/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Formel1
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 06-09-05 18:55

Er jeg den eneste der mangler en eller anden god forklaring på, hvorfor
Ferrari pludselig ikke kan følge med andet end den bløde mellemvare? Man må
da formode at teamet (også) har anstrengt sig meget for at optimere og
forbedre. I mangel af bedre forklaring kunne man jo forledes til at tro at
F1 er ét stort cirkus?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




 
 
Jørgen Rasmussen (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 06-09-05 19:07

Preben Riis Sørensen wrote:

> Er jeg den eneste der mangler en eller anden god forklaring på, hvorfor
> Ferrari pludselig ikke kan følge med andet end den bløde mellemvare? Man må
> da formode at teamet (også) har anstrengt sig meget for at optimere og
> forbedre. I mangel af bedre forklaring kunne man jo forledes til at tro at
> F1 er ét stort cirkus?

Du kunne læse tilsvarende spørgsmål i den _relevante_ gruppe for 1 - 2
måneder siden.

Den hedder dk.sport.motorsport

Der var ingen klare svar.


Se oversigt over danske grupper her: www.usenet.dk


Eller spørg i dk.velkommen



Mvh. Jørgen

Jørgen M. Rasmussen (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-09-05 19:20


"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> skrev i en meddelelse

> Du kunne læse tilsvarende spørgsmål i den _relevante_ gruppe

OHH Net-politiet har sneget sig her ind. Monstro der er ikke er en mere
relevant gruppe, hvor han kan fortsætte sit virke??.



Jørgen M. Rasmussen (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-09-05 19:14


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Er jeg den eneste der mangler en eller anden god forklaring på, hvorfor
> Ferrari pludselig ikke kan følge med

De andre er bedre. Tidl. var det først Maclaren siden Maclaren/Mercedes som
blev "hægtet af".

> F1 er ét stort cirkus?
> --
BINGO, de forstår at "sælge varen", og vi hopper på det ;))).



Klaus G. (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 06-09-05 19:13

> Er jeg den eneste der mangler en eller anden god forklaring på, hvorfor
> Ferrari pludselig ikke kan følge med andet end den bløde mellemvare? Man

> da formode at teamet (også) har anstrengt sig meget for at optimere og
> forbedre. I mangel af bedre forklaring kunne man jo forledes til at tro at
> F1 er ét stort cirkus?
> --
Da man indførte ABS, antispin og hvad ved jeg. Der blev det jo bilen som
kørte, så fjernede man det, så blev "ansvaret" lagt over på køren, og var
man god, så kørte man fra de andre. Nu er det, i mine øjne, ikke længere
føren som sætter grænsen, men dækkene. Og derfor sættes der ikke nær så
store krav til føren, som før, ergo kan de lidt mindre gode teams også følge
med nu. Men at Ferrari ligefrem ligger _så_ langt tilbage, ja det er jo et
meget godt spørgsmål :)

Anyway, det var lidt tænkning og teori herfra, skal nok prøve at undgå det
fremover :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Jørgen M. Rasmussen (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-09-05 19:31


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Anyway, det var lidt tænkning og teori herfra, skal nok prøve at undgå det
> fremover :)
>
Ja, pas på med det!!!, mange er kommet galt af sted ved at tænke for meget
;). Jeg kan godt lide at se GP-bilerne, som varmer op til F1, det er
virkelig "back to basic"- der er rigtig race.



ChipMIK (07-09-2005)
Kommentar
Fra : ChipMIK


Dato : 07-09-05 15:05

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>
>>Anyway, det var lidt tænkning og teori herfra, skal nok prøve at undgå det
>>fremover :)
>>
>
> Ja, pas på med det!!!, mange er kommet galt af sted ved at tænke for meget
> ;). Jeg kan godt lide at se GP-bilerne, som varmer op til F1, det er
> virkelig "back to basic"- der er rigtig race.
>
>
Det er da noget forbandet miljøsvineri Jørgen ! uden katalysator og
indsprjøjtningen helt deroppe hvor hverken box eller chipning kan være med

FØJ for den lede du...eller er det ok lørdag/søndag når det er for sjov ?

ChipMIK

Per Beer Hansen (06-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 06-09-05 19:17

Preben Riis Sørensen wrote:
> Er jeg den eneste der mangler en eller anden god forklaring på,
> hvorfor Ferrari pludselig ikke kan følge med andet end den bløde
> mellemvare? Man må da formode at teamet (også) har anstrengt sig
> meget for at optimere og forbedre.

Ifølge flere udtalelser fra flere forskellige i teamet, så er det hele
"pakken" der halter efter og altså ikke kun én ting, som gør sig gældende.
Jeg tror dog at de for længst har indset, at de ikke kunne gøre noget ved
det i år og derfor koncentrerer alle deres kræfter på næste års bil, hvor
der blandt andet skal helt nye motorer over hele linien (alle skifter fra
V10 til V8 ifølge reglementet).
Samtidigt får deres dækleverandør (sandsynligvis) også flere teams at levere
til og dermed sandsynligvis et bedre udviklingsgrundlag.

> I mangel af bedre forklaring kunne
> man jo forledes til at tro at F1 er ét stort cirkus?

Det ER et stort cirkus

--
Mvh Per
www.perbeer.dk
Masser af bilvideoer



Finn Guldmann (11-09-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 11-09-05 15:47

Per Beer Hansen wrote:
> Preben Riis Sørensen wrote:
>
>>Er jeg den eneste der mangler en eller anden god forklaring på,
>>hvorfor Ferrari pludselig ikke kan følge med andet end den bløde
>>mellemvare? Man må da formode at teamet (også) har anstrengt sig
>>meget for at optimere og forbedre.
>
>
> Ifølge flere udtalelser fra flere forskellige i teamet, så er det hele
> "pakken" der halter efter og altså ikke kun én ting, som gør sig gældende.
> Jeg tror dog at de for længst har indset, at de ikke kunne gøre noget ved
> det i år og derfor koncentrerer alle deres kræfter på næste års bil, hvor
> der blandt andet skal helt nye motorer over hele linien (alle skifter fra
> V10 til V8 ifølge reglementet).
> Samtidigt får deres dækleverandør (sandsynligvis) også flere teams at levere
> til og dermed sandsynligvis et bedre udviklingsgrundlag.
>
Der er flere årsager til det.

En af dem er nok at Her Skomager ikke er så god en kører som han ser ud
til. Når han kan komme op og starte forrest kan han godt finde ud af at
holde de andre bag sig. Men starter han længere nede begynder det at
knibe. Selv hans team makker kører jo fra ham.

En anden er dækkene. Som et af de få teams kører de på Bridgestone, hvor
de fleste kører på Michelin. Og det skal nok være dem der gør at det
ikke bliver til førstepladser under kvalifikationerne.

>>I mangel af bedre forklaring kunne
>>man jo forledes til at tro at F1 er ét stort cirkus?
> Det ER et stort cirkus
>
Og direktøren hedder Bernie Ecclestone. Og han bestemmer _alt_!

--
MVH Finn ..der har fået job med at køre til Frankrig.
Om det så også bliver vedvarende må tiden vise.

langwadt@ieee.org (06-09-2005)
Kommentar
Fra : langwadt@ieee.org


Dato : 06-09-05 19:35


Preben Riis Sørensen skrev:

> Er jeg den eneste der mangler en eller anden god forklaring på, hvorfor
> Ferrari pludselig ikke kan følge med andet end den bløde mellemvare? Man må
> da formode at teamet (også) har anstrengt sig meget for at optimere og
> forbedre. I mangel af bedre forklaring kunne man jo forledes til at tro at
> F1 er ét stort cirkus?
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

Med de nye dæk regler er de to fabrikanter startet forfra, Bridgestone
har
ferraris to biler at teste med (minardi og jordan tæller vist ikke
rigtigt)
Michelin har 14 biler.

Men at tro at Fiat brænder et par milliader af om året uden at gøre
alt
hvad de kan, vil jeg mene er langt ude.....

-Lasse


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste