Ford Escort med startproblemer
Fra : Ulrik og Claudia

Dato : 05-09-05 22:05

Hej gruppe!

Vi har en Ford Escort 1,3 fra 1996, som kun vil starte et par gange om
dagen. Gerne morgen og aften. Vi havde den til mekaniker midt på dagen - tro
det eller lad være, den startede 16 gange i træk! Så vi fandt ikke ud af
hvad problemet var.

Start-relæet klikker, ingen problemer der. Vi har banket lidt på starteren,
det betyder ikke noget. Vi har afprøvet alt indvendigt med nøgle, bilen i
frigear, i gear - alt tænkeligt. Og alligevel er det ikke sikkert den vil
starte.

Skal man virkelig til at skifte tændingslås, bundkontakt og starter, for at
se om problemet løses? Eller er der andre der har prøvet noget lignende?`

Hvis bare vi havde en idé om, hvad der var galt, ville det jo være nemmere
for os at lave

Håber I har nogle gode råd..

/Claudia og Ulrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-05 22:09

Ulrik og Claudia skriver:

> [...]
> frigear, i gear - alt tænkeligt. Og alligevel er det ikke sikkert den vil

Drejer startmotoren ?

Flytter den sig rent fysis (bliver trukket op mod tandkransen og får
strøm) ?

Du skriver at strt relæ'et klikker, er det inde i kabinen ?

> Skal man virkelig til at skifte tændingslås, bundkontakt og starter, for at
> se om problemet løses? Eller er der andre der har prøvet noget lignende?`

Du kan altid sætte en kontakt fra batteri til startermotor og se om
prøblemet løses...

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-09-05 23:01

Hej!

Ulrik og Claudia wrote:

> [...]
> se om problemet løses? Eller er der andre der har prøvet noget lignende?`

Tja, tændingslåsen er der da ihvertfald ingen grund til at skifte

Da min Escort fra '96 nægtede at starte var det sikringsboksen, som var defekt
(kendt fejl på Escorter af de lidt ældre årgange). Den tørnede fint motoren, men
der kom aldrig liv i den. Bensinpumpen startede også - du skal kunne høre en
svag summen fra tanken...

Tørner den motoren?

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Claus Espeholt

Dato : 06-09-05 07:10

Sikringskassen kan være defekt. Det har 3 gange hindret vores Escort (1994 -
1,6) i at køre videre
Claus

Fra : Ulrik og Claudia

Dato : 06-09-05 10:39

Hej igen..

Godt at se andre escort-ejere, der også har haft problemer

Motoren tørner ikke rundt, men man kan høre at benzinpumpen går igang. Den
starter stadig uden problemer et par gange om dagen. Det er lidt 50/50 om
den vil starte.
Startmotoren drejer ikke, den er fuldstændig lydløs, når den ikke vil
starte.
Relæet der klikker, er det der sidder inde i kabinen.

Håber I kan hjælpe os lidt videre..

/Claudia og Ulrik