Rep af rustskader
Fra : torben

Dato : 05-09-05 17:23

Hej

Jeg har en golf fra 1985 med en masse rustskader - hvoraf en del er helt
igennem. Jeg har købt en fiberskive fra 3M til boremaskinen, og vinkelsliber
osv. har jeg også.

Men jeg har aldrig prøvet det her før - så hvordan gør jeg når jeg har
slebet ned til rent metal? Der er et enkelt hul på 10x10 cm i kølerhjelmen.
Kan jeg også reparere dette hul? Jeg skal vel bruge en eller anden form for
spartelmasse. Har set noget acryl masse på thansen. Hvad med maling?

Er der nogen hjemmesider om dette?

mvh

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 21:24

"torben" <torbenFJERNDETTE@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en golf fra 1985 med en masse rustskader - hvoraf en del er helt
> igennem. Jeg har købt en fiberskive fra 3M til boremaskinen, og
> vinkelsliber osv. har jeg også.

Det er da en god start, selv om det ikke bliver så godt som at skære det
syge metal ud og svejse nyt i.

> [...]
> anden form for spartelmasse. Har set noget acryl masse på thansen. Hvad

Det er forhåbentlig 10x10 mm og ikke centimeter? Hvis det er 10 x 10 cm så
er du nød til at svejse et nyt stykke i. Ellers kan du jo prøve at spartle.
Jeg er dog rimelig sikker på at efter ca 1 år vil det spartlede begynde at
løsne sig og du bil kunne se overgangen mellem spartelmasse og hul.
Jeg ville svejse et stykke i og så spartle kanterne, så holder det.

--
Tom