Per Beer Hansen wrote:
> Preben Riis Sørensen wrote:
>
>>Er jeg den eneste der mangler en eller anden god forklaring på,
>>hvorfor Ferrari pludselig ikke kan følge med andet end den bløde
>>mellemvare? Man må da formode at teamet (også) har anstrengt sig
>>meget for at optimere og forbedre.
>
>
> Ifølge flere udtalelser fra flere forskellige i teamet, så er det hele
> "pakken" der halter efter og altså ikke kun én ting, som gør sig gældende.
> Jeg tror dog at de for længst har indset, at de ikke kunne gøre noget ved
> det i år og derfor koncentrerer alle deres kræfter på næste års bil, hvor
> der blandt andet skal helt nye motorer over hele linien (alle skifter fra
> V10 til V8 ifølge reglementet).
> Samtidigt får deres dækleverandør (sandsynligvis) også flere teams at levere
> til og dermed sandsynligvis et bedre udviklingsgrundlag.
>
Der er flere årsager til det.
En af dem er nok at Her Skomager ikke er så god en kører som han ser ud
til. Når han kan komme op og starte forrest kan han godt finde ud af at
holde de andre bag sig. Men starter han længere nede begynder det at
knibe. Selv hans team makker kører jo fra ham.
En anden er dækkene. Som et af de få teams kører de på Bridgestone, hvor
de fleste kører på Michelin. Og det skal nok være dem der gør at det
ikke bliver til førstepladser under kvalifikationerne.
>>I mangel af bedre forklaring kunne
>>man jo forledes til at tro at F1 er ét stort cirkus?
> Det ER et stort cirkus
>
Og direktøren hedder Bernie Ecclestone. Og han bestemmer _alt_!
--
MVH Finn ..der har fået job med at køre til Frankrig.
Om det så også bliver vedvarende må tiden vise.