Den højeste fryd..
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 04-09-05 05:26

Hej,
Igår fyrede jeg en Porsche Cayenne helt af..
Bilen der er USA-import er V8'eren med 4.5 liter kraftwerk uden turbo - det
var heller ej nødvendigt !!-
Det er sgu en meget speciel fornemmelse at køre "friskt" til i sådan een,
for det er stor høj bil og man er sgu bange for at den vælter i sving. Men
faktisk bilen står klippefast og det er een selv som vælter rundt i sædet.
Der sidder 295/xx-20 dæk på bilen og de holder godt ved.
Et kapitel for sig selv er lyden fra de fire afgangsrør. Dyb rumlen, rigtigt
V8, og så en brøl af en anden verden når pedalen rammer gulvet.
Jeg har sgu aldrig prøvet noget i den sværhedsgrad før, trods masser af
krumspring i Mercedes CLK og SLK, Audi A4 cab. 3,0 og Volvo 850 T5 og S60
T4, og så selvfølgelig kongen af biler, min Mazda 626 DiTD.....

Hatten af for Porsche Cayenne, den oser af overskud.

Michael, der ikke helt har glemt lyden endnu...

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-09-05 06:18

> Michael, der ikke helt har glemt lyden endnu...

Cayenne er helt sikkert en lækker bil. Specielt for os danskere der må lide
under afgifter. Mht. lyd skulle du en dag prøve at høre en Murcielago - DET
er lyd.

Mvh Morgan :)

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 09:19

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Cayenne er helt sikkert en lækker bil. Specielt for os danskere der må
> lide under afgifter. Mht. lyd skulle du en dag prøve at høre en
> Murcielago - DET er lyd.

Jep, jeg hørte en i Holland for et par år siden......så er det man har lyst
til at smide sin mondeo i kanalen

--
Tom

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-09-05 09:24

> Jep, jeg hørte en i Holland for et par år siden......så er det man har
> lyst til at smide sin mondeo i kanalen

Har du nogensinde kørt i en? Den er syg. Fuldkommen syg. Den eneste lyd der
er derhen af er Enzo'ens - men jeg har kun hørt den -aldrig kørt i en enzo.
:( - Ellers hvis man kigger på ting der ikke er road-legal så er
baneversionen af Diabloen - GTR - fuldkommen latterlig. Den er vildere i
lyden end Murcielago'en. ;) Specielt hvis den har en custom udstødning.

Fra : RP

Dato : 04-09-05 10:17

> Igår fyrede jeg en Porsche Cayenne helt af..
> Bilen der er USA-import er V8'eren med 4.5 liter kraftwerk uden turbo - det
> var heller ej nødvendigt !!-

hmm det ved man vel ikke før man har prøvet den med turbo

> [...]
> faktisk bilen står klippefast og det er een selv som vælter rundt i sædet.

ja, af en firehjulstrækker at være, ligger den faktisk ret pænt på
vejen (også over 220 km/t). Havde udgaven du prøvede luftundervogn?

> Der sidder 295/xx-20 dæk på bilen og de holder godt ved.
> Et kapitel for sig selv er lyden fra de fire afgangsrør. Dyb rumlen, rigtigt
> V8, og så en brøl af en anden verden når pedalen rammer gulvet.

Yup, jeg mente ellers at cayenne s kun har 2 afgangsrør? (turbo har 4)
Er det eftermonteret?

> [...]
>
> Hatten af for Porsche Cayenne, den oser af overskud.
>
> Michael, der ikke helt har glemt lyden endnu...

Ja, selv når den står og brummer i tomgang

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 04-09-05 18:11

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det
>< var heller ej nødvendigt !!-

<hmm det ved man vel ikke før man har prøvet den med turbo

De små bitte veje ved Karlebo omkring Hørsholm er i forvejen en god
mundfuld, så turbo'en var ikke nødvendig..!
Men du har nok ret. Mere vil have mere..

<ja, af en firehjulstrækker at være, ligger den faktisk ret pænt på
<vejen (også over 220 km/t). Havde udgaven du prøvede luftundervogn?

Ved det faktisk ikke, før jeg nåede ikke at undersøge ret meget da jeg
skulle følge efter en A4 1.8T. Det var ham som kendte vejen..
Men kan da finde ud af det.

> [...]
>< V8, og så en brøl af en anden verden når pedalen rammer gulvet.

<Yup, jeg mente ellers at cayenne s kun har 2 afgangsrør? (turbo har 4)
Den er importeret fra USA for et lille års tid siden. Der sad der 4 piber på

<Ja, selv når den står og brummer i tomgang

Alt for godt..

Men på den velovervejede side af sagen....Min Mazda kører 18 km pr. liter
diesel. Cayenne'n kører 5 km pr liter flydende guld.
Det koster 1100 kr. at fylde tanken op og så kører den kun ca. 500 km på
tanken..

Ville dog gerne køre en tur mere i den.....hehe...på motorvej og med et 6
klips kørekort i baglommen...

Michael

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-09-05 23:10

> hmm det ved man vel ikke før man har prøvet den med turbo

Jeg har ikke kørt i en Cayenne S - men jeg har kørt i en Cayenne Turbo.

Da Porsche gav mig nøglerne, fortalte sælgeren, at formålet var, at
turbo-modellen skulle føles "dobbelt så vild".

> ja, af en firehjulstrækker at være, ligger den faktisk ret pænt på
> vejen (også over 220 km/t). Havde udgaven du prøvede luftundervogn?

Jep - Turbo-modellen, som altid har den avancerede undervogn, ligger markant
bedre på vejen end også mange alm biler.

> Ja, selv når den står og brummer i tomgang

Deeejlig...

/Jan W Nielsen

Fra : RP

Dato : 05-09-05 07:56

> [...]
> diesel. Cayenne'n kører 5 km pr liter flydende guld.
> Det koster 1100 kr. at fylde tanken op og så kører den kun ca. 500 km på

Hmm ja, den er meget sjov, men til dagligdags pendling foretrækker jeg
nu også min dieselbil, alene pga. brændstof forbruget...

De 500 km passer kun ved normal kørsel, kan komme meget længere
ned... Den kan dog også køre små 600-700 stykker ved meget pæn
kørsel.

> Ville dog gerne køre en tur mere i den.....hehe...på motorvej og med et 6
> klips kørekort i baglommen...

Jep, jeg hentede en cayenne turbo for ca 1½ års tid siden i
sydtyskland. Den gik jævnt godt, næsten tom tysk motorvej det meste
af vejen

Lå på et tidspunkt med ca. 170 km/t, med som sagt næsten ingen
trafik, hvorefter jeg blev overhalet af en anden porsche (nåede ikke
at se hvilken model, ikke en cayenne) som jeg vil anslå har kørt
omkring +270-280