Forhandleravance på ny bil
Fra : Jesper

Dato : 05-09-05 21:28

Hej Gruppe

Jeg har lige et lidt naivt spørgsmål, som jo nok er næsten umuligt at
svare på. Men det kan jo være, at der sidder en x-bilforhandler et sted,
der er villig til at dele lidt viden.

Jeg er ved at købe ny bil (Skoda Octavia) og er derfor meget
interesseret i avance og rabatter for tiden.

Jeg ved, at der er en lovpligtig avance på 9%, som forhandleren skal
tage. Men da man ikke ved hvad forhandleren skal betale importøren, så
er det jo unægteligt lidt svært at vide, hvor langt ned forhandleren kan gå.
Man kan jo selvfølgelig kigge efter tårer, men min erfaring er at
bilforhandlere er nogle hårde nysere...

Er der nogen der kan give et fingerpeg om en generel forhandleravance
ved salg af en ny bil? Er det 10, 20 eller nærmere 30% de tjener på
sådan en handel?

P.S. Tilgiv mig hvis dette er blevet til en dobbelpost - ved ikke lige
hvad der sker med min news reader.

Hilsen
Jesper

Fra : Johnt

Dato : 04-09-05 21:52

"Jesper" <Jesper256@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i avance og rabatter for tiden.
>
> Jeg ved, at der er en lovpligtig avance på 9%, som forhandleren skal tage.

Nej, den samlede avance i landet skal bare være 9% i alt til både importør
og forhandler.

> [...]
> salg af en ny bil? Er det 10, 20 eller nærmere 30% de tjener på sådan en

Hvis du gætter på omkring 20 pct, så er det nok ikke forkert.

Prøv at se hvilken pris du kan finde bilen til her:
http://www.sacleasing.dk/projects/sacleasing/sacweb.nsf/0/MSCF5VZCF2?OpenDocument
http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/koncept.htm
http://www.aldautomotive.dk/New%20Car/Campaign%20Offers/View%20Offer.aspx?id={092AD88C-D897-48C9-B464-96AEA1C51758}

Hilsen

Johnt

Fra : John Nielsen

Dato : 06-09-05 10:39

Det ser ud til, at du med fordel kan købe den i Polen.

http://www.dr.dk/rabatten/arkiv/2004/december/22_bil_udland.htm

http://europa.eu.int/comm/competition/car_sector/price_diffs/2005_05_rep_main_table.pdf

Mvh
John

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 06-09-05 11:01

"John Nielsen" <traveler@privat.dk> skrev i en meddelelse news:431d63b3$0$2338$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det ser ud til, at du med fordel kan købe den i Polen.
>
> http://www.dr.dk/rabatten/arkiv/2004/december/22_bil_udland.htm
>
> http://europa.eu.int/comm/competition/car_sector/price_diffs/2005_05_rep_main_table.pdf

Det ville da være ustyrlig dumt!

Lige præcis Skoda Octavia er billigst i DK (af alle lande i listen).

/Jakob

Fra : Jesper

Dato : 06-09-05 19:09

John Nielsen wrote:
> http://www.dr.dk/rabatten/arkiv/2004/december/22_bil_udland.htm
>
> http://europa.eu.int/comm/competition/car_sector/price_diffs/2005_05_rep_main_table.pdf

Tak til både John og Johnt. Det var lige nøjagtig den slags
informationer jeg var på jagt efter for at få en fornemmelse for, hvor
avancen ligger henne.

Hilsen
Jesper

Fra : Claus

Dato : 06-09-05 16:43

"Jesper" <Jesper256@hotmail.com> skrev i en meddelelse

| Jeg er ved at købe ny bil (Skoda Octavia) og er derfor meget
| interesseret i avance og rabatter for tiden.

Nu skriver du ikke om det er den nye eller gamle model ?

Jeg købte for et år siden en Octavia 1,9 TDi Ambiente stationcar, den gamle
model. Den gav jeg 251.000 for på gaden inkl. metallak og aftageligt træk.
Den bil jeg gav i bytte fik jeg ca. 5000,- mindre for, så en del af rabatten
skal findes her. Jeg mener at det totale nedslag i pris svarede til ca.
25.000.

Håber det kan give dig en rettesnor.

Vh. Claus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-09-05 17:06

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> model. Den gav jeg 251.000 for på gaden inkl. metallak og aftageligt træk.
> Den bil jeg gav i bytte fik jeg ca. 5000,- mindre for, så en del af

Hvad var "liste"prisen på den nye, og hvad kunne du have fået fået den gl.?.

Fra : Claus

Dato : 11-09-05 15:32

| Hvad var "liste"prisen på den nye, og hvad kunne du have fået fået den
gl.?.

Tja hvis du læste mit indlæg igen kunne du bruge lommeregneren og selv finde
ud af det
251000+25000 = ? og 5000 mere for den gamle.

Vh. Claus

-Som ikke tjekker nyheder hver dag...

Fra : Jesper

Dato : 06-09-05 19:11

Claus wrote:

> Nu skriver du ikke om det er den nye eller gamle model ?

Det er den nye model, som jeg er interesseret i. Listepris i
Ambiente-versionen er 298.000,-.

Hilsen
Jesper