Benzinpriser i USA
Fra : Basil

Dato : 04-09-05 18:20

Here in South Denver reg unleaded was at $2.79! What's the damage in your
neck of the woods?

Regualr Unleaded jumped to $2.99 this morning at the "cheap" gas stations.

Unfortunately my car uses premium which is at $3.19.

Thank the maker that I filled up yesterday.

Dette er læst på et amerikansk forum som jeg ofte frekventerer, og alle de
andre indlæg har ca. samme ordlyd.
Tænk at pive over at skulle betale 18 kroner for omkring 4 liter, når vi
giver 11 kroner for en liter.

Tænk hvis dette kunne hjælpe med at få dem gjort lidt mere miljøbevidste, og
købe biler der går langt på literen, så har Katrina været godt for noget.
Kai

begin 666 frown.gif
M1TE&.#EA#P`/`-4W`+&U\69IF5]BCW-WK<'$](>+RIZC[&-FDVMNH,3'];S
M\VYQI,C+];:Z\EU@BY28W7R NKW \WI^M[B\\EI=AV%DDL_1]JBM\%YAC65H
MEVEMGLK-]JVR\8Z2U).7VWM_N;J]\[:Y\I^D[IRAZ8F-S<O.]J&E[I"5V)N?
MYYZC[8:*R9::X)B=Y'%TJ:*F[I><XJ.H[ZJO\'=[LL7(]:>K[____P```/__
M_P```````````````````````````````"'Y! $``#<`+ `````/``\```:*
MP)M0:"L6A\A;D9$@*!I'I,VRF1$B$\#%8!M.2T50"%!\%+K*C:U6LW'6;4C7
MQE@;:<8VHIBP%UUY-AE%5W V(H8:%44*644I*"M%`P$"10T`,3 C+QX=*A(+
M!PYS%R8L)T82+0$8:#8&#R0V'S(#-I44:$H%$ ,+&@$'&+I)10@9%0*DN\9&
%S3=!`#L`
`
end

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 18:34

"Basil" <but@but.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og
> købe biler der går langt på literen, så har Katrina været godt for noget.

Du har med dit indlæg lige erklæret USA i krig. Dette er et angeb på deres
frihed, deres religion og alt hvad de står for.....jeg forudser at CIA inden
ugen er omme, har indfanget dig og fragtet dig til San Quintin, hvor du
efter en kort proces vil blive injiceret med en giftsprøjte, så du kan blive
befriet for disse statsfjendtlige tanker.

PS: Fuldstændig utænkelig at de vil ændre adfærd i usa
--
Tom

Fra : Basil

Dato : 04-09-05 18:35

Tom wrote:
> [...]
blive
> befriet for disse statsfjendtlige tanker.
>
> PS: Fuldstændig utænkelig at de vil ændre adfærd i usa

ROFL
Kai

Fra : Q

Dato : 04-09-05 18:55

> [...]
blive
> befriet for disse statsfjendtlige tanker.
>
> PS: Fuldstændig utænkelig at de vil ændre adfærd i usa

Grineren er at når man snakker med amerikanere om brændstofpriser kigger de
på een som om man er dybt debil når man snakker om alternative brændstoffer
( biodiesel, bioethanol, planteolie mv. )... Reaktionen er næsten den samme
som hvis man havde sagt at man r*vpulede naboens 6 årige datter ( ikke
at jeg har planer om det, eller på noget tidspunkt har prøvet, men I ved
hvad jeg mener )

På den anden side bør det måske nævnes at der ikke i nær samme grad er et
offentligt servicesystem ( sundhedssystem, bistandshjælp, gratis uddannelse,
SU osv. ) i staterne.. Det er jo (ihvertfald på papiret) noget af det vi
betaler med de i vores øjne urimeligt høje afgifter og skatter, men den snak
hører vist ikke til her..

/peter

Fra : Christian

Dato : 04-09-05 18:56

> [...]
> blive befriet for disse statsfjendtlige tanker.
>
> PS: Fuldstændig utænkelig at de vil ændre adfærd i usa

ja man kan tænke lidt over hvem der er terrorister..at USA går forreste med
5% af verdens befolkning der udleder 25% af verdens co2, bidrager pænt til
drivhuseffekten, og en ødelæggelse af vore jord...hvem er så terroristen
...det er sgu kun i Californien der er kloge mennesker derovre...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-09-05 14:00

Tom wrote:
> [...]
> efter en kort proces vil blive injiceret med en giftsprøjte, så du kan blive
> befriet for disse statsfjendtlige tanker.

San Quintin? Nej s*u da, til Cuba. Det er da der de anbringer formodede
terrorister. Og hvor de mener de kan holde dem så længe det passer dem.

> PS: Fuldstændig utænkelig at de vil ændre adfærd i usa

Men er der nogen der har skrevet i det der forum at de skal lade være
med at være fjollet så længe deres pris ikke er runder 7 $/gallon?

--
MVH Finn ..der har fået job med at køre til Frankrig.
Om det så også bliver vedvarende må tiden vise.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-05 18:34

"Basil" <but@but.com> wrote in

> Tænk hvis dette kunne hjælpe med at få dem gjort lidt mere
> miljøbevidste, og købe biler der går langt på literen, så har Katrina
> været godt for noget. Kai

En af mine bekendte derovre piver også hele tiden over de "høje"
benzinpriser de har.. vor herre bevares :)

> begin 666 frown.gif
> Attachment saved: C:\Programmer\Xnews\attachments\frown.gif
> `
> end

Kun _et_ spørgsmål.... hvorfor binært i en text-only gruppe?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Basil

Dato : 04-09-05 18:35

> Kun _et_ spørgsmål.... hvorfor binært i en text-only gruppe?

Ingen ide hvor den kom fra ?
Kai

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-09-05 19:22

Basil skriver:

> Ingen ide hvor den kom fra ?

Du lavede nok en smiley dit newsreader oversatte til gif.

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden

Fra : Teddy

Dato : 04-09-05 19:37

Husk lige på :
at en Gennemsnits indkomst i USA, ikke er på størrelse med vores.
en gennemssnitsfamilie i USA kører væsentligt længere end vi gør.
når man kører så langt som de gør - så kan man ikke holde en minibil ud. så
naturligvis kører de ikke ligeså langt på literen.

I Californien er de over $4.00 for 3.8 liter ( 1 gallon )

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Non-Desperado

Dato : 04-09-05 20:26

"Teddy" <salg@smallblock.dk> skrev:

> [...]
>når man kører så langt som de gør - så kan man ikke holde en minibil ud. så
>naturligvis kører de ikke ligeså langt på literen.

Og så er gennemsnitsamerikaneren også adskillige kg tungere end
gennemsnitsdanskeren, og sikkert så luddoven at han starter bilen
i garagen og bakker hen til postkassen, tømmer den og kører
tilbage til garagen.

Det er jo heller ikke overraksende at det er amerikanerne der
opfinder alle de elektroniske dimser, der gør at de ikke behøver
at lette deres fede røve fra lazyboy'en for at få motion.
Segway'en ,topmålet af ugidelighed, er også opfundet af
amerikanere.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Non-Desperado

Dato : 04-09-05 20:29

Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev:

> [...]
>gennemsnitsdanskeren, og sikkert så luddoven at han starter bilen
>i garagen og bakker hen til postkassen, tømmer den og kører

Nyt ord "overraksende".... Husk at du så det her først *G*

Fra : Peter

Dato : 04-09-05 20:30

"Basil" <but@but.com> skrev i en meddelelse

> Tænk at pive over at skulle betale 18 kroner for omkring 4 liter, når vi
> giver 11 kroner for en liter.

Har lige lyst til at fortælle om Benzin priserne i Libyen (Gadaffis eget
land) ved jule tid gav man 52-55 øre pr liter.
Det betyder at turen fra Tripoli til Mitsuratah på ca. 250 km kan gøres for
10-12 kr i brændstof.
Og så slipper man oven ikøbet for de elendige amerikanske biler.

Mvh Peter

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-09-05 20:55

Hejsa,

On Sun, 4 Sep 2005 19:20:25 +0200, "Basil" <but@but.com> wrote:

> [...]
>andre indlæg har ca. samme ordlyd.
>Tænk at pive over at skulle betale 18 kroner for omkring 4 liter, når vi

Selvfølgelig - det er jo ikke det man "plejer" at give.

>Tænk hvis dette kunne hjælpe med at få dem gjort lidt mere miljøbevidste, og

Høje priser på brændstof giver ikke miljøbevidsthed........

** Lars