|
| Sierra der hakker under acceleration Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 04-09-05 19:00 |
|
Hej!
Hvad er der galt med en Sierra 2.0i DOHC fra midt firserne, som hakker under
acceleration? Det sker først når man giver den godt med gas - normal
acceleration går sådan set fint. Men hvis man gearer ned for at få den op i
omdrejninger - uhadada...
Den er med sprøjt, men ikke elektronisk tænding...
--
Mvh, Kim Schrader (som normalt har elektronisk tænding )
| |
Ukendt (04-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-09-05 19:10 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:431b3604$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Hvad er der galt med en Sierra 2.0i DOHC fra midt firserne, som hakker
> under acceleration? Det sker først når man giver den godt med gas - normal
> acceleration går sådan set fint. Men hvis man gearer ned for at få den op
> i omdrejninger - uhadada...
>
> Den er med sprøjt, men ikke elektronisk tænding...
Måske det som jeg lige har løst for anden gang på min mondeo......defekte
tændkabler
--
Tom
| |
Per Beer Hansen (04-09-2005)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 04-09-05 19:19 |
|
Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!
>
> Hvad er der galt med en Sierra 2.0i DOHC fra midt firserne, som
> hakker under acceleration? Det sker først når man giver den godt med
> gas - normal acceleration går sådan set fint. Men hvis man gearer ned
> for at få den op i omdrejninger - uhadada...
>
> Den er med sprøjt, men ikke elektronisk tænding...
Sierra med DOHC motor kom først i slutningen af '89.
Alle Sierra er med elektronisk tænding fra fabrik (i hvertfald benzinerne
)
Men som Tom allerede har nævnt, så kan det måske være tændkablerne.
Tjek evt. også benzinfilter + pumpe og slanger/rør.
Hvis den er fra midtfirserne (2,0i OHC ?), så sidder filter + pumpe neden
under bilen, omme ved reservehjuls baljen.
Hvis den er efter '89 og er en DOCH'er, så sidder pumpen i tanken og
filteret lige over højre bagerste trækaksel.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk
Masser af bilvideoer
| |
Uffe Bærentsen (04-09-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 04-09-05 21:22 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:fUGSe.113$tE.14@news.get2net.dk...
> Hvis den er efter '89 og er en DOCH'er, så sidder pumpen i tanken og
> filteret lige over højre bagerste trækaksel.
Hvor hulen sidder højre forreste trækaksel på den bil?
Ok, det kunne være en 4x4, men svjh. er det ikke sligt køretøj.
Ellers Kim, det kan også være fordelerdæksel eller rotor.
Kunne vist også være krumtap-føleren.
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (uden hakkeri
| |
Per Beer Hansen (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 05-09-05 09:27 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en
> meddelelse news:fUGSe.113$tE.14@news.get2net.dk...
>
>> Hvis den er efter '89 og er en DOCH'er,
Tsk, tsk, tsk Per, det hedder altså DOHC (jeg slår lige mig selv over
fingrene med en kardanaksel fra en Scania Vabis).
>> så sidder pumpen i tanken og
>> filteret lige over højre bagerste trækaksel.
>
> Hvor hulen sidder højre forreste trækaksel på den bil?
>
>
>
>
>
> Ok, det kunne være en 4x4, men svjh. er det ikke sligt køretøj.
Jeg kender ikke bilen og ved kun at Kim normalt kører i Escort, derfor var
der rige muligheder for hvilken model det kunne være
>
>
> Ellers Kim, det kan også være fordelerdæksel eller rotor.
> Kunne vist også være krumtap-føleren.
Ja der er mange muligheder
--
Mvh Per
www.perbeer.dk
Masser af bilvideoer
| |
jan@stevns.net (05-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-09-05 17:26 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :
>Jeg kender ikke bilen og ved kun at Kim normalt kører i Escort, derfor var
>der rige muligheder for hvilken model det kunne være
Især når Kim ikke er inde i de forskellige sierra versioner/årgange ;)
gnæk gnæk
Lidt tilgivet er han dog, med alt det skidt, der var på den, kunne den
såmænd gå for at være en kasse fra 54 ....
Jeg _må_ altså hitte ud af hvordan ting, bliver *så* beskidte, i en
carport
--
jan@stevns.net
| |
Kim Voss Schrader (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-09-05 17:42 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
>
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :
>
>>Jeg kender ikke bilen og ved kun at Kim normalt kører i Escort, derfor var
>>der rige muligheder for hvilken model det kunne være
>
> Især når Kim ikke er inde i de forskellige sierra versioner/årgange ;)
>
> gnæk gnæk
Jeg indrømmer blankt at jeg aner meget lidt om Sierra'er :)
> Lidt tilgivet er han dog, med alt det skidt, der var på den, kunne den
> såmænd gå for at være en kasse fra 54 ....
Heh... Men nu er der ingen undskyldning
> Jeg _må_ altså hitte ud af hvordan ting, bliver *så* beskidte, i en
> carport
Tja, edderkopperne har jo frit spil. Du kunne overveje at dække dem over med
tyndt stof.
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
jan@stevns.net (05-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-09-05 17:51 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Jeg indrømmer blankt at jeg aner meget lidt om Sierra'er :)
Det er yderst fair - jeg ved absolut intet om Golf, andet end det er
noget nogen spiller ;)
>> Lidt tilgivet er han dog, med alt det skidt, der var på den, kunne den
>> såmænd gå for at være en kasse fra 54 ....
>Heh... Men nu er der ingen undskyldning
Dammmm ......
>> Jeg _må_ altså hitte ud af hvordan ting, bliver *så* beskidte, i en
>> carport
>Tja, edderkopperne har jo frit spil. Du kunne overveje at dække dem over med
>tyndt stof.
Mjoehhhhh........ men jeg kommer jo nok til at ringe til Randers ,
for at få stof til den gule ;)
Og tænk dig - jeg fandt sgu' den nye lås/nøgle til bagklappen - og
årsagen til at den ikke sidder på bilen :
Den ankom i småstykker, man skal selv hekse lortet sammen - noget
*jeg* nok ikke har tålmod til
--
jan@stevns.net
| |
Kim Voss Schrader (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-09-05 18:18 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>
>>Jeg indrømmer blankt at jeg aner meget lidt om Sierra'er :)
>
> Det er yderst fair - jeg ved absolut intet om Golf, andet end det er
> noget nogen spiller ;)
Og så er der jo folk der hævder, at golf bare spiller
> Mjoehhhhh........ men jeg kommer jo nok til at ringe til Randers ,
> for at få stof til den gule ;)
Ring til en sejl-syerske
> Og tænk dig - jeg fandt sgu' den nye lås/nøgle til bagklappen - og
> årsagen til at den ikke sidder på bilen :
>
> Den ankom i småstykker, man skal selv hekse lortet sammen - noget
> *jeg* nok ikke har tålmod til
LOL da, det tager min normale reservedelsmand 2 minutter at samle skidtet. Måske
han skulle give et kursus?
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
jan@stevns.net (05-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-09-05 20:05 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>LOL da, det tager min normale reservedelsmand 2 minutter at samle skidtet. Måske
>han skulle give et kursus?
jaja - grin du bare - det er sgu' mere bøvlet at samle sådan en
himstregims, end at skifte gearkasse på en Anglia
Anglia'en har jeg skiftet flere kasser på, men få samlet sådan en
knallert til en lås ;(
--
jan@stevns.net
| |
Kim Voss Schrader (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-09-05 20:17 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>
>>LOL da, det tager min normale reservedelsmand 2 minutter at samle skidtet. Måske
>>han skulle give et kursus?
>
> jaja - grin du bare - det er sgu' mere bøvlet at samle sådan en
> himstregims, end at skifte gearkasse på en Anglia
Dét må jeg så tage dit ord for
> Anglia'en har jeg skiftet flere kasser på, men få samlet sådan en
> knallert til en lås ;(
Tja, jeg må da indrømme at reservedelsmanden plejer at samle min. De tager 100,-
for kodningen, så det er til at overkomme.
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
jan@stevns.net (05-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-09-05 20:22 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Tja, jeg må da indrømme at reservedelsmanden plejer at samle min. De tager 100,-
>for kodningen, så det er til at overkomme.
100kr - det er sgu' billigere end et glas blodtrykstillende piller ;)
--
jan@stevns.net
| |
Kim Voss Schrader (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-09-05 20:44 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>
>>Tja, jeg må da indrømme at reservedelsmanden plejer at samle min. De tager 100,-
>>for kodningen, så det er til at overkomme.
>
> 100kr - det er sgu' billigere end et glas blodtrykstillende piller ;)
Igen - jeg har sq ikke undersøgt prisen på slige sager
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
Kim Voss Schrader (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-09-05 17:48 |
|
Hej!
Og så har jeg intet mærket til toppakningen... Men den fik en liter motorolie :)
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
jan@stevns.net (05-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-09-05 17:52 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Og så har jeg intet mærket til toppakningen... Men den fik en liter motorolie :)
Gys _ du har jo fordoblet værdien af bilen ;)
--
jan@stevns.net
| |
Kim Voss Schrader (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-09-05 18:19 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>
>>Og så har jeg intet mærket til toppakningen... Men den fik en liter motorolie :)
>
> Gys _ du har jo fordoblet værdien af bilen ;)
Og så har jeg ikke engang nævnt brændstof endnu...
Damn jeg glæder mig som et lille barn til at se Escorten igen. Har også købt en
ny bagkofanger til den, så den bliver rigtig fin igen.
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
jan@stevns.net (04-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 04-09-05 20:47 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Hej!
G'aften i hytten ;)
>Hvad er der galt med en Sierra 2.0i DOHC fra midt firserne, som hakker under
>acceleration? Det sker først når man giver den godt med gas - normal
>acceleration går sådan set fint. Men hvis man gearer ned for at få den op i
>omdrejninger - uhadada...
Hvis det er *den* Sierra jeg tror, så er den nu en 90'er, og har skam
elektronisk tænding.
--
jan@stevns.net
| |
Kim Voss Schrader (04-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 04-09-05 21:10 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
> Hvis det er *den* Sierra jeg tror, så er den nu en 90'er, og har skam
> elektronisk tænding.
Godt så, jeg troede den var ældre Jeg fik et relativt stort chock da den
hoppede første gang - vi var kun kommet 10 km fra din bopæl og der var allerede
problemer. Men da der var massere af div. væsker på bilen kølede jeg lidt ned og
forsøgte videre kørsel :)
(PS: Den ser forresten ganske fin ud efter vask og støvsugning...:))
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
jan@stevns.net (04-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 04-09-05 21:21 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Godt så, jeg troede den var ældre
Den *ser* kun ældre ud, fordi den ikke har set noget, der blot svagt
kunne minde om rengøringsmidler i det år, den har stået opmagasineret
>Jeg fik et relativt stort chock da den hoppede første gang -
Fuldt forståeligt.... Fruen spurgte mig sjovt nok - i dag, da jeg
fortalte hende, at den var udlånt, og jeg havde "husket" at kigge til
det dersens "hosteri" - så kom ikke at tro, sådan nogen er spor
glemsomme ;)
Jeg havde da behageligt nok glemt alt om det.
>(PS: Den ser forresten ganske fin ud efter vask og støvsugning...:))
Uhhhh....... Så skal hun da dælme ikke se den foreløbigt, så forærer
hun da nok den store af tøserne den :|
Hendes Scorpio blev iøvrigt stillet ud ved siden af din bil i dag -
brormanden og jeg, måtte opgive at skifte de baghjulslejer
Der skal værktøj til i herreklassen - en 40mm møtrik, lod sig ikke
overtale til at forlade etablissementet.
Jess, så da også lidt fraværende ud, da jeg bad ham skifte de
forbistrede lejer, så noget tyder på det er noget værre ged
--
jan@stevns.net
| |
Kim Voss Schrader (04-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 04-09-05 22:27 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
>
> Den *ser* kun ældre ud, fordi den ikke har set noget, der blot svagt
> kunne minde om rengøringsmidler i det år, den har stået opmagasineret
Tja, jeg gættede vist bare forkert pga. de mange km den har kørt. Glemte lige
midlertidigt at du var storforbruger af dem
>>Jeg fik et relativt stort chock da den hoppede første gang -
>
> Fuldt forståeligt.... Fruen spurgte mig sjovt nok - i dag, da jeg
> fortalte hende, at den var udlånt, og jeg havde "husket" at kigge til
> det dersens "hosteri" - så kom ikke at tro, sådan nogen er spor
> glemsomme ;)
Det har jeg skisme aldrig troet... De kan gå i _årevis_ og gemme på et eller
andet man har sagt eller gjort, og så hive det frem på det mindst belejlige
tidpunkt :(
>>(PS: Den ser forresten ganske fin ud efter vask og støvsugning...:))
>
> Uhhhh....... Så skal hun da dælme ikke se den foreløbigt, så forærer
> hun da nok den store af tøserne den :|
Ja, pas på med det... Skal jeg evt. investere i noget "Spray on Mud"?
> Hendes Scorpio blev iøvrigt stillet ud ved siden af din bil i dag -
> brormanden og jeg, måtte opgive at skifte de baghjulslejer
Forståeligt, siden i ikke har en presse...
> Der skal værktøj til i herreklassen - en 40mm møtrik, lod sig ikke
> overtale til at forlade etablissementet.
Heller ikke med 3m vandrør som arm?
> Jess, så da også lidt fraværende ud, da jeg bad ham skifte de
> forbistrede lejer, så noget tyder på det er noget værre ged
Håber du fik en pris inden han gik igang, heh.
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
Kim Voss Schrader (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-09-05 13:14 |
|
Hej!
Forresten Jan... Den trækker skisme da fint sådan en 2.0i'er - jeg tror den er
væsentligt bedre trækdyr end min Escort. Selvfølgelig skal det tages med
forbehold, da Sierraen laver flere lyde når man bruger pedalen :)
Og så har jeg absolut ikke prøvet at give den "rigtig" gas, da jeg nødigt ser
den tabe et eller andet eller stille træskoene ))
Hvor mange hypper og hvor meget moment har sådan een egentligt?
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
jan@stevns.net (05-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-09-05 17:37 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Forresten Jan... Den trækker skisme da fint sådan en 2.0i'er - jeg tror den er
>væsentligt bedre trækdyr end min Escort. Selvfølgelig skal det tages med
>forbehold, da Sierraen laver flere lyde når man bruger pedalen :)
Ehhhh.... joehh - når man først er blevet gode venner med koblingen,
noget jeg aldrig blev (!) - så hiver den gerne afsted med 1300kg på
krogen uden at svede
tilbage i 89/90, var mange motorjournalister meget glade, for at Ford
endeligt kom med en ny motor, der kunne noget. Nogen skrev "et brag
af en maskine".
At de så holdt sig til 8 ventilet, undrer mig lidt, men man ville vel
lave en ikke hysterisk motor, men en omgængelig en af slagsen
en 16v'er skal jo oftest op og snurre før den yder, en 8v, har oftest
lidt mere overarm i de lave områder
(og nu starter jeg nok en mindre religionskrig herinde)
mht lyde, skal den bare ha' en ny potte.
>Og så har jeg absolut ikke prøvet at give den "rigtig" gas, da jeg nødigt ser
>den tabe et eller andet eller stille træskoene ))
Den taber ikke noget - og stiller næppe heller traskerne, så prøv du
bare ;)
(bøden bliver din egen)
>Hvor mange hypper og hvor meget moment har sådan een egentligt?
120 Hypper - 170Nm, som kommer ud nede ved de 2500, så bovlam, kan man
ikke helt kalde den - momentkurven er ret flad
Den skal ikke vræles op i omdrejninger, for at trampe i pedalerne
(btw - så ligger manualen til den, jo i bilen.)
--
jan@stevns.net
| |
Kim Voss Schrader (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-09-05 17:46 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
>
> Ehhhh.... joehh - når man først er blevet gode venner med koblingen,
> noget jeg aldrig blev (!) - så hiver den gerne afsted med 1300kg på
> krogen uden at svede
Koblingen? Den er da supernem at betjene efter min mening.
> en 16v'er skal jo oftest op og snurre før den yder, en 8v, har oftest
> lidt mere overarm i de lave områder
Ja, det kunne absolut godt virke sådan. Den trækker ihvertfald fint i
situationer hvor jeg normalt ville have gearet ned.
> Den taber ikke noget - og stiller næppe heller traskerne, så prøv du
> bare ;)
Det var mere pga. hopperiet jeg ikke har forsøgt Men det er der jo ikke
altid - heldigvis da.
> (bøden bliver din egen)
Har lige blødt 1000 bananer for 21% i Holte... Min første og eneste bøde på 9 år
i trafikken. Incl. p-afgifter...
> (btw - så ligger manualen til den, jo i bilen.)
Jow, jow, RTFM Der er iøvrigt også et sæt nye tændrør og noget fjederhalløj
- motorrelateret?
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
jan@stevns.net (05-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-09-05 17:57 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Koblingen? Den er da supernem at betjene efter min mening.
Det er den nok - men jeg er jo til pløreturbiner ;)
og selv om jeg har trillet 250kkm i den, kan jeg sagtens få den til at
lave kænguruhop
(Bare vent til den fanger dig, så kommer kænguruhop fra den)
*den* kobling har taget fusen på alle, der har kørt den
>> (btw - så ligger manualen til den, jo i bilen.)
>Jow, jow, RTFM
Nemmerligen .... jeg har de bøger til samtlige versioner (undtagen
Cossierne) - jeg har jo været gennem hele Sierra rækken, og
versionerne
>Der er iøvrigt også et sæt nye tændrør og noget fjederhalløj
>- motorrelateret?
Stifterne er vist ikke til en DOHC, men den almindelige
fjederhalløjet ved jeg ikke lige hvor kommer fra
--
jan@stevns.net
| |
Kim Voss Schrader (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-09-05 18:22 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>
>>Koblingen? Den er da supernem at betjene efter min mening.
>
> Det er den nok - men jeg er jo til pløreturbiner ;)
Tja, sådan en kobling kan alle jo betjene ;p
> og selv om jeg har trillet 250kkm i den, kan jeg sagtens få den til at
> lave kænguruhop
>
> (Bare vent til den fanger dig, så kommer kænguruhop fra den)
Ikke sket endnu (knock on wood). Men der er da slid i klumpen, så det kan da
sagtens nå at ske endnu.
> *den* kobling har taget fusen på alle, der har kørt den
Jeg plejer at lade min fus blive hjemme når jeg kører bil...
> Nemmerligen .... jeg har de bøger til samtlige versioner (undtagen
> Cossierne) - jeg har jo været gennem hele Sierra rækken, og
> versionerne
Damn, det er nogle stykker. Men vel ikke den lille 1.3'er Sierra vel?
> Stifterne er vist ikke til en DOHC, men den almindelige
> fjederhalløjet ved jeg ikke lige hvor kommer fra
Og så har jeg slet ikke nævnt alle plasticstumperne... De passer vel på bilen
hist og her formoder jeg
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
jan@stevns.net (05-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-09-05 20:12 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Damn, det er nogle stykker. Men vel ikke den lille 1.3'er Sierra vel?
Nej - ok, deri har du ret. men jeg har da haft en Taunus 1300
(forløberen)
Den havde jeg kun 14 dage ......
>> Stifterne er vist ikke til en DOHC, men den almindelige
>> fjederhalløjet ved jeg ikke lige hvor kommer fra
>
>Og så har jeg slet ikke nævnt alle plasticstumperne... De passer vel på bilen
>hist og her formoder jeg
De passer nok hist og pist omkring instrumentbordet. Hende krampen
ville jo have Autoradio, og mobilinstallationen med over i Scorpioen,
og da en af fligene til DIN rammen, havde sat sig grundigt i baglås,
skulle hele gøgemøget pilles fra hinanden.
det havde været hurtigere og nemmere (*1) at sende hende til Biltema
efter en radio
*1 for mig
--
jan@stevns.net
| |
Kim Voss Schrader (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 05-09-05 20:24 |
|
Hej!
jan@stevns.net wrote:
> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>
>>Damn, det er nogle stykker. Men vel ikke den lille 1.3'er Sierra vel?
>
> Nej - ok, deri har du ret. men jeg har da haft en Taunus 1300
> (forløberen)
>
> Den havde jeg kun 14 dage ......
Forståeligt. Den må være så død, at man knap kan fatte det.
> det havde været hurtigere og nemmere (*1) at sende hende til Biltema
> efter en radio
>
> *1 for mig
Jepper :)
--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader
| |
jan@stevns.net (05-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 05-09-05 20:30 |
|
Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>Forståeligt. Den må være så død, at man knap kan fatte det.
Præcis ligeså død i sværen, som en Granada 1700 ;)
De sgu' ha ladet Saab behold alle de motorer, istedet for at sætte dem
i en 1200kg's bil
(Spøjs motor iøvrigt)
--
jan@stevns.net
| |
Uffe Bærentsen (05-09-2005)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 05-09-05 22:23 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:8dlmh1lms374utis15gr82pp04t8ncg7dn@dtext.news.tele.dk...
> Der skal værktøj til i herreklassen - en 40mm møtrik, lod sig ikke
> overtale til at forlade etablissementet.
Det var da som *******.
På Sierra er det 41mm møtrik til baghjulslejerne.
De kan da heller ikke standardisere
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
|
|