Højttalere, effekt, headunit.....
Fra : tue@tuevestergaard.d~

Dato : 03-09-05 14:45

Hej med jer,

Jeg har købt mig et Cerwin Vega komponent-sæt og regnede jo så med
at bilen (Citroen Picasso) ville fyldes med vellyd, men der blev jeg
skuffet.
Efter at have tjekket forbindelserne kiggede jeg i manualen til
bilradioen og så, at der er tale om en effekt på 4 x 10 W. Det er jo
ikke umiddelbart imponerende.
Vil en udskiftning af radioen hjælpe på lydkvaliteten? Jeg savner
først og fremmest de dybe toner, diskanten spiller vist egentlig meget
fint...
Hvis radioen skal skiftes skal det så være en "autoriseret"
Citroen-radio for at jeg fortsat kan benytte fjernbetjeningen på
rattet?

Mvh
Tue

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 03-09-05 17:15

<tue@tuevestergaard.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg ville gå efter at indstallere en forstærker .. meget få autoradioer har
ordentlige effekttrin selv om de ofte er opgivet til både 4x40w og 4x50w ..
Afhængig af om din nuværende radio har line-out til en forstærker skal du
købe en som kan ta' højttaler udgangen .. de kan de fleste dog
efterhånden...

Hvis radioen skal skiftes skal det så være en "autoriseret"
Citroen-radio for at jeg fortsat kan benytte fjernbetjeningen på
rattet?

Det ville jeg tro .. har selv haft en Xantia hvor jeg opgav at få det til at
virke sammen med en Sony...
Hvilket er endnu en god grund til at smide en forstærker i og beholde din
nuværende radio (forudsat at du er tilfreds med den...)

--
/J
Mazda 626 GLX 2.0

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 03-09-05 18:31

tue@tuevestergaard.dk wrote:
> Hej med jer,
>
> Jeg har købt mig et Cerwin Vega komponent-sæt og regnede jo så med
> at bilen (Citroen Picasso) ville fyldes med vellyd, men der blev jeg
> skuffet.

Bashøjttalerne er stive i ophænget det første stykke tid. De skal
spilles til.

> Efter at have tjekket forbindelserne kiggede jeg i manualen til
> bilradioen og så, at der er tale om en effekt på 4 x 10 W. Det er jo
> ikke umiddelbart imponerende.

Næh, men det er nok til at spille rimeligt højt.

> Vil en udskiftning af radioen hjælpe på lydkvaliteten? Jeg savner
> først og fremmest de dybe toner, diskanten spiller vist egentlig meget
> fint...

Der er nok mere at hente ved at sørge for at enhederne spiller i et
ordentligt "kabinet". Hvordan det skal gøres, afhænger jo af hvordan de
er monteret, og jeg kender ikke Picasso'en

> Hvis radioen skal skiftes skal det så være en "autoriseret"
> Citroen-radio for at jeg fortsat kan benytte fjernbetjeningen på
> rattet?

Nej, bl.a. Clarion laver adaptere så man kan benytte
rat-fjernbetjeningen. Jeg tror også Blaupunkt gør. Men det er lidt
pebret, og for Clarions vedkommende er det kun topmodellerne der kan
virke sammen med ratfjernbetjeninger.

Men ellers, spørg i dk.teknik.lyd.bilstereo

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend