Har bilen været chippet/boks tunet?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-09-05 16:34

Hejsa

Kan man sikre sig på nogen måder, at en bil ikke har været chiptunet, når
man køber brugt bil? Sladrer styreboksen om dette?

I dette tilfælde en VW Touran TDI 140 HK

På forhånd tak
Hans Mouridsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-09-05 16:33

Hans Mouridsen skriver:

> Kan man sikre sig på nogen måder, at en bil ikke har været chiptunet, når
> man køber brugt bil? Sladrer styreboksen om dette?

En bokset bil ?

Nope

> I dette tilfælde en VW Touran TDI 140 HK

Dejligt køretøj chippet eller ej...

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde onsdag den 7/9-2005 efter 2½ dages oppetid.

Fra : HKN

Dato : 07-09-05 21:08

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
når
> man køber brugt bil? Sladrer styreboksen om dette?
>
> I dette tilfælde en VW Touran TDI 140 HK

Vær opmærksom på at mange chipper deres bil, for at forbedre
brændstofforbruget - ikke for at race!

Jeg ville ikke være betænkelig - jo, måske hvis der var tale om en Seat
Leon
Tdi el. lign. Touran'en lægger vel ikke ligefrem op til gadedrengekørsel?

-Henrik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-09-05 08:59

"HKN" <mabehemaREMOVE@THIStdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse

> når

> Vær opmærksom på at mange chipper deres bil, for at forbedre
> brændstofforbruget - ikke for at race!

Bob bob !

Noget andet er at pr. 1. september er det umuligt at udnytte det ekstra
drejningsmoment andet end få sekunder ad gange da man ellers når op over
klippekortsgrænsen...

Ikke engang en anstændig overhaling af en lastvogn fra 70 km/t i høj gear
kan man nå før man får klippet!

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim

Dato : 09-09-05 19:08

> [...]
> klippekortsgrænsen...
>
> Ikke engang en anstændig overhaling af en lastvogn fra 70 km/t i høj gear

Kim