Højere forsikring ved klip i kortet?
Fra : Thomas H.

Dato : 06-09-05 19:22

Jeg hørte lige i radioen i morges, at Tryg forsikring overvejede forhøjede
forsikringspræmier, for folk der havde klip i kørekortet!
Det fik mig til at tænke på, endnu engang, at den nye lov da er total ude af
proportioner. Fra forsikringsselskabets synspunkt er det vel egentlig meget
klart, at folk der begår grove trafikforseelser ikke er kunder der er værd
at samle på, men det får mig igen til at tænke på hvilke glidebane det er,
at hyklere og lobbyister har hjulpet regeringen med at skrue sammen!
Grove trafikforseelser, ja det er da fint nok, men definitionen på "grov" er
IMO helt ude i hampen, hvis folk skal til at betale mere i forsikring, fordi
de er blevet taget i at køre 52 km/t, i et af de efterhånden mange steder
hvor der er 40, betale mere fordi de har kørt 65 km/t på en eller anden øde
4-sporet boulevard i en forstad om natten, eller betale mere fordi man har
sluppet speederen og at ved at rulle ned på 50 når man kører ind i en
byzone, men ikke lige nåede PRÆCIS hvor skiltet stod. - Det er da
flueknepperi som man aldrig før i tiden har koncentreret sig om, men nu skal
man gå fra hus og hjem hvis det sker.
Jeg føler også at hele det ellers grundlovssikret retssystem med, at det er
dommere der tager stilling til skyld i landet er ved at forsvinde totalt,
når man kan fastsætte en grænse hvor man bare automatisk bliver kendt
skyldig i at have kørt uforsvarligt - det KAN man altså ikke sige, om en
generel grænse der bliver overskredet.
Endelig undrer det mig, hvis de oplysninger om kørekortet overhovedet kan
komme i forsikringsselskabernes hænder, men det klares vel let, med en lille
lovændring forslået af Rådet For Større Færdselssikkerhed?

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-09-05 19:46

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> komme i forsikringsselskabernes hænder, men det klares vel let, med en
> lille lovændring forslået af Rådet For Større Færdselssikkerhed?

Jeg kunne ikke blive mere enig.

Hørte endda en kørelærer påstå at han ikke skulle leve af klippekortene :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian Wolter

Dato : 06-09-05 19:49

Thomas skrev :
> Jeg hørte lige i radioen i morges, at Tryg forsikring overvejede forhøjede
> forsikringspræmier, for folk der havde klip i kørekortet!

Thomas H. - www.thhe.dk

Hej Thomas.
Jeg er enig med dine synspunkter. Dog er jeg glad for de nye spiritusregler,
da jeg hader spritbillister.

Hvordan mon forsikringsselskaberne vil finde ud af hvor mange klip
forsikringstageren har?
Jeg kan da ikke forestille mig at politet må oplyse det til tredje part. Det
kan selvfølgelig være at man skal dokumentere det selv, ved oprettelse af
nye forsikringer, men jeg tror ikke at selskaberne vil afkræve sådan en
attest 1-2 gange årligt når præmien skal betales.

/Brian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-09-05 21:07

"Brian Wolter" <brian@wolte'r.dk> skrev....

> Hvordan mon forsikringsselskaberne vil finde ud af hvor mange klip
> forsikringstageren har?

På samme måde som de finder ud af hvor mange skadesfri år
forsikringstageren har.

Fra : Leonard

Dato : 06-09-05 21:17

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote:

>På samme måde som de finder ud af hvor mange skadesfri år
>forsikringstageren har.

Der er dog en stor forskel her. Ved en skade bliver et
forsikringsselskab involveret og de har så indbyrdes en aftale om at
udveksle disse oplysninger. Ved en trafikforseelse bliver
forsikringsselskabet ikke involveret og de har ingen aftale med
politiet om udveksling af disse oplysninger.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-09-05 21:10

Leonard <usenet@leonard.dk> skrev....

> [...]
> forsikringsselskabet ikke involveret og de har ingen aftale med
> politiet om udveksling af disse oplysninger.

Min pointe var at præmien tager udgangspunkt i at bilisten HAR klip i
kørekortet(ligesom de tager udgangspunkt i at bilisten IKKE har
skadefri år). Vil man have lavere præmie må man fremvise sit
klippefri kørekort.

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 20:49

> de er blevet taget i at køre 52 km/t, i et af de efterhånden mange steder
> hvor der er 40, betale mere fordi de har kørt 65 km/t på en eller anden
> øde

Jeg spørger bare !

Er de 40 km/t ikke uden for færdselsloven ? Er det ikke bare en anbefalet
hastighed ?

Allan

Fra : Leonard

Dato : 06-09-05 20:53

"Allan Møller" <nosmap> wrote:

>Er de 40 km/t ikke uden for færdselsloven ? Er det ikke bare en anbefalet
>hastighed ?

Det kommer anpå om skiltet er rundt eller firkantet.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 21:04

> Det kommer anpå om skiltet er rundt eller firkantet.

Ja ok - kan bare ikke lige komme på nogen af de runde i Københavnsområdet.

Allan

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-09-05 21:19

"Allan Møller" <nosmap> skrev :

>Ja ok - kan bare ikke lige komme på nogen af de runde i Københavnsområdet.

Der står vist et par stykker på hvidovrevej, lige syd for femagervej's
udmunding

--
jan@stevns.net

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 06-09-05 21:52

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> Ja ok - kan bare ikke lige komme på nogen af de runde i Københavnsområdet.

Maglegårds alle i Søborg

mvh
Bendt

Fra : Thomas H.

Dato : 07-09-05 05:38

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> Ja ok - kan bare ikke lige komme på nogen af de runde i Københavnsområdet.

Hele lufthavnen f.eks. og det meste af en hel by, er det ikke Gladsaxe?
....mon ikke mange har fået den sneget op på 52 der, eller er det kun
fartbøller?

Fra : Mikael L

Dato : 07-09-05 05:53

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> Ja ok - kan bare ikke lige komme på nogen af de runde i Københavnsområdet.

Middelalderbyen i København.

Mikael

Fra : Rander

Dato : 07-09-05 14:44

Tue, 6 Sep 2005 22:03:49 +0200 brugte Allan Møller 12 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Ja ok - kan bare ikke lige komme på nogen af de runde i Københavnsområdet.

Jeg mener de står på Borgmester Jensens Allé gennem Fælledparken...

http://rander.dk (temporarily down!)

Ingen har nogensinde begået selvmord, mens de var ved at læse en god
bog, men mange har, mens de var ved at prøve at skrive en. (Robert Byrne)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-09-05 21:10

> [...]

> ved at forsvinde totalt, når man kan fastsætte en grænse hvor
> man bare automatisk bliver kendt skyldig i at have kørt

Det gør man så ikke. Det er stadig en dommer der skal idømme
klippene.

Fra : Per

Dato : 06-09-05 21:25

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
> "Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> skrev....

> Det gør man så ikke. Det er stadig en dommer der skal idømme
> klippene.

Hvis man betaler bøden så accepterer man klippet - ellers er det en dommer.

Tænk på når ( ikke hvis) der kommer klip for glemt sele til føreren og
mobilsnak - så skal der skrives.

Mvh. Per!

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 21:26

> [...]

> komme i forsikringsselskabernes hænder, men det klares vel let, med en
> lille lovændring forslået af Rådet For Større Færdselssikkerhed?

Tja ind til videre tror jeg ikke der er lovhjemmel til at samkøre registre
på dette område.
Jeg synes også at det er lidt langt ude at forsikringen skal blande sig i
dette anliggende.

Vi kører ALLESAMMEN for hurtigt ind i mellem. INGEN skal komme og bilde mig
ind at det ALDRIG er hændt at man har overskredet hastighedsbestemmelserne
på et eller andet tidspunkt. At nogen er så uheldige at de får et klip for
det er en ting, men i princippet kunne Tryg smide ALLE deres kunder ud,
fordi de på et eller andet tidspunkt har kørt for hurtigt.
Jeg synes Trygs stil er lige lovlig popsmart og "hellig".
Jeg husker stadig at de tjener penge på deres bilforsikringer.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-05 21:26

"Thomas H." skriver:

> Jeg hørte lige i radioen i morges, at Tryg forsikring overvejede forhøjede
> forsikringspræmier, for folk der havde klip i kørekortet!

Klart - det er dem der ikke kan finde ud af at overholde reglerne. Vi
andre slipper så billigere i forsikring.

> Det fik mig til at tænke på, endnu engang, at den nye lov da er total ude af
> proportioner.

Cut - tudekiks

Har man problemer med at overholde reglerne er det vel rimeligt at man
betaler sig fra det ???

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden

Fra : Thomas H.

Dato : 07-09-05 05:46

> [...]
>
> Cut - tudekiks
>
> Har man problemer med at overholde reglerne er det vel rimeligt at man

Gaaab, jeg går ud fra at du heller ALDRIG kommer til at skæve til en
storbarmet tøs du går forbi, selvom konen har sagt at du ikke skal glo på
andre damer? Det må være fedt at være sådan en maskine der KUN gør ting man
får besked på, og ikke har noget frihed selv ... en tørvetriller og direkte
kedelig ville nogle måske sige?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-09-05 09:49

"Thomas H." skriver:

> Gaaab, jeg går ud fra at du heller ALDRIG kommer til at skæve til en
> storbarmet tøs du går forbi, selvom konen har sagt at du ikke skal glo på
> andre damer?

Det har hun aldrig sagt !

> Det må være fedt at være sådan en maskine der KUN gør ting man
> får besked på, og ikke har noget frihed selv ... en tørvetriller og direkte
> kedelig ville nogle måske sige?

Nu har jeg masser af frihed. Men frihed er under ansvar og
overtrædelse af færdselsloven har en række konsekvenser. Kan man ikke
leve med konsekvenserne må man lade være med at overskride loven.

Hvor svært kan det være ?

Helt ærligt gider jeg ikke høre "Vræææl, jeg fik en bøde fordi jeg
kørte 52, hvor jeg kun må køre 40". Der er edderhyleme folks egen
fejl. Jeg er sku ikke den der altid ligger og tuller afsted med 80
km/t, men har jeg travlt ved jeg at jeg har 1500 kr til at hænge ud af
vinduet. Bliver man ikke snuppet har man tjent 2½ minut på køretiden,
bliver man snuppet koster det, så er det bare at betale uden at
hyle.....

Det hedder konsekvens af sine handlinger.
Måske du aldrig har lært det ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Non-Desperado

Dato : 07-09-05 08:25

"Thomas H." <thhedkFjernDetteForPokker@gmail.com> skrev:

>Jeg hørte lige i radioen i morges, at Tryg forsikring overvejede forhøjede
>forsikringspræmier, for folk der havde klip i kørekortet!

Fin idé, HVIS alle trafikanter (uanset alder, køn og antal
skadefri år) uden klip så er at regne for
elitebilister/trafikanter med dertil hørende
forsikringspræmier...

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 07-09-05 09:17

Det er et valg. Vælger man at overtræde reglerne (og det er jo et
valg, ikke?), må man jo være parat til at tage konsekvenserne.

Jeg kører også af og til for stærkt. Men det er jo mit valg hvor
meget jeg strækker højrebenet, ikke?

mvh

Martin

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 07-09-05 09:29

Der kunne måske indføres en klausul om at du selv har pligt til at
oplyse selskabet om det, ellers dækker forsikringen ikke.

Jeg synes det principielt er ok. Forsikringen er en forretning, og hvis
de kan lave et bedre gæt på hvem de får udgifter på, så er det ok
med mig.

Hvem siger at du skal gå fra hus og hjem? Det første klip klarer du
vel nok (hvis du får det), og så må du jo til at slappe lidt af,
ikke? Jeg synes det er langt bedre end kort/ikke kort-systememt.

Man har i mange år haft noget tilsvartende i Storbritannien. Det gør
så at folk tænker en ekstra gang, bøde + højere forsikring kan
blive dyrt.

Iøvrigt synes jeg de danske forsikringklasser kan være dybt
underlige. Mit selskab bruger så vidt jeg husker bilens vægt.

I GB brugte man klasser baseret på erfaringstal for hvor dyrt det var
at forsikre hver enkelt model - og (vejledende) klasser var offentligt
tilgængelige.

mvh

Martin

DISCLAIMER: Jeg er ingen engel. Jeg har uden tvivl lavet ting der kunne
have kostet klip. Men det var mit valg, bevidst eller ikke.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-05 09:34

Hvis det kommer så laves klippekortet nok om så det indeholder flere
klip, 9 fx.
Så vil det IMO være rimeligt med klip for manglende sele og betjening
af mobil under kørslen.
Og så kan de forseelser som nu giver 1 klip give 3 klip, og så kan
der gives 1-3 klip for hastighedsovertrædelser, afhængigt af
størrelsen.
mvh
Christian

Fra : Leonard

Dato : 07-09-05 11:27

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Og så kan de forseelser som nu giver 1 klip give 3 klip, og så kan
>der gives 1-3 klip for hastighedsovertrædelser, afhængigt af

Når det statistik set er farligere at køre uden sele end at køre 30%
hurtigere end den skiltede hastighed, hvorfor skal straffen for at
køre uden sele så være lavere?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 07-09-05 11:37

Fordi manglende sele mest har konsekvenser for dig selv, hvor højere
hastighed let kan gå ud over andre. Derfor.

mvh

Martin

Fra : Leonard

Dato : 07-09-05 13:18

santana.sorensen@get2net.dk wrote:

>Fordi manglende sele mest har konsekvenser for dig selv, hvor højere
>hastighed let kan gå ud over andre. Derfor.

Rent samfundsøkonomisk er det ligegyldigt om det går udover dig eller
andre. Hospitalspladser, oprydning, udrykning og manglende
arbejdskraft, uddannelse af nye osv. koster det samme ...

Idansk trafiksikkerhedspolitik skelnes der ikke mellem hvem det går
udover.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Henrik B.

Dato : 07-09-05 16:46

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Idansk trafiksikkerhedspolitik skelnes der ikke mellem hvem det går
> udover.

Nej, desværre...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-05 11:50

Fordi det kun går ud over en selv. Ikke andre direkte.
Indirekte ens familie etc.
mvh
Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-09-05 11:56

"Christian B. Andresen" skriver:

> Fordi det kun går ud over en selv. Ikke andre direkte.
> Indirekte ens familie etc.

Tryk på "besvar" i stedet for "svar", så citerer google group....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-05 13:15

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> Tryk på "besvar" i stedet for "svar", så citerer google group....

He he, mange tak

Så mangler jeg bare at den kan tilføje min signatur automatisk.
mvh
Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-09-05 15:13

"Christian B. Andresen" skriver:

> He he, mange tak

Velbekom

> Så mangler jeg bare at den kan tilføje min signatur automatisk.

Pas...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Jensen

Dato : 07-09-05 20:39

Jeg syntes sku det er i orden hvis forsikringerne er dyrere for dem som ikke
overholder reglerne. Hvorfor skal vi andre være med til at betale dyre
skader fra folk der ikke køre ordentlig ??
10-15 km for meget i timen i byer kan meget let være forskellen mellem liv
og død, hvis man rammer en blød trafikant.

Så lær dog bare at overholde reglerne... Eller lad være med at hyle,
hvis/når DU mister pappet.

Mvh Brian
www.life-of-brian.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-09-05 21:56

"Brian Jensen" <brian@life-of-brian.dk> skrev :

>Hvorfor skal vi andre være med til at betale dyre
>skader fra folk der ikke køre ordentlig ??

Fordi vi lever i et vælfærds-samfund.
--
jan@stevns.net

Fra : Mikael L

Dato : 09-09-05 10:32

"Brian Jensen" <brian@life-of-brian.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg syntes sku det er i orden hvis forsikringerne er dyrere for dem som
> ikke overholder reglerne. Hvorfor skal vi andre være med til at betale
> dyre skader fra folk der ikke køre ordentlig ??

Hvem siger at det er dem som får klip i kortet er de samme mennesker som
laver flest skader?

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-05 12:59

Mikael L wrote:
> "Brian Jensen" <brian@life-of-brian.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvem siger at det er dem som får klip i kortet er de samme mennesker som
> laver flest skader?

Umiddeltbart kan man selvfølgelig heller ikke sige det. Det afhænger
jo af hvilke klip det er de har fået.
Men mange klip viser vel en vis "afstandtagen" til færdselsloven, og
dermed er vedkomne vel mere i farezonen. Risikoen for enten at være
indblandet i uheld eller at uheldenes omfang bliver større er jo
større ved højere hastigheder eller hvis man overtræder
vigepligtsregler etc.

mvh

Christian

Fra : Mikael L

Dato : 09-09-05 13:36

Mikael L wrote:
> [...]

>indblandet i uheld eller at uheldenes omfang bliver større er jo
>større ved højere hastigheder eller hvis man overtræder

Det er muligt, men er vi så ikke ude i at du skal betale alt efter hvor
mange kilometer du kører om året?
Hvis du kun kører 5000km om året er der jo rent statistisk en mindre chance
for at lave ulykker end en der kører 50.000km om året. Samtidig burde det jo
så give nedsættelese i præmien når man gennemførte en godkendt kørekursus.

Men kan vi ikke bare blive enige om at forsikringsselsskaber vil tjene
penge - mange penge. Hver eneste gang de har muligheder sætter de prisen i
vejret og vi kan ikke gøre en skid ved det, da det jo er et lov krav med
forsikring på bilen.

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-05 14:29

Mikael L skriver:

> Det er muligt, men er vi så ikke ude i at du skal betale alt efter hvor
> mange kilometer du kører om året?

Det er såmænd på vej...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mikael L

Dato : 09-09-05 15:11

> Mikael L skriver:

> Det er såmænd på vej...

Det skulle ikke undre mig. Slipper jeg så biligt fordi jeg i min privat bil
kører 15.000km men tilgengæld 50.000 km på arbejdet. Bliver forholdsvis
svært at administrere

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-05 13:39

Mikael L wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det er muligt, men er vi så ikke ude i at du skal betale alt efter hvor
> mange kilometer du kører om året?
Jeg kører ca. 30.000 km om året, laver ingen selvforskyldte skader,
og er derfor superelitebillist med en præmie på 5.500 kr fuld kasko +
ansvar.

> [...]
> så give nedsættelese i præmien når man gennemførte en godkendt kørekursus.

Det med kørekurset er måske en god idé.
Nu har jeg fået nedsættelse da vores forsikring er en
landbrugsforsikring, og landmænd kører pænere ))

Det kan vi sagtens blive enige om

mvh

Christian

Fra : Mikael L

Dato : 09-09-05 13:54

> [...]

Jeg kører ca. 30.000 km om året, laver ingen selvforskyldte skader,
og er derfor superelitebillist med en præmie på 5.500 kr fuld kasko +

Hvor meget synes du så du skal betale hvis du får et klip i kortet? Når du
f.eks har kørt med 66km/t en sen aften på vej ud af byen, da der var en
eller anden tågenakke der havde parkeret en kassevogn med et kamera i?

Jeg synes lidt problemet er at det nye klippekort system er skruet helt
forkert sammen og man kan ikke bruge det til en skid andet end at få endnu
flere penge i statskassen.

Det er noget der er kommet efter pres fra RFSF og pressen. Nogle af de ting
du får klip for er jo taget ud fra nogel meget omtalte historier i pressen.

Desværre har vi bare nogle politikker som retter ind hver gang at pressen
kaster sig over en sag, for de kære politikkere skal jo have god omtale. Der
er dog nogle få som skiller sig ud fra mængden.

> [...]

Det med kørekurset er måske en god idé.
Nu har jeg fået nedsættelse da vores forsikring er en
landbrugsforsikring, og landmænd kører pænere ))

Undtagen eleverne i deres kadetter og mantaer

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-05 14:30

Mikael L skriver:

> Hvor meget synes du så du skal betale hvis du får et klip i kortet? Når du
> f.eks har kørt med 66km/t en sen aften på vej ud af byen, da der var en
> eller anden tågenakke der havde parkeret en kassevogn med et kamera i?

Hvorfor er det en tågenakke ?

Er det ham eller dig der ikke kan finde ud af at overholde reglerne ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mikael L

Dato : 09-09-05 15:13

> Mikael L skriver:

> Hvorfor er det en tågenakke ?

Jeg er med på han passer sit job, han skulle bare stilles med en rader eller
lign. så han fik fat i folk med det samme.

> Er det ham eller dig der ikke kan finde ud af at overholde reglerne ?

Det er mig, men den diskution gider jeg ikke starte på med dig.

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-05 15:38

Mikael L skriver:

> Jeg er med på han passer sit job, han skulle bare stilles med en rader eller
> lign. så han fik fat i folk med det samme.

Hvorfor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-09-05 15:58

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Hvorfor ?

Det virker vel bedre at blive skideballeret med det samme, man laver
en kvajert, frem for at skulle vente på at "far kommer hjem"

--
jan@stevns.net

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-05 16:31

jan@stevns.net skriver:

> Det virker vel bedre at blive skideballeret med det samme, man laver
> en kvajert, frem for at skulle vente på at "far kommer hjem"

Måske, men blitz er meget bedre til at dele advarlser ud med...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mikael L

Dato : 11-09-05 17:16

> jan@stevns.net skriver:

> Måske, men blitz er meget bedre til at dele advarlser ud med...

Men det kræver at folk opdager de bliver blitzet og det er der mange der
ikke gør.

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-09-05 18:29

Mikael L skriver:

> Men det kræver at folk opdager de bliver blitzet og det er der mange der
> ikke gør.

Jo de gør, blot senere, når brevet dumper ind af brevsprækken...

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Stoppede med at have nye indlæg den 10/9 omkring midnat.

Fra : Mikael L

Dato : 11-09-05 20:12

> Mikael L skriver:

> Jo de gør, blot senere, når brevet dumper ind af brevsprækken...

Det har stadigvæk ikke den effekt en rigtig betjent vil have.
Fotovogn er lavet for at tjene penge og intet med trafiksikkerhed at gøre.

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-09-05 20:56

Mikael L skriver:

> Det har stadigvæk ikke den effekt en rigtig betjent vil have.

Jo, han når at overraske 5 gange så mange og chancen for at en idiot
prøver at køre ham over/køre væk fra ham er meget mindre.

> Fotovogn er lavet for at tjene penge og intet med trafiksikkerhed at gøre.

ROFL - månen er lavet af grøn ost....

Klaus

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-09-05 04:49

Også skrev Vollert

> ROFL - månen er lavet af grøn ost....

Ja for folk som ikke ved bedre.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 05:33

Martin Vollert skriver:

> Ja for folk som ikke ved bedre.

Ja, netop.

1. Hvor mange politifolk kræver det at operere en kameravogn ?

2. Hvor mange kræver det at stoppe folk manuelt ?

3. Når man får et billede ind af døren, har det så ikke samme virkning
som at have været stoppet manuelt ?

Forskellem mellem 1 og 2 kan udstyres med en fotovogn og uddele endnu
flere "billedbøder" og dermed få antallet af folk der kører for stærk
til at falde yderligere.

Klaus

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-05 07:31

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> 3. Når man får et billede ind af døren, har det så ikke samme virkning
> som at have været stoppet manuelt ?

Nej, det er den umiddelbare forebyggende effekt af synligt politi i
gaderne der er bedst. For det er bedre at man forebygger end straffer.
For er du først nået til straf, så er "uheldet" jo sket, ikk?

--
John Sahl,
Støt op om legal streetrace. Kom til race i Køge - Lovligt!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 07:43

John Sahl skriver:

> Nej, det er den umiddelbare forebyggende effekt af synligt politi i
> gaderne der er bedst.

Det vil sige at synet af politiet er mere skræmmende end bøder ?

> For det er bedre at man forebygger end straffer.

Enig, men den der er blevet "straffet" kører pnt det næste stykke tid.
Det gør han/hun ikke, hvis han/hun lige er kommet forbi en betjent der
står i siden af vejen.

> For er du først nået til straf, så er "uheldet" jo sket, ikk?

Jo, men det er det også uden "straf"...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-05 07:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Det vil sige at synet af politiet er mere skræmmende end bøder ?

Ja. For synet af politiet forebygger kriminalitet af enhver art.

> Enig, men den der er blevet "straffet" kører pnt det næste stykke tid.

Men det er bedre at han/hun kører bedre totalt, ikk?

> Det gør han/hun ikke, hvis han/hun lige er kommet forbi en betjent der
> står i siden af vejen.

Det er jo nok forskelligt hvad der sker, og hvad betjentene gør,
de behøver jo ikke stå i vejsiden og glo.

> Jo, men det er det også uden "straf"...

Netop.

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-09-05 12:58

Også skrev Vollert
> [...]
>

> Forskellem mellem 1 og 2 kan udstyres med en fotovogn og uddele endnu
> flere "billedbøder" og dermed få antallet af folk der kører for stærk

Ja netop en penge maskine du har jo selv lige skrevet det, og nu har de enda
også fået lov til at sparer politifolk væk dermed er penge maskinen blevet
større.
Jeg køre ikke langsommere hvis jeg ser en kassevogn men hvis jeg ser en
patruljevogn så gør jeg.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 12:37

Martin Vollert skriver:

> Ja netop en penge maskine du har jo selv lige skrevet det, og nu har de enda
> også fået lov til at sparer politifolk væk dermed er penge maskinen blevet
> større.

Nej, jeg beskriver måden at få flere billister mindet om at de kører for
stærkt, til samme pris.

Derved kommer flere til at køre pænt, for samme pris. Pengene i
statskassen er blot en ekstra gevindt.

Du har simpelthen et problem med politiet !

> Jeg køre ikke langsommere hvis jeg ser en kassevogn men hvis jeg ser en
> patruljevogn så gør jeg.

Hvorfor ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-05 12:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Nej, jeg beskriver måden at få flere billister mindet om at de kører
> for stærkt, til samme pris.

Jeg er ligeglad med prisen.

> Derved kommer flere til at køre pænt, for samme pris. Pengene i
> statskassen er blot en ekstra gevindt.

Jeg er ikke interesseret i pengemaskiner.

> Du har simpelthen et problem med politiet !

Nix, jeg er ganske fint tilfreds med politiet i det store og hele, jeg
synes
bare de skal være mere synlige i gadebilledet i stedet for at gemme sig
inde i en kedelig varevogn

> Hvorfor ?

Fordi jeg ikke ønsker så få bøder som muligt. Ganske logisk.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 13:17

John Sahl skriver:

> Jeg er ligeglad med prisen.

Du vil godt betale mere i skat ?

> Nix, jeg er ganske fint tilfreds med politiet i det store og hele

Den var heller ikke ment på dig

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-05 14:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Du vil godt betale mere i skat ?

Jeg er ligeglad med betegnelsen, statens indkomster skal de
nok få, uanset hvordan vi forsøger at komme udenom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 14:25

John Sahl skriver:

> Jeg er ligeglad med betegnelsen, statens indkomster skal de
> nok få, uanset hvordan vi forsøger at komme udenom

Sjovt nok, vælger man selv om man vil betale til politiets ekstra
kasse.....

Uanset om det giver overskud eller ej....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-05 15:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Sjovt nok, vælger man selv om man vil betale til politiets ekstra
> kasse.....

Nu er det jo sådan at det ikke er en ekstra kasse, men et punkt
på regeringens liste over indtægter.

Så som jeg siger: De skal nok kradse dem ind, på den ene eller
den anden måde.

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-09-05 13:21

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:

> Nej, jeg beskriver måden at få flere billister mindet om at de kører
> for stærkt, til samme pris.

Ja en pengemaskine du skev det lige igen.

> Derved kommer flere til at køre pænt, for samme pris. Pengene i
> statskassen er blot en ekstra gevindt.

Nå ok, men hvorfor virker det så bare ikke ?? hvorfor kører folk stadig
forstærkt selv om der er ATK, set på landsplan er hastigheden jo ikke
faldet, 2% mener jeg det er.

> Du har simpelthen et problem med politiet !

Det kan godt være, men du har også et stort problem.

> Hvorfor ?

Hvis du ikke selv kan svare på det så gider jeg godt nok ikke spille mere
tid på dig.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 13:57

Martin Vollert skriver:

> Ja en pengemaskine du skev det lige igen.

Nej - effektivitet for _dine_ skattekroner.

> Nå ok, men hvorfor virker det så bare ikke ??

Fordi der er for få biler ude....

> Det kan godt være, men du har også et stort problem.

Hvorfor ?
Jeg har _ikke_ et problem med kameravogne, det har du.

> Hvis du ikke selv kan svare på det så gider jeg godt nok ikke spille mere
> tid på dig.

www.kinagrill.dk

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-09-05 14:26

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:

> Nej - effektivitet for _dine_ skattekroner.

Jamen de virker jo ikke efter hensigten men man fortsætte alligevel, så må
det da være en penge maskine.

> Fordi der er for få biler ude....

Nåå jaa stokke metoden

> Hvorfor ?
> Jeg har _ikke_ et problem med kameravogne, det har du.

Ja og... dit problem er forståelse det er lidt værre.

> www.kinagrill.dk

Jeg tænkte det nok.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 14:23

Martin Vollert skriver:

> Jamen de virker jo ikke efter hensigten men man fortsætte alligevel, så må
> det da være en penge maskine.

Jeg fatter ikke, hvordan du kan have så stort et problem med politiet.

> Nåå jaa stokke metoden

Hvad virker ellers ?

> Ja og... dit problem er forståelse det er lidt værre.

Hvilket problem ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-09-05 14:39

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:

> Jeg fatter ikke, hvordan du kan have så stort et problem med politiet.

jeg har aldrig nævnt at jeg har probler med politiet, det er kun dig der
skriver det hvergang du ikke kan finde på andet at skrive.

> Hvad virker ellers ?

Tjjaa man kun jo F.eks varier hastigheden så den passer til den vej man nu
kører på, det virker jo på motorvejen det kan vi jo se, men så tjener
pengemaskinen jo ikke så mange penge.

> Hvilket problem ?

My point, det er vist klart for enhver nu.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 15:09

Martin Vollert skriver:

> jeg har aldrig nævnt at jeg har probler med politiet, det er kun dig der
> skriver det hvergang du ikke kan finde på andet at skrive.

Det må du have når det eneste du kan argumenter med er "pengemaskine".

Sidst jeg fik et billede var det efterfulgt af et girokort på latterlige
500 kr.

Det kan de ikke tjene penge på !

> Tjjaa man kun jo F.eks varier hastigheden så den passer til den vej man nu
> kører på, det virker jo på motorvejen det kan vi jo se, men så tjener
> pengemaskinen jo ikke så mange penge.

Kan du andre ord ?

Variabel hastighed er godt. Det findes mange steder. LIge så mange
steder kan folk ikke finde ud af at overholde begrænsningerne og så
sætter men en (i dine ord) pengemaskine op. Eksempelvis her midt i
Hammel by, hvor man må køre 50.

> My point, det er vist klart for enhver nu.

Åbenbart ikke. _Du_ ser et problem. Jeg ser den bedste mulighed i
udnyttelse af skattepenge.

Klaus

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-09-05 15:39

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:

> Det må du have når det eneste du kan argumenter med er "pengemaskine".

Hvad har det med politiet at gøre at jeg skriver pengemaskine ?, du drager
vist konklusioner på et spinkelt grundlag. Jeg skriver bare det som det er
og ikke som dig der prøver at pakke det ind som en velgørenhedsting.

> Sidst jeg fik et billede var det efterfulgt af et girokort på
> latterlige 500 kr.
>
> Det kan de ikke tjene penge på !

Nu var/er du jo nok ikke den eneste de sendte til den dag vel.

> [...]
> steder kan folk ikke finde ud af at overholde begrænsningerne og så
> sætter men en (i dine ord) pengemaskine op. Eksempelvis her midt i

Ja men der er nok ligeså mange hvor fartgrænse er helt i skoven (det er både
op og ned)

> Åbenbart ikke. _Du_ ser et problem. Jeg ser den bedste mulighed i
> udnyttelse af skattepenge.

Nej du har ikke forstået "my point" endnu.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 15:46

Martin Vollert skriver:

> Hvad har det med politiet at gøre at jeg skriver pengemaskine ?

Det er dem der driver den såkaldte "pengemaskine".

> Nu var/er du jo nok ikke den eneste de sendte til den dag vel.

Forhåbentligt ikke da. 500 kr er hurtigt væk i administration.

> Ja men der er nok ligeså mange hvor fartgrænse er helt i skoven (det er både
> op og ned)

Så gør dog noget ved det. Gå ind i lokalpolitik.

> Nej du har ikke forstået "my point" endnu.

Jo, udemærket, det er lettere at beskylde mig for ikek at forstå, når du
nu ikke vil overholde fartgrænserne...

Klaus

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-09-05 20:04

Også skrev Vollert
> Martin Vollert skriver:

> Det er dem der driver den såkaldte "pengemaskine".

Tjaa de gør hvad de får bedsked på oppefra, men fordi jeg er utilfreds med
med ATK (pengemaskinenen) behøver jeg da ikke at ha problemer med politiet
det er da noget vrøvl og du får det nærmest til at lyde som om jeg er
kriminel.

> Forhåbentligt ikke da. 500 kr er hurtigt væk i administration.

Hvor meget er det lige staten tjener om året på fartbøder ? du tror da
forhåbeligt ikke at staten ville gør så meget ud af ATK hvis staten tabte
penge på det. LOL

> Så gør dog noget ved det. Gå ind i lokalpolitik.

Det burde ikke være nødvendig for at få realistiske fartgrænser.

> Jo, udemærket, det er lettere at beskylde mig for ikek at forstå, når
> du nu ikke vil overholde fartgrænserne...

Jeg beskylder skam ikke dig for noget, jeg svarede dig bare på at hvis jeg
havde et problem så havde du et der var størrer, og det er lige netop derfor
jeg ikke gider denne diskution mere.
Hygge.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 21:59

Martin Vollert skriver:

> Det burde ikke være nødvendig for at få realistiske fartgrænser.

Jo, så kan du være med til at bestemme.

Hellere hyle end gøre noget ved det ?

> Jeg beskylder skam ikke dig for noget, jeg svarede dig bare på at hvis jeg
> havde et problem så havde du et der var størrer, og det er lige netop derfor
> jeg ikke gider denne diskution mere.

Ganske i orden.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-05 15:29

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Sidst jeg fik et billede var det efterfulgt af et girokort på
> latterlige 500 kr.
>
> Det kan de ikke tjene penge på !

Det kan de da, hvis der er spyttet 50 ud fra den samme
position.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-09-05 15:43

John Sahl skriver:

> Det kan de da, hvis der er spyttet 50 ud fra den samme
> position.

Administration, porto, brevskrivning, evt snere berammelse af tid i
retten ?

Nope....

Klaus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-09-05 07:46

John Sahl wrote:

> Nu er det jo sådan at det ikke er en ekstra kasse, men et punkt
> på regeringens liste over indtægter.
>
> Så som jeg siger: De skal nok kradse dem ind, på den ene eller
> den anden måde.

Hvis nu en stor nedgang i bødeindtægterne resulterer i en nedgang i
antallet af ulykker ville den mistede indtægt være mindre end de
sparede penge i sundhedsvæsenet.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-05 14:13

Mikael L wrote:
> [...]
> f.eks har kørt med 66km/t en sen aften på vej ud af byen, da der var en
> eller anden tågenakke der havde parkeret en kassevogn med et kamera i?

Det ved jeg ikke, det vil nu ikke ske.

> Jeg synes lidt problemet er at det nye klippekort system er skruet helt
> forkert sammen og man kan ikke bruge det til en skid andet end at få endnu
> flere penge i statskassen.

Det giver jo netop ikke flere penge.

> Det er noget der er kommet efter pres fra RFSF og pressen. Nogle af de ting
> du får klip for er jo taget ud fra nogel meget omtalte historier i pressen.

Hvilke ting synes du det er forkert ?

> Det med kørekurset er måske en god idé.
> Nu har jeg fået nedsættelse da vores forsikring er en
> landbrugsforsikring, og landmænd kører pænere ))
>
> Undtagen eleverne i deres kadetter og mantaer

Det er nok rigtigt
De kan kun få en landbrugsforsikring hvis de ejer et landbrug.

mvh

Christian

Fra : Mikael L

Dato : 09-09-05 15:23

..

> [...]
> forkert sammen og man kan ikke bruge det til en skid andet end at få endnu

Det gør det netop i form af gebyrer når folk skal op til div. prøver. Jeg
hørte at man havde hævet teoriprøve gebyret for folk der havde mistet kortet
ved hastighedsoverskridelser. Har dog ikke fået kontrolleret om det er
rigtigt.

> [...]
> ting
> du får klip for er jo taget ud fra nogel meget omtalte historier i

Jeg synes det er forkert skruet sammen på den måde at der ikke bliver
gradueret med de ting der giver et klip i kortet.

Hvis vi endelig skal have et sådan system, bør man måske sige 10 klip, så
kunne en ting give 3 hakker en anden 2 og en tredje 1 hak.
Hvorfor er der ikke forskel på om du kører 30% for stærkt eller om du kører
59% for stærkt (ud over bødestørrelsen) hvis det er så pisse farligt som der
er blevet råbt om i 10 år.
Hvorfor giver det samme straf at køre over for rødt på rådhuspladsen midt i
myldretiden, som det gør ikke at spænde sin knægt på 14 fast når han lige
skal med over på tanken på den anden side af vejem og hjælpe med at vaske
bil?

Jeg forstår det ikke.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-05 08:50

Mikael L wrote:
> [...]
> ved hastighedsoverskridelser. Har dog ikke fået kontrolleret om det er

Det er vist peanuts, men folk kan bare overholde reglerne.

> Hvilke ting synes du det er forkert ?
>
> Jeg synes det er forkert skruet sammen på den måde at der ikke bliver
> gradueret med de ting der giver et klip i kortet.

Det vil jeg godt give dig ret i.

> [...]
> 59% for stærkt (ud over bødestørrelsen) hvis det er så pisse farligt som der

Det vil jeg også godt give dig ret i.

> [...]
> skal med over på tanken på den anden side af vejem og hjælpe med at vaske

Fordi der kun er 3 klip.

mvh

Christian