Vectra 2.0i eller Pegeout 405 1,9 SRi
Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 03-09-05 17:11

Jeg står over for bilkøb og har fundet 2 biler til 10.500,-

En Pegeout 405 1,9 SRi fra 1991, med 13 mdr til syn.125 heste, startspærre,
alufælge, servo, centrallås og generelt en flot bil med beskrivelsen "0
rust" Se bilen her når serveren virker igen
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=731661&page=1

Eller skal jeg købe en Opel Vectra 2,0i 1991 synet i 05/2005, servo,
centrallås, nyt anlæg, ny udstødning, ny kobling og ingen rust (jeg har set
den i forvejen). 240.000 km på klokken. En gammel dame på 73 har haft den
fra ny. Velholdt indeni. Har ingen link til den og ved hvad jeg skal se
efter med Vectra.

Hvad skal jeg være OBS på når vi snakker Pegeout? Er der nogen som man bare
ikke skal overse når man køber den? Er der noget som går mere i stykker på
den end andre biler? Hvad for en ville I købe. Der er stor forskel på
hvornår de skal synes...

Fra : info@d-form.dk

Dato : 03-09-05 17:22

Jeg har haft en 405 MI-16 som jeg var meget glad for - og de ruster
stort set ikke, men tjek at al el virker - oftes der de får problemer.
Plastiken kan også have tendens til at knirke i 405'eren, men jeg tror
stadig jeg ville vælge denne fremfor en vectra a

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 03-09-05 17:34

"vogt- 5750 ringe" <rolandvogt@gmailNOSPAM.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare ikke skal overse når man køber den? Er der noget som går mere i
> stykker på den end andre biler? Hvad for en ville I købe. Der er stor
hov det er en 1993 vectra!

Fra : Brian

Dato : 03-09-05 17:39

vogt- 5750 ringe wrote:
> Jeg står over for bilkøb og har fundet 2 biler til 10.500,-

Nu ved jeg jo at du går (har gjort?) lidt op i hvor meget benzin sådan en
bil sluger. Pug'en er opgivet til 11,3 ved blandet kørsel, og Vectra'en er
opgivet til 13km/l. Jeg ved ikke hvordan Pug's opgivelser er, men Vectra'en
holder snildt de 13km/l...

Desuden kender du vel snart opbygningen af Vectra A udenad

/Brian

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 03-09-05 17:41

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Vectra'en holder snildt de 13km/l...
>
> Desuden kender du vel snart opbygningen af Vectra A udenad

jo jo .. Jeg blev også overrasket over min interesse for den Pegeout.. Men
jeg tror nu stdig mest på den VA fra 1993... Især fordi den er særdeles
velholdt

Fra : Brian

Dato : 03-09-05 17:44

vogt- 5750 ringe wrote:

> jo jo .. Jeg blev også overrasket over min interesse for den Pegeout..

Ja jeg forstår det sgu heller ikke

> Men jeg tror nu stdig mest på den VA fra 1993... Især fordi
> den er særdeles velholdt

Hvis du véd at den er så velholdt, ville jeg overhovedet ikke satse på
andet.
Velholdte biler i dén prisklasse, er der ikke mange af...

Og når Vectra'en er en 2.0 er der sikkert ledningsnet så du kan smide en
boardcomputer i = bedre benzinøkonomi

/Brian

Fra : KASO

Dato : 07-09-05 22:59

> [...]
> bil sluger. Pug'en er opgivet til 11,3 ved blandet kørsel, og Vectra'en er
> opgivet til 13km/l. Jeg ved ikke hvordan Pug's opgivelser er, men

Jeps - primært fordi egenvægten falder hastigt dag for dag efterhånden som
den ruster

Spøg til side: I denne prisklasse er stand og vedligeholdelse afgørende -
ikke mærket bagpå.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 17:51

> [...]

> den fra ny. Velholdt indeni. Har ingen link til den og ved hvad jeg skal

Pussigt nok er det også kun gamle damer der har ejet mine biler før mig

--
Tom

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 03-09-05 18:17

> "vogt- 5750 ringe" <rolandvogt@gmailNOSPAM.com> skrev i en meddelelse

> Pussigt nok er det også kun gamle damer der har ejet mine biler før mig
>

> --
> Tom

hahahahahhahahah

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-09-05 18:25

> Pussigt nok er det også kun gamle damer der har ejet mine biler før mig
>

> --
> Tom

Dem der giver 3000 omdrejninger når de starter med kold motor, firer kobling
hele tiden, ikke reagerer på lysende olielampe osv.?

Niels

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 03-09-05 21:59

> [...]
> bare ikke skal overse når man køber den? Er der noget som går mere i
> stykker på den end andre biler? Hvad for en ville I købe. Der er stor
Hart osse øje på en toyota Carina II