Sony CDX-4270R cd player radio
Fra : Kim

Dato : 05-09-05 15:04

Jeg har søgt og søgt men kan ikke finde en manual til
denne radio gratis.
Kan nogen her evt hjælpe ?

Det er fordi den ikke gemmer stationerne når den har
været slukket, er tilsluttet tændingen, så skal man hver
gang finde dem igen :(

F.eks, fundet P4, holder knap 1 nede indtil der lyder et bib,
men den forsvinder efter strømafbrydelse.

Mvh Kim

Fra : Propellen

Dato : 05-09-05 15:16

On Mon, 5 Sep 2005 16:03:30 +0200, "Kim" <no.way@dude.dk> wrote:

> [...]
>gang finde dem igen :(
>
>F.eks, fundet P4, holder knap 1 nede indtil der lyder et bib,
>men den forsvinder efter strømafbrydelse.

Der er en af ledningerne, mener det er den røde, der skal have kl.30.
konstant +12V. Og den gule er til ACC tænding. Og nej, er ikke 100%
sikker på ledningsfarvene, men det skulle meget gerne stå på dem.

Fra : Basil

Dato : 05-09-05 17:03

Propellen wrote:

> Der er en af ledningerne, mener det er den røde, der skal have kl.30.
> konstant +12V. Og den gule er til ACC tænding. Og nej, er ikke 100%
> sikker på ledningsfarvene, men det skulle meget gerne stå på dem.

Jeps, byt rundt på de 2 ledninger der sidder til strømmen, så den der sidder
til tændingen kommer til konstant +12 og omvendt.
Kai

Fra : alexbo

Dato : 05-09-05 17:14

"Basil" skrev i

> Jeps, byt rundt på de 2 ledninger der sidder til strømmen, så den der
> sidder
> til tændingen kommer til konstant +12 og omvendt.

Så kan radionen slet ikke spille.

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 05-09-05 17:16

Mon, 5 Sep 2005 16:03:30 +0200, skrev Kim, på 14 linier, i
<431c50ad$0$18642$14726298@news.sunsite.dk>, :

forkert tilslutning.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : alexbo

Dato : 05-09-05 18:17

"Kim" skrev

> F.eks, fundet P4, holder knap 1 nede indtil der lyder et bib,
> men den forsvinder efter strømafbrydelse.

Ja, og det er denne strømafbrydelse der er problemet.
Radioen skal have fast strøm, på nedenstånde link er der en vejledning til
en blaupunkt navigation, men tilslutningerne er de samme på en Sony, på side
10 kan du finde tilslutningerne til radio.
Gruppe A er bl.a. strøm, der skal være en fast i stik 4 og en tænding i stik
7.

http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/files/serviceDocuments/7607271020_EA_DE.pdf

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim

Dato : 05-09-05 21:29

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev
> [...]
> side 10 kan du finde tilslutningerne til radio.
> Gruppe A er bl.a. strøm, der skal være en fast i stik 4 og en tænding i

Nu har jeg aldrig pillet ved en sådan sag før...

Du siger Radioen skal have fast strøm, så langt så godt.
Og du siger også: Gruppe A er bl.a. strøm,

Hvad skal jeg bruge denne info til ?

Samt: der skal være en fast i stik 4 og en tænding i stik 7.

Du mener, et fast stik i stik 4 ? - er det den der hedder
Permanent + 12 Volt på billed 10 ?

Hvordan ser dette faste stik ud på bagsiden af radion ?

Er der nogle stik jeg skal bytte om på eller skal der invisteres
i nye typer stik så den passer til radioen ?

Og: og en tænding i stik 7. - er det den der hedder Ignition ?

Hvordan ser dette stik 7 ud på bagsiden af radion ?

Er det et stik jeg skal bytte om på eller skal der invisteres i
nye typer stik så den passer til radioen ?

Undskyld hvis jeg vrøvler, men jeg er newbie på dette område
Hvis I skrev at det bare var 2 stik jeg skulle bytte på hvar det jo
lige til at gå til og ordne på 2 min...det I skriver lyder kompliceret
syntes jeg.

Mvh Kim

Fra : alexbo

Dato : 05-09-05 22:08

"Kim" > skrev

> Hvad skal jeg bruge denne info til ?

Bag på din radio er der et stik magen til A.
Når din radio mister hukommelsen er det fordi den mangler strøm når den er
slukket, denne strøm skal den have i ben 4.

Tag din radio ud og se om der er en ledning i ben 4, og om denne ledning har
strøm hele tiden.
Bemærk forskellen på stik A og B,
B stikket er til højttalerne, det har styretappen i midten, hvor stik A har
den i siden.

Det er ikke særlig kompliceret, men du skal have radioen ud for at komme
videre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim

Dato : 06-09-05 19:45

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i
> Bag på din radio er der et stik magen til A.

Jep, jeg havde radioen ude i dag.

> Når din radio mister hukommelsen er det fordi den mangler strøm når den er
> slukket, denne strøm skal den have i ben 4.

Det kan jeg godt forstå at den skal have konstant 12 v i ben 4,
også når tændingen er off, korrekt ?
Så skal jeg lige låne et voltmeter et sted først :)

> Tag din radio ud og se om der er en ledning i ben 4, og om denne ledning
> har
> strøm hele tiden.

Mit problem er bare om hvad der er op og ned på tegningen/radioen.
Og nogle af ledningerne er koblet sammen med tape, enten paraelt eller i
serie,
samt der ligge nogle løse ledninger inde i hullet, både røg og nogle
andre...

Jeg tegnede det ned på et papir i dag. -
¤ er et hul/ben hvor man kan sætte en ledning.
Jeg håber du kan se min tegning her
B-stik/højttaler 1 3 5 7 Line
Out Rear
¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤
¤
Et blåt stik ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤
¤ Antennestik
¤ 2 4 6 8
¤
Er dette korrekt forstået hvad der er op og ned, nu jeg har tegnet
Line Out Rear og Antennestik ind ?

Ben nummer - Ledningsfarve
1 - sort
3 - rød
5 - blå
7 - blå/hvid

2 - Gul ( splejset med ben 3 rød )
4 - ingen ledning
6 - ingen ledning
8 - ingen ledning

> Bemærk forskellen på stik A og B,
> B stikket er til højttalerne, det har styretappen i midten, hvor stik A
> har
> den i siden.

Nåe ja, det er forstået :)
Det må jeg lige se efter i morgen, takker.

> Det er ikke særlig kompliceret, men du skal have radioen ud for at komme
> videre.

Jeg kikker lige på den i morgen, og så et voltmeter et sted først :)
Jeg vender tilbage igen
Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 06-09-05 19:54

"Kim" <no.way@dude.dk> skrev
> [...]
> Antennestik
> ¤ 2 4 6 8 ¤
> Er dette korrekt forstået hvad der er op og ned, nu jeg har tegnet Line

Se frygteligt ud :(
Prøver lige igen med en ny:

> B-stik/højttaler 1 3 5 7 Line Out Rear
> ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤
> Et blåt stik ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ Antennestik
> ¤ 2 4 6 8 ¤

Håber denne ser normal ud :)

Mvh Kim

Fra : alexbo

Dato : 06-09-05 20:32

"Kim" > skrev

> --------------------------------------------------------------------------------------
> [...]

Det ser ud som om du har drejet stikket en halv omgang.
jeg vender det lige.
Du kan se så passer det med blaupunkt

8 6 4 2
¤ ¤ ¤ ¤
¤ ¤ ¤ ¤
7 5 3 1

8 - sort -- stel/ground
6 - rød -- lys/illumination
4 - blå -- fast strøm/ permanent +12v, her er noget galt den burde
værerød eller gul, måske gul med rød stribe.
2 - blå/hvid -- telefonmute

7 - Gul ( splejset med ben 3 rød ) strøm over tænding/ignition, her har
man sat lys og tændingsstrøm sammen.
5 - ingen ledning
3 - ingen ledning
1 - ingen ledning

Du skal finde en ledning med fast strøm uanset om nøglen er i låsen eller
ej.
den er enten gul rød eller en blanding. Så skal du finde en ledning der får
strøm når tændingen er sat til, den er enten rød eller gul. Der er muligvis
også en ledning der har strøm når lyset er tændt, den kan du så sætte til
lys
i radio.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim

Dato : 07-09-05 06:42

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev
> "Kim" > skrev

> Det ser ud som om du har drejet stikket en halv omgang.
> jeg vender det lige.
> Du kan se så passer det med blaupunkt

Hvad skal det hjælpe når det er en Sony CDX-4270R cd player radio jeg har ?

> [...]
> muligvis
> også en ledning der har strøm når lyset er tændt, den kan du så sætte til

Ok, jeg prøver i dag.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 07-09-05 15:52

Wed, 7 Sep 2005 07:42:03 +0200, skrev Kim, på 58 linier, i
<431e9662$0$18636$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Hvad skal det hjælpe når det er en Sony CDX-4270R cd player radio jeg har ?

http://www.bilstereoforum.dk/topic.asp?TOPIC_ID=4923

ser dit stik ikke således ud?
http://dev15.sites.dk/produkt.asp?id=262&pk=#

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Kim

Dato : 07-09-05 17:28

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev

> http://www.bilstereoforum.dk/topic.asp?TOPIC_ID=4923

Jeg kan ikke komme ind på dette site overhovedet :(
Måske det er ned, jeg prøver senere

> ser dit stik ikke således ud?
> http://dev15.sites.dk/produkt.asp?id=262&pk=#

Hmmm... kan man taget stikket ud ?
Det må jeg lige checke i morgen :)

Hvor kan man købe et meget billigt Voltmeter i Kbh ?
Min Buddy jeg kan låne det fra er på ferie :(

Mvh Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 07-09-05 18:26

"Kim" <no.way@dude.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm... kan man taget stikket ud ?
> Det må jeg lige checke i morgen :)

Hej Kim.

Hvis du giver BÅDE den gule OG den røde konstant 12 volt, så vil du ikke
have problemet. Man skal så huske at slukke for radioen, når man forlader
bilen, da den vil kunne spille hele tiden.

Fra : Kim

Dato : 08-09-05 12:10

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev
> [...]
> have problemet. Man skal så huske at slukke for radioen, når man forlader
> bilen, da den vil kunne spille hele tiden.

Hey Henrik.

Yeah, nu spiller den bare fik den lige fikset ved hjælp af et voltmeter :)
Tak for hjælpen alle.

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 06-09-05 19:48

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev

> og en tænding i stik 7.

Er en " tænding " når der kun er 12 V når der er tænding på ?

Mvh Kim