Golf 1,9 TDI får for meget luft
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-09-05 19:47

Min søn har problemer med ovenstående, som er fra 1996. Der er ikke det
"skud" i den i optræk, som der burde være. Så han har lige besøgt et VW
værksted som lavede en elektronisk måling. Den viste, at i tomgang fik den
en luftmængde på 485, hvor den kun burde få 235.
De kunne ikke lige sige, hvad det skyldtes, men pegede på at det kunne være
ladetryksventilen. Den har han så prøvet at skifte i dag, men det ændrede
intet. Dernæst har han prøvet at skifte luftmængdemåler og luftfilter uden
resultat.
Nogen ideer?

Kurt

Fra : Henrik Lyck

Dato : 04-09-05 21:39

3vejs magnetventil er der tit bøvl med.

MVH
Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-09-05 22:27

"Henrik Lyck" <mushenrikl@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> 3vejs magnetventil er der tit bøvl med.
>
> MVH
> Henrik

Tak for svaret. Er den til at gå til selv? Hans søster har hans aflagte bil,
som er magen til (men med mindre udstyr). Hvis det er nemt at prøve, kunne
han måske snuppe hendes og lige teste, inden han køber en.
Nu bor de godt nok henholdsvis på Fyn og Lolland, men de ses da heldigvis
jævnligt.
Men ellers vil jeg straks lade svaret gå videre til ham.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-09-05 23:19

"Henrik Lyck" <mushenrikl@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> 3vejs magnetventil er der tit bøvl med.
>
> MVH
> Henrik

Her er sønnikes svar til ovenstående:
trevejs magnet ventil?? Er det den der styrer ladetryk osv som sidder nede
ved luftfiltret? Så er det nemlig den jeg byttede rundt på med Annes bil.
Der kom tre slanger op til den. Jeg fik afvide at det var ladetryksventil
den hed?

Er det den samme eller kan vi komme nærmere til, hvad det er for en dingenot
(jeg er absolut ikke bilkyndig idet en bil for mig består af dingenoter og
dippedutter)

Kurt

Fra : Henrik Lyck

Dato : 06-09-05 18:16

Hej

Jeg ved ikke præcishvor den sidder på golfen, men der går 3 slanger fra den,
en til "trykdåsen" på turboen den styrer wastegaten, en til et sted på
turboladeren og en til indsugnings slangen der sidder efter luftfilteret.
Håber det hjælper lidt.

Henrik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-09-05 00:10

Tak, det lader jeg gå videre. For mig lyder det som om, det er den, som han
har prøvet at skifte og blev kaldt ladetryksventil. Men det må han kunne se
ud fra din beskrivelse.