Hjælp til bilforsikring
Fra : Henning Lund

Dato : 06-09-05 17:59

Min søn var til teori for sidste gang i aftes, der snakkede de
forsikring og at optjene goodwill hos forsikringsselskaberne, men den er
jeg ikke lige med på.
Han siger at han f.eks stå som bruger på vores bil og derved optjene
"point", kan han stå ved siden af mit navn som bruger eller er det helt
ude i hamsen og han har sovet til teori?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-09-05 18:22

Henning Lund wrote:
> [...]
> "point", kan han stå ved siden af mit navn som bruger eller er det
> helt ude i hamsen og han har sovet til teori?

Det kan han sikkert. Men præmien er sikkert højere end hvis du stod alene..

Fra : Troels Pedersen

Dato : 06-09-05 18:40

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> "point", kan han stå ved siden af mit navn som bruger eller er det helt
> ude i hamsen og han har sovet til teori?

Han er som ikke ude i hampen, han har hørt efter!
Dog bliver din premie nok noget højere hvis han står som bruger.

Et fif er at købe en gammel motorcykel der lige kan gå igennem syn ved
ejerskifte. Ansvarsforsikre den, og stille den et sted hvor ingen bruger
den. Det er en meget billig måde at optjene ancinitet på. Kræver blot at man
kan få overført sin ancenitet fra motorcyklen til evt. kommende bil når den
tid kommer - Jeg ved ikke om alle selskaber vil gøre det. Forresten fik jeg
dette fif fra min kørelærer for 4 års tid siden, da jeg tog kørekort.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : Henning Lund

Dato : 06-09-05 20:06

Troels Pedersen skrev:

> Han er som ikke ude i hampen, han har hørt efter!
> Dog bliver din premie nok noget højere hvis han står som bruger.

Bliver den mon så vanvittig høj som hvis han alene køber en bil og
tegner nyforsikring, der er vel tale om en 10000-15000 tusind?

> [...]
> evt. kommende bil når den tid kommer - Jeg ved ikke om alle selskaber
> vil gøre det. Forresten fik jeg dette fif fra min kørelærer for 4 års

Tjoe men så skal han jo ofre de 6500 for mc pappet, den billigste måde
at optjene ancinnitet på er vel at få hans mester til at lave en
erklæring om, at hvalpen har kørt firmabilerne i de år han er i lære.

Fra : Troels Pedersen

Dato : 06-09-05 20:28

> Bliver den mon så vanvittig høj som hvis han alene køber en bil og tegner
> nyforsikring, der er vel tale om en 10000-15000 tusind?

Min egen bil er på papiret ejet af min fader, men jeg står som bruger.
Forsikringen er fuldstændig den samme om jeg står som ejer eller bruger. For
at forsikringen giver ancenitet skal man være daglig bruger af køretøjet, og
så er det at forsikringenspremien stiger.

> Tjoe men så skal han jo ofre de 6500 for mc pappet, den billigste måde at
> optjene ancinnitet på er vel at få hans mester til at lave en erklæring
> om, at hvalpen har kørt firmabilerne i de år han er i lære.

Det er korrekt at det koster et ekstra stykke pap, jeg overvejde det i sin
tid, da jeg alligevel ville have MC-kort, da var det en billig måde at
opspare ancenitet på.

Den med firmabilerne er vist lidt selskabsafhængig, men det er da før set at
det virker.

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC '92

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 07-09-05 19:41

Hej,

> Det er korrekt at det koster et ekstra stykke pap, jeg overvejde det i
> sin tid, da jeg alligevel ville have MC-kort, da var det en billig måde
> at opspare ancenitet på.

Motorkontoret spørger da ikke om kørekort når man indregistrer en Mc, det
gjorde mit forsikringsselskab heller ikke. Hvorfor skulle de også det?

Mvh
Lars

Fra : Henning

Dato : 06-09-05 19:32

On Tue, 6 Sep 2005 18:59:25 +0200, "Henning Lund"
<falsk_adresse@noget.invalid> wrote:

> [...]
>"point", kan han stå ved siden af mit navn som bruger eller er det helt
>ude i hamsen og han har sovet til teori?
Det kræver at han bor i umiddelbar nærhed af dig - bor han i den anden
ende af landet vil han ikke være daglig bruger på lige fod med dig, og
vil dermed ikke kunne optjene erfaring.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 06-09-05 20:06

Henning skrev:

> Det kræver at han bor i umiddelbar nærhed af dig

Samme adresse.

Fra : JimR

Dato : 07-09-05 11:52

Tjoh, jeg har lige fået min kone opgraderet til superelitebilist som mig
selv ved at lægge 1500 kr hos forsikrings selskabet. Hun har aldrig haft bil
eller MC før. Det var hos Købstædernes Forsikring.

JimR

Fra : Henning Lund

Dato : 07-09-05 16:19

JimR skrev:

> Tjoh, jeg har lige fået min kone opgraderet til superelitebilist som
> mig selv ved at lægge 1500 kr hos forsikrings selskabet. Hun har
> aldrig haft bil eller MC før. Det var hos Købstædernes Forsikring.

Nu er hun jo nok heller ikke lige fyldt 18 år, har overskæg og kører som
død og h......