Binnerup

Dato : 08-09-05 14:03

> Er der en bestemt grund til at du spørger?

Det er en lækker bil - og den ville se flot ud hjemme i min garage
ren nysgerrighed.

Du skal ikke tilfældigvis bruge en Citroen C2 1.4 HDI, vel? Nå - ikke -
så skal jeg nok bare blive enig med mig selv om at det er mest fornuftigt at
beholde min lille bil.

Mvh

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 06:49

"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prisleje som ikke er ældre end 98 til den pris? Fx Passat V6 ligger et
> meget godt stykke over 406'eren prismæssigt.

Skal det være en V6'r

Kender en der har haft både V6'r og Turbo (den var chippet ) han var mest
glad for Turbo modellen, den var hurtigere og brugte ikke så meget benzin .

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=126000356&page=2 der
er en her , måske lidt over budgettet

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 08-09-05 13:11

On Thu, 8 Sep 2005 07:48:33 +0200, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

>Skal det være en V6'r

Mjaeh

>Kender en der har haft både V6'r og Turbo (den var chippet ) han var mest
>glad for Turbo modellen, den var hurtigere og brugte ikke så meget benzin .

Turboen findes vist kun i den gamle SV-serie? Jeg vil gerne op i de
nye modeller, af flere hensyn. Bl.a. er det revideret interiør og
betjeningspanel til klimaanlæg osv., og hvis man tager V6'eren er den
nye billigere i vægtafgift, da den er lidt mere økonomisk at køre i.
Desuden er det en revideret motor som har større ydelse.

Så vidt jeg lige kan se findes Turboen kun som "en af de gamle".

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-09-05 11:05

"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev

> Jeg afhænder min Peugeot 406 XS4 2,0 HDI st. car

Hvad blev der af Senatoren?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 08-09-05 13:09

On Thu, 8 Sep 2005 12:05:04 +0200, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Hvad blev der af Senatoren?

Ahu?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-09-05 21:03

"Daniel Stjernholm" <newshamster@skumlenet.dk> skrev

> Ahu?

Nårh, det var Daniel Pedersen der havde en Senator.

Jeg trode en overgang at det var dig.

Mvh. Uffe Ravn