Nogen der har fået klip?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 06-09-05 17:46

Vil lige høre om der er nogen her i gruppen der har fået klip i kørekortet?

Vi har haft en debat på arbejde om politiet har været ekstraordinært ude med
saksen, og om der er givet klip for slalomkørsel el.lign.

Jesper

Fra : Per O.

Dato : 06-09-05 21:07

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har haft en debat på arbejde om politiet har været ekstraordinært ude
> med saksen, og om der er givet klip for slalomkørsel el.lign.

jeg har da alle klippene tilgode endnu!

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-05 05:58

> jeg har da alle klippene tilgode endnu!

også mig, men har dog ændret kørestil, på lange stræk holder jeg mig næsten
altid under 30% nu...
:o/

Mvh
Morten
Golf GTI

Fra : Non-Desperado

Dato : 07-09-05 08:14

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev:

>også mig, men har dog ændret kørestil, på lange stræk holder jeg mig næsten
>altid under 30% nu...

Jeg har også ændret kørestil pr. 1. sep. men det er pga.
benzinprisen....så nu kører jeg 83 km/t (gps) med fartpilot i
stedet for 90 km/t (gps) med fartpilot...*G*

Og max 105 km/t (gps) på motorvej.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-05 09:57

Non-Desperado skrev:

> Og max 105 km/t (gps) på motorvej.

Nu er benzinen faldet, så kør roligt 115 igen
Hans
http://kortlink.dk/dkfritidbil/xq8

Fra : Brian

Dato : 07-09-05 15:04

Non-Desperado wrote:

> Jeg har også ændret kørestil pr. 1. sep. men det er pga.
> benzinprisen....så nu kører jeg 83 km/t (gps) med fartpilot i
> stedet for 90 km/t (gps) med fartpilot...*G*
>
> Og max 105 km/t (gps) på motorvej.

Kan du mærke forskel på økonomien om du kører 83 Vs. 90 og 105 Vs. 110(?) ?

/Brian

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-09-05 11:48

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du mærke forskel på økonomien om du kører 83 Vs. 90 og 105 Vs. 110(?)
> ?

Visse biler beregner og viser forskellen.

Jeg har testet ved brug af fartpilot, der holder farten konstant. Jeg husker
dog ikke de konkrete resultater, men forskellen på at køre 110 og 130 er
meget stor.

Forskellen på at køre sommer og vinter er meget stor.
Forskellen på at køre med eller uden anhænger er stor.
Der er forskel på at køre med eller uden air-con tændt.
Og ja... benzinforbruget er også påvirket af om du kører 83 eller 90 km/t

Jo større forskelle på vægt, hastighed og temperatur - desto større er
forskellen i benzinforbrug.

Mvh. Lisbeth

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-09-05 12:52

On Thu, 8 Sep 2005 12:48:21 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]

>Der er forskel på at køre med eller uden air-con tændt.
>Og ja... benzinforbruget er også påvirket af om du kører 83 eller 90 km/t

Det siger sig selv, at der er forskel på om air-con er aktiveret eller
ej.

Du skal bare huske, at et eller flere åbne vinduer koster det samme i
øget forbrug, og så véd jeg godt hvad jeg foretrækker.

Ikke afmonterede tagbøjler efter ferieturen koster også en bondegård i
brændstof.

I min branche er der kæmpeforskel på forbruget, når vi kører med
containere. De "rynkede" er meget dyrere at køre med end de "glatte".
Der er ligeledes stor forskel på, ved kørsel med alm. lad, om det er
dækket af pressenning eller ej.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian

Dato : 08-09-05 18:12

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Visse biler beregner og viser forskellen.

Jojo, sådan en tingest har jeg også monteret...

> Jeg har testet ved brug af fartpilot, der holder farten konstant. Jeg
> husker dog ikke de konkrete resultater, men forskellen på at køre 110
> og 130 er meget stor.

Det er så også et spring på 20km i timen som måske svarer til 5-700Rpm i din
bil ? Det er 3 gange så meget som Desperadoen nævnte...
Jeg mærker ingen forskel om jeg kører 110 eller 130...

> Forskellen på at køre sommer og vinter er meget stor.

Ja - hvis du kører med vinterdæk og ved koldstarter.

> Forskellen på at køre med eller uden anhænger er stor.

Det er jo klart...

> Der er forskel på at køre med eller uden air-con tændt.

Det er også klart - godt min bil ikke er udstyret med den slags, så jeg ikke
falder for fristelsen

> Og ja... benzinforbruget er også påvirket af om du kører 83 eller 90
> km/t

Det er vist meget afhængig af hvilken bil du kører...

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-09-05 09:03

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:432015fd$0$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Jeg har testet ved brug af fartpilot, der holder farten konstant. Jeg
> husker dog ikke de konkrete resultater, men forskellen på at køre 110 og

Golf III TDI:

90 km/t: 25-26 km/liter
100 km/t: 23.5 km/liter
120 km/t: 18.75 km/liter

Med campingvogn:

80 km/t: 14.5 km/liter
90 km/t: 11.5 km/liter
100 km/t: 10 km/liter

> Forskellen på at køre sommer og vinter er meget stor.

Rigtigt.

> Forskellen på at køre med eller uden anhænger er stor.

Også rigtigt. Men kører man med trailer og overholder
hastighedsbegrænsningerne kører du længere på literen .. :)

> Der er forskel på at køre med eller uden air-con tændt.

Jep.

> Og ja... benzinforbruget er også påvirket af om du kører 83 eller 90 km/t

Som det så tydeligt fremgår af ovenstående ..

> Jo større forskelle på vægt, hastighed og temperatur - desto større er
> forskellen i benzinforbrug.

Så hurtigt som muligt op igennem gearene til højeste rem, så er meget
brændstof sparet.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-09-05 20:39

Non-Desperado wrote:

> Og max 105 km/t (gps) på motorvej.

Nååååh deeeet
Så er det måske dig der ligger og spærrer overhalingssporet på
motorvejen ? )

vh

Lars

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 07-09-05 21:54

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Vil lige høre om der er nogen her i gruppen der har fået klip i
> kørekortet?

Yep :(

67 km/t lørdag nat i et industrikvarter...

> Vi har haft en debat på arbejde om politiet har været ekstraordinært ude
> med saksen, og om der er givet klip for slalomkørsel el.lign.

Ifølge betjenten, der målte mig, har der hidtil været øget fokus.

\Mandal

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 08-09-05 10:00

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNESedb.dk> skrev i en meddelelse news:dfnk0v$bje$1@news.orange.dk...

> Yep :(
>
> 67 km/t lørdag nat i et industrikvarter...

Motorbølle!

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 16:26

2 stykker her ;)

120 på motortrafikvej (begrænning på 90) og overhaling over fuldoptrukken.

Janus

Fra : Peter

Dato : 08-09-05 16:42

"Janus" <xxx> skrev i en meddelelse
>2 stykker her ;)
>
> 120 på motortrafikvej (begrænning på 90) og overhaling over fuldoptrukken.

RESPEKT! Flot

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-09-05 09:05

"Janus" <xxx> skrev i en meddelelse
>2 stykker her ;)
>
> 120 på motortrafikvej (begrænning på 90) og overhaling over fuldoptrukken.

Delitante!

Det er italiensk og betyder amatør :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 15:42

> 120 på motortrafikvej (begrænning på 90) og overhaling over fuldoptrukken.
>
> Delitante!
>
> Det er italiensk og betyder amatør :)

Ok, bør jeg sige at det foregik på en motorcykel og hele vejen på baghjulet
og den eneste grund til at de ikke målte mig til mere, var at inden de så
sig om i deres skide mondeo var jeg over alle bjerge, de fik dog noteret min
plade, og stoppede mig nogle km væk derfra på en tank.

Det hændte på strækningen ved kysten mellem Esbjerg og Ribe
Janus

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-09-05 23:49

Janus wrote:
> 2 stykker her ;)
>
> 120 på motortrafikvej (begrænning på 90) og overhaling over fuldoptrukken.

Det bliver tre hårde år.

--
MVH Finn ...og det var så det frankrigseventyr.
Men jeg nåede da at opleve at høre "Alsac'sisk" talt.

Fra : Peter Weis

Dato : 08-09-05 19:17

Jesper Nielsen wrote:
> Vil lige høre om der er nogen her i gruppen der har fået klip i kørekortet?

Nej, men det var tæt på.

I sidste uge havde vi asfaltarbejder på Farum-motorvejens forlængelse,
men en masse kørebaneindskrænkninger og 60-regulering.
Fredag morgen, da jeg kører på ved Allerød N, er alle pælene og
indskrænkningerne fjernet. På rampen står der et 90 skilt. Så jeg
acelererer glad og fluks op til omkring 90, fletter pænt ind blinker til
venstre for at køre ud og overhale en forankørende transporter med en
stor trailer.
Da jeg har kørt nogle hundrede meter ser jeg, i venstre side af vejen,
at der står et 60-skilt, så jeg letter speederfoden og lægger mig efter
overhalingen ind til højre.
Under hele forløbet har der ligget en blå Picnic sportswagon bag ved mig
- lidt tæt efter min smag, men hvad pokker - og han følger efter mig ind
i højre bane. Da åbenbares i mit sidespejl en motorcykelbetjent.
Jeg bliver vinket ind til siden: "God morgen, har du kørekortet med?".
Han havde målt mig til 82. Gudskelov over for kort en strækning til at
det kunne bruges til noget. Så vi var enige om at det var uheldigt, og
at det var ærgerligt at skiltningen var så dårlig lige ved den rampe, og
jeg lovede at være ekstra opmærksom på det i fremtiden.

Nå, strengt taget kunne han kun have målt Picnic'en, så han havde næppe
kunnet bon'e mig, hvis vi var blevet rigtigt uenige

mvh
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-09-05 21:54

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>Så vi var enige om at det var uheldigt, og
>at det var ærgerligt at skiltningen var så dårlig lige ved den rampe, og
>jeg lovede at være ekstra opmærksom på det i fremtiden.

Jeg har været den vej, et par gange i ugens løb, og deres skiltning
kan da næppes kaldes dårlig, den er jo nærmest vildledende ;(

Havde selv en disputs (*1), med en æggeskal- og foreslog ham, at han
lige skulle tage at kontakte vejdirektoratet (eller hvad de fætre
hedder) inden han fik kløe i skrivefingeren.

Jeg kørte måske 80, eller deromkring samme sted, kom også ned ad
frakørslen Allerød.

Rent faktisk kan de nok ikke knalde dig der, da det første skilt du
møder, er 90 skiltet, først når du møder et 60 skilt klapper fælden.

*1 Analogien er jo lidt at når du kører ind på en motorvej, gælder der
principielt max 130, indtil du ser et skilt der fortæller dig noget
andet ......

--
jan@stevns.net

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 09-09-05 10:31

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse news:ir81i1169njfpa2oq6sphf5pkrv09av5ha@dtext.news.tele.dk...

> *1 Analogien er jo lidt at når du kører ind på en motorvej, gælder der
> principielt max 130, indtil du ser et skilt der fortæller dig noget
> andet ......

Står der ikke 110 skilte ved alle tilkørsler der ligger på
110 km/t strækningerne?

Det gør der i hvert fald heroppe (syd for Aalborg).

/Jakob

Fra : Peter Weis

Dato : 09-09-05 16:41

jan@stevns.net wrote:

> Jeg har været den vej, et par gange i ugens løb, og deres skiltning
> kan da næppes kaldes dårlig, den er jo nærmest vildledende ;(

Ja, men nu er det gudskelov overstået.

> Jeg kørte måske 80, eller deromkring samme sted, kom også ned ad
> frakørslen Allerød.

Nåeh, du havde noget bedre for end at kigge indenfor

> Rent faktisk kan de nok ikke knalde dig der, da det første skilt du
> møder, er 90 skiltet, først når du møder et 60 skilt klapper fælden.

Senere (lørdag morgen) så jeg, at der var et 90-skilt i højre side af
vejen, men det var dækket af den transporter som jeg overhalede.

mvh
Peter

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-05 07:51

Brian wrote:

> Det er så også et spring på 20km i timen som måske svarer til 5-700Rpm i din
> bil ? Det er 3 gange så meget som Desperadoen nævnte...
> Jeg mærker ingen forskel om jeg kører 110 eller 130...

Jeg tror nu at der vil være en klar mål- og mærkbar forskel mellem
110 og 130.

> Ja - hvis du kører med vinterdæk og ved koldstarter.

Luftens temperatur og omgivelsestemperaturene betyder da en del.

> Det er også klart - godt min bil ikke er udstyret med den slags, så jeg ikke
> falder for fristelsen

Kører du så med åbne vinduer ?
Det koster skam også.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-05 07:52

Janus wrote:
> 2 stykker her ;)
>
> 120 på motortrafikvej (begrænning på 90) og overhaling over fuldoptrukken.

Så kører du pænt i et stykke tid fremover
Dejligt at høre.

mvh

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-09-05 11:54

Jakob Jeppesen wrote:

> Står der ikke 110 skilte ved alle tilkørsler der ligger på
> 110 km/t strækningerne?
>
> Det gør der i hvert fald heroppe (syd for Aalborg).

Der er mange på E45 omkring Århus hvor der ikke gør det.
Og en enkelt (genvejen hvor den går på E45 i nordgående retning)
hvor der er 70 km/t på noget af tilkørslen, og så er der en 110 km/t
skilt når den retter ud.

mvh

Christian