Skoda Fabia 1.4 (68hk)
Fra : anders@cichlids.dk

Dato : 05-09-05 19:52

Hej....

Link :
http://www.roerbaekbiler.dk/roerbaek-biler-frh/pick1-ny.asp?id=631354

Har lidt kig på dene bil.... Har været ude og prøve den, og den
køre fantastisk...

Mit spørgsmål er om der er noget jeg skal være særlig opmærksom
på ved netop denne model.?

mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 20:11

Den ruster meget

----------------------------

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-09-05 20:21

> Den ruster meget

Øhh der er tale om en Skoda...., ikke en Fård ;).

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 20:19

> Øhh der er tale om en Skoda...., ikke en Fård ;).

Jep og den ruster stadig mere end Ford, at dømme ud fra andres posting her i
gruppen

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-09-05 20:38

> Jep og den ruster stadig mere end Ford, at dømme ud fra andres posting her
> i gruppen

Gider du lige Google et par stk. for mig?. Du ved jeg hænger her rimeligt
fast, men det er åbenbart lykkedes mig at overse dem ;)).

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 20:38

> Gider du lige Google et par stk. for mig?. Du ved jeg hænger her rimeligt
> fast, men det er åbenbart lykkedes mig at overse dem ;)).

Nej du må selv lede efter dem
Men jeg kan sige at bare her i 2005 er der mindst 3 fabia ejere (eller tidl.
ejere) som har meldt at deres fabia rustede som bare pokker. Mener ikke
engang det er mere end 1-2 mdr siden det sidst var oppe i en af trådene

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-09-05 21:15

> Nej du må selv lede efter dem

Og det har jeg så gjort, og IKKE fundet ET, uden det har være mig selv der
svarede på om der var probs. . Og gæt selv hvad jeg svaret ;)). Du
forveksler Fabia, jeg ved godt at hos Fård kan det være lige meget- de
ruster alle som badet i saltsyre ;), men det er ikke tilfældet med nye Skoda
:)).

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 21:13

> [...]
> forveksler Fabia, jeg ved godt at hos Fård kan det være lige meget- de
> ruster alle som badet i saltsyre ;), men det er ikke tilfældet med nye

Jeg behøver vel ikke dementere over for hver eneste skribent at jeg sikkert
har forvekslet fabia med felicia........

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-09-05 21:34

> Jeg behøver vel ikke dementere over for hver eneste skribent at jeg
> sikkert har forvekslet fabia med felicia........

Jeg kan ikke læse dine dementier mens jeg Googler ;)).

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 21:33

> Jeg kan ikke læse dine dementier mens jeg Googler ;)).

OK

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-05 21:44

Tom skriver:

> Jeg behøver vel ikke dementere over for hver eneste skribent at jeg sikkert
> har forvekslet fabia med felicia........

Jo tak, gerne med en officiel beklagesang

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden

Fra : TDN

Dato : 05-09-05 20:42

> Jep og den ruster stadig mere end Ford, at dømme ud fra andres posting her
> i gruppen
>
> --
> Tom

DU må forveksle Fabia, med Felicia eller Favorit som begge ruster. Fabia er
fuldt galvaniseret og har 10 års gennemtæringsgaranti. FDM omtaler
rustbeskyttelsen som værende på et "højt niveau"
http://www.fdm.dk/motor/pdf/02-2004/58-61.pdf

Mvh
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-09-05 20:23

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :

>Øhh der er tale om en Skoda...., ikke en Fård ;).

det ved bilen åbenbart ikke ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-09-05 20:23

> Den ruster meget
>
> ----------------------------

Hvor har du den oplysning fra ?
Motor's brugttest fra 2/2004 undlader da helt dette punkt.

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 20:39

"Jesper Hedegaard" <ja-til-spam@spammers.un> skrev i en meddelelse

> Hvor har du den oplysning fra ?
> Motor's brugttest fra 2/2004 undlader da helt dette punkt.

Her fra gruppen hvor flere fabia ejere samstemmende har meldt om seriøse
rustproblemer.

--
Tom

Fra : Joachim Schmidt

Dato : 05-09-05 20:49

> Her fra gruppen hvor flere fabia ejere samstemmende har meldt om seriøse
> rustproblemer.

Mon ikke det er Felicia du tænker på?

/Joachim

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 20:52

"Joachim Schmidt" <joachim.schmidtSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er Felicia du tænker på?

Muligt jeg husker forkert :o|

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-09-05 20:53

> Her fra gruppen hvor flere fabia ejere samstemmende har meldt om seriøse
> rustproblemer.

Hold nu kæft, Tom...

Fabia er hamrende ruststærk.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-09-05 20:57

Hej!

Jan W Nielsen wrote:

> Hold nu kæft, Tom...
>
> Fabia er hamrende ruststærk.

Os Ford-ejere er _ret_ paranoide mht. rust, så bær over med os

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-09-05 21:13

> Os Ford-ejere er _ret_ paranoide mht. rust, så bær over med os

Du taler med en Opel-ejer (af de gamle Opel´er, der rustede).... Det kan vel
næsten ikke være værre end for os..

/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 05-09-05 21:15

Jan W Nielsen wrote:

> Du taler med en Opel-ejer (af de gamle Opel´er, der rustede).... Det
> kan vel næsten ikke være værre end for os..

Jeg troede også Vectra A var noget af det ypperste i den disciplin, af biler
bygget i 90'erne. Men hvis du lægger lidt mærke til Mondeo MK1 og så godt
som alle Escorter, har de tit møre skærmkanter...

/Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-09-05 21:15

Hej!

Jan W Nielsen wrote:

> Du taler med en Opel-ejer (af de gamle Opel´er, der rustede).... Det kan vel
> næsten ikke være værre end for os..

Og dog

Jeg så iøvrigt en Astra fra '95, som var _meget_ flot i bunden, idag. Den havde
ikke fået noget som helst supplerende beskyttelse og havde ingen rust overhovedet...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-09-05 21:34

> Jeg så iøvrigt en Astra fra '95, som var _meget_ flot i bunden, idag. Den
> havde ikke fået noget som helst supplerende beskyttelse og havde ingen
> rust overhovedet...

Vi ringer til CNN - it´s wooOOOOORLD NEWS.....

Opel og Ford måde være det ringeste - men Opel har i det mindste oppet sig,
og er i dag direkte ruststærke..

Jeg ser Ford lave det samme nummer, som Opel gjorde op gennem 90´erne. Lave
finde biler - der ruster.

Man KAN simpelthen ikke tillade sig at sælge en bil i dag, der ruster sådan,
som de nye Forder gør, IMO.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-09-05 22:56

Hej!

Jan W Nielsen wrote:

> Vi ringer til CNN - it´s wooOOOOORLD NEWS.....

Kunne tyde på det Jeg skulle næsten have taget nogle billeder...

> Man KAN simpelthen ikke tillade sig at sælge en bil i dag, der ruster sådan,
> som de nye Forder gør, IMO.

Nej, det mener jeg også. Især ikke i et land hvor de koster hvad de gør.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-05 21:46

Kim Voss Schrader skriver:

> Jeg så iøvrigt en Astra fra '95, som var _meget_ flot i bunden, idag. Den havde
> ikke fået noget som helst supplerende beskyttelse og havde ingen rust overhovedet...

Hvornår ?
I 1996 ?

Klaus

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 05-09-05 22:50

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse news:431CAE7F.3D791F6B@du.kan.finde.den...
> Kim Voss Schrader skriver:

> Hvornår ?
> I 1996 ?

Min gamle astra fra '92 var også ret pæn i bunden. Jeg kunne
da se at den havde fået et eller andet smurt på, men det var
vist nogen år før jeg fik den. Jeg fik ikke smurt ekstra
beskyttelse på mens jeg havde den, men den var uden
nævneværdig rust i bunden (sagde de i hvert fald hos
Undervognstunellen i Aalborg). Den blev solgt for ca. 1 år
siden.

Hvad angår døre, motorhjelm, bagklap, paneler og de
bagerste skærmkanter - så er det en helt anden sag

/Jakob

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-09-05 22:57

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Kim Voss Schrader skriver:

> Hvornår ?
> I 1996 ?

Nope, kl. 11.45 idag (CET). Den kan evt. have været importeret, men det meldte
historien dog intet om.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-05 05:34

Kim Voss Schrader skriver:

> Nope, kl. 11.45 idag (CET). Den kan evt. have været importeret, men det meldte
> historien dog intet om.

Det er nok en der har stået i glasklokke...

Klaus

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-09-05 04:14

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev....

> Du taler med en Opel-ejer (af de gamle Opel´er, der rustede)....
> Det kan vel næsten ikke være værre end for os..

Self. kan det da det.

En ex, ex, ex, ex 2CV ejer.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 05-09-05 20:39

> Den ruster meget

Tror da bestemt at der her tages fejl af felicia og fabia ???
felicia ruster jo som om den har været dyppet i salt. men fabia er da
rimelig rust behandlet ab fabrik.. ?

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-09-05 20:50

> Den ruster meget

Tom, for fa´en..

Du aner jo ikke, hvad du taler om mand - hvad er det for noget ammestuesnak,
du tåger rundt med..?

Fabia er blandt de mest ruststærke overhovedet - den eneste grund til at den
ikke får den absolutte topkarakter af det svenske rustregister er, at den
ikke er voksbehandlet i bagsmæk og kølerhjelm...hvilket man selv kan klare
på 12 minutter.

Karossen er kanon-godt galvaniseret, og undervognen er designet uden mange
hulrum til snavs og fugt.

/Jan W Nielsen

Fra : anders@cichlids.dk

Dato : 05-09-05 20:22

hvad med de 10 års totale rustgaranti... Er den intet værd der..?

/Anders

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-09-05 21:00

<anders@cichlids.dk> skrev i en meddelelse

>hvad med de 10 års totale rustgaranti... Er den intet værd der..?

Nu skal du læse "rustgaranti" med forbehold, det er en GENNEMtærings
garanti, og der er forbehold tilknyttet- det gælder alle biler, Skoda el ej
;). Men jeg betragter det som et morsomt indslag at, der er probs. med alle
nye Skoda-modeller, de er blandt de bedste på markedet i den henseende. De
kan dog ruste, jeg har fx. haft probs m. bagklappen på min Octi., men det er
peanuts ifht. andre. Mht. 1.4, 68hk. så er det en gl. moderniseret
Skoda-konstruktion, overvej og afprøv om 1.2 ikke gør det lige så godt. Det
er en helt ny konstruktion, som bruges alle steder i VW-koncernen i modsæt
til den anden.

Fra : anders@cichlids.dk

Dato : 05-09-05 20:30

Kan vi ikke holde tråden på skoda fabia´en og ikke jeres interne
jokes... ;)

mvh
Anders

Fra : anders@cichlids.dk

Dato : 05-09-05 20:40

Har ledt lidt på google... Synes ikke den lugter synderligt mere af
rust end de fleste andre biler.... Tar jeg fejl... Ellers vil jeg også
gerne have links...

Er der andet jeg bør være opmærksom på..?

/Anders

Fra : anders@cichlids.dk

Dato : 05-09-05 21:15

Er glad for din forveksling Tom... Synes nemlig rigtigt godt om
bilen....

Overvejer en fartpilot (hvis jeg køber den)... Er der noget for/imod
dette.... Forhandleren siger at det kan give bedre benzinøkonomi på
længere ture... Er det sandt...?

/anders

Fra : Klaus G.

Dato : 05-09-05 21:27

> Er glad for din forveksling Tom... Synes nemlig rigtigt godt om
> bilen....
Er jeg også, har selv bestilt en helt ny ved forhandler nemlig :)

> Overvejer en fartpilot (hvis jeg køber den)... Er der noget for/imod
> dette.... Forhandleren siger at det kan give bedre benzinøkonomi på
> længere ture... Er det sandt...?
Jeg har selv bestilt en med, for for kun 5000kr får man aircon og
fartpilot(fabriksmonteret), så man er godt dum hvis man undværer.

Ang. benzin økonomi, så måske. Hvis du sætter den til 85-90km/t(speedo), så
holder den jo farten konstant, ingen accelrationer, bare stille og roligt
derudad. Bare lige husk at smide den i 5.gear inden, hehe :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : anders@cichlids.dk

Dato : 06-09-05 10:58

Uffateligt at ens tråd skal laves til sjov og spass.....

/anders

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 06-09-05 20:43

> Uffateligt at ens tråd skal laves til sjov og spass.....

Sådan er det i nyhedsgrupper - snakken kører derudaf - hvilket er både i
orden og umuligt at forhindre.

Hvis du ikke mener, du har fået fuldt svar på dot spm, så spørg igen.

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-05 11:09

anders@cichlids.dk skriver:

> Uffateligt at ens tråd skal laves til sjov og spass.....

Jeps, er det ikke herligt ?

Du var selv ude om det, du postede i fritid.bil og ikke teknik.bil....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe