Undervognsbehandling af ny bil, spild?
Fra : Klaus G.

Dato : 05-09-05 16:42

Hej.

Jeg får snart en sprit ny Skoda Fabia, og vil så høre om det kan betale sig
at få den undervognsbehandlet med det samme, eller om jeg skal vente 2år
f.eks.? Bilen skulle efter sigene være godt rustbeskyttet jo. Her i byen
koster en Suvo behandling lige godt 2400kr for sådan en fabia, og hvis det
ikke er noget værd i starten, så vil jeg jo hellere spare de penge :)

Der tilbydes forresten også efter en vinter, en "lapning" i skærmkasserne
for kun 150kr. i alt(det er der det meste slid er). Det var da billigt?
Desuden blev det frarådet at køre den i vaskehal, og så få en
undervognsskyld. Det var noget hø sagde han, andre der har den erfaring?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-05 16:43

"Klaus G." skriver:

> [...]
> koster en Suvo behandling lige godt 2400kr for sådan en fabia, og hvis det
> ikke er noget værd i starten, så vil jeg jo hellere spare de penge :)

Hvor mange år har du tænkt dig at beholde bilen ?

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden

Fra : Klaus G.

Dato : 05-09-05 18:35

> Hvor mange år har du tænkt dig at beholde bilen ?

Tjaeh... Ligenu regner jeg med med 5-10år. Men det kan jo ændre sig _meget_
hurtigt :) Børn, ægteskab, arbejde, fritid, indkomst, osv osv osv :)

Men ser det ikke godt ud på papiret at den har været rustbehandlet ligemeget
hvor gammel den er?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-05 19:03

"Klaus G." skriver:

> Tjaeh... Ligenu regner jeg med med 5-10år. Men det kan jo ændre sig _meget_
> hurtigt :) Børn, ægteskab, arbejde, fritid, indkomst, osv osv osv :)

Få det gjort nu og hvert andet år resten af bilens levetid hos dig

> Men ser det ikke godt ud på papiret at den har været rustbehandlet ligemeget
> hvor gammel den er?

Det her intet at sige på gensalgsværdien hvis du lader den gå i bytte på
en anden bil hos en forhandler - intet, de spørger ikke engang. Jeg
afleverede en 8 år gammel Golf 3 hos en forhandler, de kiggede lidt på
bilen uden hverken at spørge til rustbehandling eller kigge efter.

Klaus

Fra : TDN

Dato : 05-09-05 16:47

> [...]
> Desuden blev det frarådet at køre den i vaskehal, og så få en
> undervognsskyld. Det var noget hø sagde han, andre der har den erfaring?

Check lige om du må bruge Suvo inden du gør noget. Det er ikke ligemeget
hvilket mærke du bruger hvis du vil opretholde fabriks rustgarantien. Din
bil er voksbehandlet i hulrum og hvis der bliver sprøjet et olieprodukt ind
i dine hulrum så opløser olien voksen og danner en gang grød i bunden af
hulrummet. Spørg Skoda hvad du må bruge for at opretholde garantien.

Mvh
Thomas

Fra : Klaus G.

Dato : 05-09-05 18:36

> [...]
> i dine hulrum så opløser olien voksen og danner en gang grød i bunden af
> hulrummet. Spørg Skoda hvad du må bruge for at opretholde garantien.

Vil jeg da lige gøre. Viste ikke det kunne blive et problem...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 21:02

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:Tl%Se.66778

> Vil jeg da lige gøre. Viste ikke det kunne blive et problem...

Er jeg så ret sikker på, der IKKE har været talt om
i branchen endnu )

Fra : anders majland

Dato : 07-09-05 19:38

> Check lige om du må bruge Suvo inden du gør noget. Det er ikke ligemeget
> hvilket mærke du bruger hvis du vil opretholde fabriks rustgarantien.

Det står i instruktionsbogen - jeg kan huske at 3 mærker var godkendt men
ikke om suvo var iblandt. Vi fik givet vores en "halv" behandling dinitrol
som det allerførste. Kort sagt sprøjtet hvad man kan komme til uden at bore
nye huller Bla motorhjelm, bagklap og undervogn.

Beskyttelsen i hulrum skulle være i den bedre ende så der venter vi lige
lidt inden vi supplerer op.

Forhandleren mente at det var spild af penge når nu der var en god
rustgaranti - men han skal jo også leve af at sælge en ny når den er rustet
op

/A

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-05 21:01

> Hej.
>
> Jeg får snart en sprit ny Skoda Fabia, og vil så høre om det kan betale
> sig
> at få den undervognsbehandlet med det samme, eller om jeg skal vente 2år

Alene pengene er givet godt ud, da du ved, bilen har det bedst muligt.
I sådan et nybilsbudget er det en naturlig ting, bilen har det optimalt
fra starten af.
Om du kan hive en tusse mere hjem ved salg senere er vel også ligegyldigt.

> Der tilbydes forresten også efter en vinter, en "lapning" i skærmkasserne
> for kun 150kr. i alt(det er der det meste slid er). Det var da billigt?

Ja, og unødvendigt, hvis centret har gjort sit arbejde ordentligt da den var
til behandling....

> Desuden blev det frarådet at køre den i vaskehal, og så få en
> undervognsskyld. Det var noget hø sagde han, andre der har den erfaring?

Det holder SUVO nemt til.
Jeg taler af erfaring.
Og en ren bil kører bedre, omend så er det
en rarere fornemmelse, at den er perfekt fra top til tå..