Udsættelse af omsyn?
Fra : Anders Mørk

Dato : 05-09-05 12:57

Jeg har en gammel Escort der skal have noget rustarbejde lavet (den berømte
vinduesstolpe i førersiden) men nu har min mekaniker gået hen og fået sig en
diskusprolaps, så den får han jo nok ikke styr på inden at min
omsynsmulighed udløber... Kan man få en udsættelse på omsynet?

../Anders

Fra : Martin Vollert

Dato : 05-09-05 13:04

> [...]
> og fået sig en diskusprolaps, så den får han jo nok ikke styr på
> inden at min omsynsmulighed udløber... Kan man få en udsættelse på

Det kan du ikke, hvis du ikke stiller indenfor omsyns perioden skal du til
et nyt syn, har selv prøvet det
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-09-05 13:11

Hej!

Anders Mørk <anders<fjern>@ wrote:

> [...]
> diskusprolaps, så den får han jo nok ikke styr på inden at min
> omsynsmulighed udløber... Kan man få en udsættelse på omsynet?

Tja, du kan da prøve at flytte datoen via online-systemet på bilsyn.dk... Det
mener jeg da ihvertfald een af mine venner har gjort indtil flere gange. Ellers
må du jo finde en anden pladesmed... Hvor bor du egentligt henne?

Min egen Escort '96 er iøvrigt hos pladesmeden "as-we-speak" Rusten ved
ruden er lavet, men nu er problemet a-stolpen :(

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Anders Mørk

Dato : 05-09-05 13:17

> [...]
> Det mener jeg da ihvertfald een af mine venner har gjort indtil flere
> gange. Ellers må du jo finde en anden pladesmed... Hvor bor du egentligt

Århus eller nærmere bestemt Brabrand... Jeg kan evt. tage forbi Ford i Egå,
men Nellemann i Viby mente jeg hellere måtte se mig om efter en anden bil.

> Min egen Escort '96 er iøvrigt hos pladesmeden "as-we-speak" Rusten
> ved ruden er lavet, men nu er problemet a-stolpen :(

Suk!!!! Aldrig mere Ford.... Men, hvad kan man så købe? Toyota? Mit
udgangspunkt for at købe Escorten i sin tid var at dem var der jo mange af
så det måtte være muligt at finde reservedele og reparationer til billige
penge.

../Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-09-05 13:24

Hej!

Anders Mørk <anders<fjern>@ wrote:

> Århus eller nærmere bestemt Brabrand... Jeg kan evt. tage forbi Ford i Egå,
> men Nellemann i Viby mente jeg hellere måtte se mig om efter en anden bil.

Glem _helt_ forhandleren. De vil meget hellere sælge dig en ny slæde end lave
rusten for en rimelig penge...

> Suk!!!! Aldrig mere Ford.... Men, hvad kan man så købe? Toyota?

Tja, hvis du kan leve med deres designs så ingen alarm for min skyld. Personligt
køber jeg f.eks. aldrig en Yaris Jeg tror snarere jeg bevæger mig i retning
af en Honda Accord m. tomatkasse næste gang der skal handles... Eller måske en
Legend

> Mit udgangspunkt for at købe Escorten i sin tid var at dem var der jo mange
> af så det måtte være muligt at finde reservedele og reparationer til billige
> penge.

Jamen, dit undgangspunkt var da også fint nok - de _er_ skam billige i stumper.
Og nu laver jeg jo "alt" selv, så det gør det jo endnu billigere... Dog er
rusten et problem, men det kan jeg godt overleve når det kan laves relativt
billigt. Resten af bilen er sund og rustfri pga. supplerende
undervognsbehandling - dog kom det aldrig ind i a-stolperne :(

Nu mangler jeg faktisk snart bare en ny bagkofanger (bestilt til imorgen), en
ratlåse-anordning (blev smadret ved forrige tyveriforsøg...) og få lakeret efter
pladesmeden og så er den 100% tiptop. Næste ting bliver nok bærekugler, men det
er til at overse (200,- pr. stk :)).

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-09-05 21:10

"Anders Mørk @ moerk-nozohour.dk>" <anders<fjerndette> skrev

> omsynsmulighed udløber... Kan man få en udsættelse på omsynet?

Jeg var med en af mine venner til omsyn hos Applus, omsynsfristen var
overskredet med 2 dage, men vi fik et omsyn, det stod der ihvertfald på
synsattesten.
Det var nu også kun de bemærkede dele på den første synsrapport han
kontrollerede.

Hverken sekretæren eller synsmanden bemærkede den lille overskridelse på 2
dage.

Mvh. Uffe Ravn