/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
elbil
Fra : Hans Hansen


Dato : 04-09-05 07:56

Hej,

Jeg har læst at elbiler er fritaget for i hvert fald visse afgifter for
tiden. Men hvor kan man købe sådan en? Jeg har surfet nettet tyndt uden at
kunne finde nogen der sælger den slags.


Hans



 
 
Preben Riis Sørensen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 04-09-05 08:44


"Hans Hansen" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
news:MTwSe.12$2F.5@news.get2net.dk...
> Hej,
>
> Jeg har læst at elbiler er fritaget for i hvert fald visse afgifter for
> tiden. Men hvor kan man købe sådan en? Jeg har surfet nettet tyndt uden at
> kunne finde nogen der sælger den slags.

Og du er klar over at det bliver nogen af de dyreste kilometer du kommer til
at køre? Miljøfordelen begrænser sig til at man kan holde svineriet væk, der
hvor man kører.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Klaus D. Mikkelsen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-09-05 09:07

"Preben Riis Sørensen" skriver:
>
> Og du er klar over at det bliver nogen af de dyreste kilometer du kommer til
> at køre? Miljøfordelen begrænser sig til at man kan holde svineriet væk, der
> hvor man kører.

Du er klar over at der i DK er installeret mange hundrede megawatt
vindmøller ?

Og at strøm importeres fra Svenske vandkraftværker ?



Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden
Tjek mine hjemmesider ud: http://home6.inet.tele.dk/moppe
og http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk

ena (04-09-2005)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 04-09-05 09:15

>
> Du er klar over at der i DK er installeret mange hundrede megawatt
> vindmøller ?
>
> Og at strøm importeres fra Svenske vandkraftværker ?

Og du er klar over at kun 12% af Danmarks elforsyning kan komme fra
vindkraft (når det vel at mærke blæser) resten kommer fra kulkraft og
oliefyrede værker og at 50% af den svenske elforsyning er Atomkraft? (som
jeg for øvrigt intet har imod)

Du kan læse mere her: http://www.elkraft-system.dk/elkraft/dk/Nyheder.nsf



Klaus D. Mikkelsen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-09-05 16:10

ena skriver:
>
> Og du er klar over at kun 12% af Danmarks elforsyning kan komme fra
> vindkraft (når det vel at mærke blæser)

Ja, desværre.

> resten kommer fra kulkraft og oliefyrede værker

Ja, desværre...

> og at 50% af den svenske elforsyning er Atomkraft?

Ja, heldigvis...

> (som jeg for øvrigt intet har imod)

Ej heller mig.



Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden
Tjek mine hjemmesider ud: http://home6.inet.tele.dk/moppe
og http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk

Preben Riis Sørensen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 04-09-05 09:59


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev >
> Du er klar over at der i DK er installeret mange hundrede megawatt
> vindmøller ?
>
> Og at strøm importeres fra Svenske vandkraftværker ?

Ja, og at vi ikke er holdt op med at brænde kul for at få strøm
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




ena (04-09-2005)
Kommentar
Fra : ena


Dato : 04-09-05 10:08

Går man ind på linket og ser på forbruget bruger vi på sjælland i øjeblikket
ca 1500 MW og de 9 kommer fra Vindkraft - det er vist under 1%



Klaus D. Mikkelsen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-09-05 16:10

"Preben Riis Sørensen" skriver:
>
> Ja, og at vi ikke er holdt op med at brænde kul for at få strøm

Ja - desværre.

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden
Tjek mine hjemmesider ud: http://home6.inet.tele.dk/moppe
og http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk

Hans Hansen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Hans Hansen


Dato : 04-09-05 19:00

Hej,

>> Jeg har læst at elbiler er fritaget for i hvert fald visse afgifter for
>> tiden. Men hvor kan man købe sådan en? Jeg har surfet nettet tyndt uden
>> at
>> kunne finde nogen der sælger den slags.
>
> Og du er klar over at det bliver nogen af de dyreste kilometer du kommer
> til
> at køre? Miljøfordelen begrænser sig til at man kan holde svineriet væk,
> der
> hvor man kører.

Nej - for jeg har jo ikke været i stand til at finde nogen priser! Man skal
jo også huske at der hele tiden sker en teknologisk udvikling så fordi at
noget var sandt for nogle år siden behøver det jo
ikke at være det mere. Men I har jo nok ret: Hvis der kunne være økonomi i
det var det nok lettere at finde biler..


Hans.



Non-Desperado (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 04-09-05 08:44

"Hans Hansen" <spam@spam.spam> skrev:

>Hej,
>
>Jeg har læst at elbiler er fritaget for i hvert fald visse afgifter for
>tiden. Men hvor kan man købe sådan en? Jeg har surfet nettet tyndt uden at
>kunne finde nogen der sælger den slags.

Det er nok fordi at det ikke kan svare sig at køre i en sådan.

Alene udgiften når akkumulatorerne skulle udskiftes gjorde at
"fortjenesten" i sparede afgifter hurtigt blev ædt op (og mere
til).

Aktionsradiusen var heller ikke imponerende og med de elpriser vi
har, så skal man være mere end almindelig miljøfreak for at købe
sådan en svend.

I øvrigt skal man lige tænke på hvor strømmen kommer fra, hvis
man er miljø-"belastet".... *G*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.
Jo mindre vi ved, desto mindre glemmer vi.
Jo mindre vi glemmer, desto mere ved vi...

Ivar (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 04-09-05 10:17

Non-Desperado skrev:

> Det er nok fordi at det ikke kan svare sig at køre i en sådan.

Ja, det er alt for dyrt!
Elbiler egner sig kun til korte strækninger og ved få km pr. år
er benzin- og dieselbiler billigere at køre i.

Der er stor fokus på benzinpriser for tiden. Men jeg tror det
er få der har gjort sig klart, at selv med 11 kr. pr. liter,
udgør benzinudgiften (under normale forhold) under halvdelen af
udgiften ved at holde bil ved under ca. 10.000 km pr. år.

Elbiler er uegnet til folk med større kørselsbehov. Og ved mindre
ødelægges økonomien af de høje omkostninger til vedligeholdese.


Ivar Magnusson



Bob \(-: (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Bob \(-:


Dato : 04-09-05 13:28


"Hans Hansen" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
news:MTwSe.12$2F.5@news.get2net.dk...
> Hej,
>
> Jeg har læst at elbiler er fritaget for i hvert fald visse afgifter for
> tiden. Men hvor kan man købe sådan en? Jeg har surfet nettet tyndt uden at
> kunne finde nogen der sælger den slags.
>
>
> Hans


Hej hans der var en på den blå avis

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41015794&AnnonceNr=10&To
talAnnAntal=13


Har selv haft en kewet el jet med defekte batterier , fik afvide de kostede
24000kr.
Så bare bare tænkt på batterierne hvad stand de er i når du handler..

Hilsen Robert



Hans Hansen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Hans Hansen


Dato : 04-09-05 19:01

Hej Bob,

>> Jeg har læst at elbiler er fritaget for i hvert fald visse afgifter for
>> tiden. Men hvor kan man købe sådan en? Jeg har surfet nettet tyndt uden
>> at
>> kunne finde nogen der sælger den slags.
>>
>
> Hej hans der var en på den blå avis
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41015794&AnnonceNr=10&TotalAnnAntal=13
>

Tak, jeg har godt set den.. Men jeg var mere interesseret i at se hvad
priserne og specifikationerne er på en mere moderne elbil.. Men måske jeg er
for tidligt ude, stadigvæk..


Hans.



Ivar (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 04-09-05 19:22

Hans Hansen skrev:

> Men måske jeg er for tidligt ude, stadigvæk..

...eller for sent. Den første bil der kørte over 100 km/t
var en el-bil. Det var i 1899 eller 1900. Siden har det
været småt med overraskelser fra el-bilernes side.


Ivar Magnusson



Preben Riis Sørensen (04-09-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 04-09-05 20:00


"Hans Hansen" <spam@spam.spam> skrev
>Men måske jeg er
> for tidligt ude,

Nej du er for sent ude, en overgang var der hundreder der gerne ville fri af
den misforståelse der hed Ellerten.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste