Forsikring/autohjælp udland
Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 07-09-05 09:55

Hej ng;

Jeg skal nok til det sydlige udland senere på året (Schweiz) og har
tænkt at køre derned.

Bilen er en Accord fra 94 med over 310000 på klokken, så jeg har pt
kun ansvar på den.

Det der plager mig mest er at jeg så vidt jeg kan se ikke har
autohjælp i udlandet uden kasko - og jeg har ikke lyst til at strande
et sted midt i Tyskland sammen med min 6-årige søn.

Nogle forslag? Skal jeg se at få den fjollede kasko igen, eller er der
billigere metoder?

på forhånd tak

Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-09-05 11:00

santana.sorensen@get2net.dk wrote:
> [...]
> et sted midt i Tyskland sammen med min 6-årige søn.
>
> Nogle forslag? Skal jeg se at få den fjollede kasko igen, eller er der

Hvad med at tegne et Falck eller Dansk Autohjælp abb ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 07-09-05 11:35

Dansk Autohjælp dækker kun i DK.

Skal lige tjekke Falck.

/Martin

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 07-09-05 12:49

<santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:1126089295.000859.89210@g43g2000cwa.googlegroups.com...
> Dansk Autohjælp dækker kun i DK.

Vrøvl.

Sakset fra www.dah.dk:

Udlandsdækning

Abonnementet dækker i Europa for personbil, motorcykel og varevogn under 3.500 kg. totalvægt. Efterspændt campingvogn eller
trailer er dækket, hvis du har tegnet et tillægsabonnement.

Vore samarbejdspartnere yder assistance efter samme betingelser, som er gældende i Danmark. Kan afhjælpning ikke ske på
stedet, transporteres køretøj, fører og evt. passagerer til nærmeste værksted.

Abonnementet dækker ikke hjemkørsel af køretøj ved sygdom/tilskadekomst eller fritrækning ved fastkørsel i sne, mudder, sand
o.l.

Er køretøjet kaskoforsikret eller har mobilitetsgaranti og derigennem har en udvidet dækning, ydes assistance efter disse
regler.

Assistance i udlandet skal rekvireres hos Dansk Autohjælps Alarmcentral i Danmark (0045 70 10 80 90)og ydes af
SOS-International a/s.

/Jakob

begin 666 linie.gif
M1TE&.#EAS $*`( !`/_,`````"'Y! $```$`+ ````#,`0H```)?A(^IR^T/
MHYRTVHNSWKS[#X9=0);FB:;JRK;N"\?R3-?VC>?ZSO?^#PP*A\2B\8A,*I?,
MIO,)C4JGU*KUBLUJM]RN]PL.B\?DLOF,3JO7[+;[#8_+Y_2Z_8[/Z_?\9P$`
!.P``
`
end

begin 666 space20.gif
M1TE&.#EA% `!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````4``$```($A(^9!0`[
`
end

Fra : Have

Dato : 07-09-05 17:31

Du kan også blive medlem af FDM's tyske søsterorganisation ADAC, så har du
redningshjælp i hele Europa hvis du vel og mærket er plus medlem... Jeg
mener at jeg betaler 82? om året, men så følger der også tysk grundighed
med, hvis du får behov for hjælp

Venligst

Jens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-09-05 16:30

Have wrote:
> Du kan også blive medlem af FDM's tyske søsterorganisation ADAC, så
> har du redningshjælp i hele Europa hvis du vel og mærket er plus
> medlem...

Hvis man har Falck abb så er det også ADAC der bruges i Tyskland.

> Jeg mener at jeg betaler 82? om året, men så følger der
> også tysk grundighed med, hvis du får behov for hjælp

Ja tak, tysk grundighed min bare r*v
Jeg kørte i stykker med min bil i sommers nede i det sydlige Tyskland.
Jeg konstaterede hurtigt at det var koblingen (udrykkerlejet) den var gal
med og ringede hjem til Falck og forklarede sagen for dem.
De ville så sende et fejeblad ud til mig og fortalte mig at det ville være
en mekanikker der kom, som muligvis kunne klare reparationen på stedet.
Tre kvarter senere holdt der en gammel tysk hø-nisse (jeg tror han var 110
år eller deromkring ), med en lille ADAC varevogn.
Han undersøgte min bil og konstaterede at det var koblingen (udrykkerlejet)
den var gal med, så kunne han ikke gøre mere og kørte sin vej igen.
Så stod jeg der med håret i postkassen
Jeg listede så selv bilen afsted til nærmeste værksted og fik skiftet
koblingen der.
Så tysk grundighed er det altså ikke altid.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Have

Dato : 11-09-05 09:31

"> Hvis man har Falck abb så er det også ADAC der bruges i Tyskland.

Jeg har et ADAC abonnement da jeg bor i Italien og mit røde TRYG
forsikringskort, kun dækker uden for dit hjemland. Altså er jeg ikke dækket
i Italien. Jeg har selv haft brug for ADAC en gang, dog i tyskland, men
flere af mine kollegaer har haft brug for dem her i Italien. Og det
virker.... Hjælpen er normalt fremme inden for 20 min, og der bliver fulgt
op på om din hjælp er ankommet ved hjælp af et tlf. opkald, og det er ikke
unormalt at ADAC ringer to til tre gange for at følge op på processen og om,
hvorvidt du skal bruge yderligere assistance.

Hvorvidt FALCK kunder er dækket ind på samme måde som ADAC kunder ved jeg
ikke, men glem ikke at FALCK skal tjene penge da det er en forretning, hvor
ADAC er en medlemsorganisation der bare skal hvile, rent økonomisk, i sig
selv.

Hvad koster et falk abonnement i DK med udlandsdækning??

Venligst

Jens