/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Airbag på Vw Vento/Golf 3
Fra : Mogens Larsen


Dato : 07-09-05 18:49

Hej Alle

Advarselslyset for airbag'en er begyndt at lyse i min Vw Vento 1,6 cl. Er
der nogen af jer der erfaringer med hvad dette kan skyldes?

Mvh
Mogens



 
 
Klaus D. Mikkelsen (07-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-09-05 22:29

Mogens Larsen skriver:
>
> Advarselslyset for airbag'en er begyndt at lyse i min Vw Vento 1,6 cl. Er
> der nogen af jer der erfaringer med hvad dette kan skyldes?

Fejl i sensor eller airbag.

Få læst fejlkoder ud af bilen, så kan du se det...


Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde onsdag den 7/9-2005 efter 2½ dages oppetid.
Tjek mine hjemmesider ud: http://home6.inet.tele.dk/moppe
og http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk

Ukendt (08-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-09-05 07:09


>>
>> Advarselslyset for airbag'en er begyndt at lyse i min Vw Vento 1,6 cl. Er
>> der nogen af jer der erfaringer med hvad dette kan skyldes?
>
> Fejl i sensor eller airbag.

Nok næppe airbagen, sensorer står stort set aldrig af i VW.
Jeg gætter på en ledningsforbindelse er ved at være dårlig.
Det er ofte set at det er glidespolen ved rattet der bliver dårlig.
Hvis du får udlæst fejlkoden og der meldes om er for stor
modstand/kortslutning på fører aibag ville jeg starte ved glideringen bag
rattet.

NB! det starter ofte med at være periodisk.

>
> Få læst fejlkoder ud af bilen, så kan du se det...
>

Ja! Nemlig.


--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"



Claus Nygaard-Peders~ (08-09-2005)
Kommentar
Fra : Claus Nygaard-Peders~


Dato : 08-09-05 09:19

Claus Petersen skrev:
>
> Hvis du får udlæst fejlkoden og der meldes om er for stor
> modstand/kortslutning på fører aibag ville jeg starte ved glideringen bag
> rattet.

Den glidering der er bag rattet har intet at gøre med airbagen. Den
giver elektrisk forbindelse til hornet.

Forbindelsen til airbagen i rattet går gennem en serpentin-agtig
forbindelse der ligger i det lille runde hus du kan se bag rattet ved
ratstammen. Forbindelsen er i øvrigt ganske robust.

Som andre allerede har skrevet bør du få udlæst fejlkoderne så bliver
fejlsøgning langt lettere.

Mvh
Claus

Ukendt (08-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-09-05 16:30


>> Hvis du får udlæst fejlkoden og der meldes om er for stor
>> modstand/kortslutning på fører aibag ville jeg starte ved glideringen bag
>> rattet.
>
> Den glidering der er bag rattet har intet at gøre med airbagen. Den giver
> elektrisk forbindelse til hornet.

Det er ikke den jeg mener. Se længere nede.

> Forbindelsen til airbagen i rattet går gennem en serpentin-agtig
> forbindelse der ligger i det lille runde hus du kan se bag rattet ved
> ratstammen. Forbindelsen er i øvrigt ganske robust.

Det er nemlig den jeg taler om. En plastik spiral fladkable ting med to
printbaner i som kan glide inde i sig selv. Den sidder skruet fast på
bagsiden af ratnavet og følger altså med af når rattet afmonteres.
- sorry jeg tænkte ikke lige på at den kan forveksles med glideren til
hornet.

Og de er ikke skide robuste, jeg har skiftet et par stykker for
venne/bekendte, og ved huggeren er det en kendt salgsvare.

> Som andre allerede har skrevet bør du få udlæst fejlkoderne så bliver
> fejlsøgning langt lettere.


--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408615
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste