Lige en rettelse.:
Efter nærmere eftertanke, så kan den med at hoppe op på anhænger trækket
vidst kun bruges på Xantia`er med anti-synk. Nu ved jeg ikke helt hvor
gammel din bil er.
MVH
Michael Pagh
"Michael Pagh" <mpagh@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:dfcv0i$27mi$1@newsbin.cybercity.dk...
> Daws
>
> Som Lars også skriver så kan kuglen genfyldes. Men spørgsmålet er om det
> kan betale sig. Måske gummi membranen i kuglen er gået i stykker, og så er
> den til at smide over højre skulder. Så du skal ihvertfald lige undersøge
> priserne først.
>
> En hurtig måde at teste akkumulator kuglen på, er ved at efter at have
> kørt i bilen, så sluk den, og hop op på anhængertrækket. Efter max. ca.
> 30sek skulle den gerne hæve bagenden, for at kompensere for din vægt. Gør
> den ikke dette, er akku kuglen formentlig færdig.
>
> Mht. det tikken som pumpen gør, så køre den omdrejningsmæssigt i relation
> til motoromdrejningerne, så det lyder meget normalt.
>
> En tommelfingerregel mht. akku-kugle/pumpe, er at hvis pumpen går igang
> med et mellemrum der er mindre end 20sek, så er kuglen generelt færdig.
> Dette gælder dog på ligeud vej.
>
> Til andre der kører i Citro-bang derude, så kan denne side anbefales, den
> er godtnok på engelsk, meeen...:
>
http://www.andyspares.com/discussionforum/
>
> Håber det kan bruges.
>
> PS: Husk lige at tjekke de forreste støddæmper monteringer, de har det med
> at ruste igennem, så man kan ende op med en støddæmper igennem
> kølerhjelmen.
>
> Hygge
> Michael Pagh
> - Citroen Xantia 1.8i, 1995.
>
>
> <info@d-form.dk> skrev i en meddelelse
> news:1125759494.670416.3430@g14g2000cwa.googlegroups.com...
> Kan sådan en fætter fyldes, eller skal de skiftes?
>
> Den klikker ofte, nogen gange mere end andre, ude fra motorrummet.
> Nogen gange under acceleration går den nærmest i selvsving.
>
> Pumpen og nogle af de andre (ved ikke hvor mange) skulle være blevet
> skiftet.
>
> Daniel
>
>