Søges: Godt værksted i Søborg/København
Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 05-09-05 20:33

Hej Alle

Vores Skoda Felicia (1999, 45.000 km) har en revnet drivakselmanchet i højre
side (yderst). Jeg har bladret lidt i min Haynes-bog, og det ser lidt for
langhåret ud til mig (og nok især min værktøjskasse, min manglende garage,
og min fritid). Det ser ud til at være en ny skade, der er stadig masser af
fedt inde i drivledet, og den siger ikke grimme lyde når man kører/drejer.
Så jeg regner med at selve trækledet er OK.

Er der nogen der har forslag til et godt værksted i
Søborg/Herlev/Ballerup-området?
Via mit firma får jeg lidt rabat hos "Auto-Wolf" i Ballerup, men det er en
autoriseret Seat-forhandler, så deres timepris er nok så høj at rabatten
ikke hjælper noget (jeg har ikke checket endnu)
Jeg har også kig på 3B-biler på Gladsaxe Møllevej, nogen med erfaringer med
de to værksteder, eller et andet i området? Jeg har ikke haft bilen på
værksted før, og har derfor ingen erfaring.

- hvor mange timer er rimeligt at værkstedet bruger på denne udskifting?

- bør man få skiftet den i venstre side også når de er igang, eller kan det
ikke betale sig? De bør vel ihvertfald checke den?

med venlig hilsen

Rasmus Worm Mortensen
Søborg

Fra : Agge 3480

Dato : 06-09-05 09:55

"Ulla og Rasmus" <ulla_rasmus@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det
> ikke betale sig? De bør vel ihvertfald checke den?

Hej Rasmus

Jeg omtalte tidligere den mekaniker jeg har brugt i Borup ved Skævinge. Jeg
ved godt at det ikke er i nærheden af Søborg/Kbh (ca. 25-30 km), men jeg
brugte ham selv på trods af afstanden fra Fredensborg(ca.20-25 km).

Værkstedet hedder MS Biler og du skal tale med Morten, ejeren af værkstedet.
Han er en sublim mekaniker og yder en service langt udover det sædvanlige.
Telefonnummeret til ham er: 6089 6516.

Benytter du ham, vil jeg meget gerne høre om du bliver lige så begejstret
som mig, da jeg har i sinde at bruge ham fremover også og naturligvis gerne
vil vide om han formår at opretholde det serviceniveau jeg blev så
begejstret for.

Med venlig hilsen

Agge

Fra : anders majland

Dato : 07-09-05 19:09

> [...]
> med
> de to værksteder, eller et andet i området?

Jeg har brugt automester på rosenkæret - jeg kan ikke huske hvad værkstedet
hedder men der er et orange automester skilt ved vejen. Jeg skulle have
skiftet udstødningen hele vejen fra manifold og bagud på en 2,2liter mazda.
Noget af det kunne fåes uoriginalt men det flexible forrør kunne kun skaffes
originalt. Det lykkedes dem også at skille det gamle ad så katalysatoren
blev reddet (Da jeg solgte bilen var det stadig samme kat der sad der efter
14år og 350000km .-) Alt i alt en positiv oplevelse, med ordenlig service og
prisen var der heller ikke noget at udsætte på...

/A

Fra : Ulla og Rasmus

Dato : 08-09-05 20:07

Hej

Tak for svarene, jeg må lige lokalisere automester på Rosenkæret.

Men jeg nåede altså at skrive den ind hos 3B, og da der var en uges ventetid
var det nok meget godt (håber jeg).

Så må vi se hvordan det går...

mvh

Rasmus