Højttalere til bagdøre i mondeo 97?
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-09-05 13:37

Hejsa.

Højttalerne i højre side i mondeoen skratter. Det er altså både
højttaleren i fordøren samt bagdøren (sedan).

Jeg har så fra en hugger fået 2 "nye" højttalere, som han påstår
er pillet ud af en lignende mondeo. Jeg undrer mig bare for
højttaleren til fordøren ved jeg passer (har haft det skilt ad
tidligere) men den han mener er højttaleren til bagdøren er en meget
mindre model og helt rund, hvor den i fordøren er en 5X7". Er der
nogle der ved om den bagerste højttaler er mindre end den forreste?

Fra : Bo Velschow

Dato : 03-09-05 14:27

> [...]

>mindre model og helt rund, hvor den i fordøren er en 5X7". Er der
>nogle der ved om den bagerste højttaler er mindre end den forreste?

På min Mondeo Mk II ('99 st.car) er højttalerne for og bag identiske (jeg
har netop gemt alle 4 langt væk, så det er lidt svært at måle - men ja,
5"x7" skal nok passe). Jeg skiftede dem ud med Pioneer (de laver højttalere
til indbygning i stort set alle gængse bilmodeller - de plejede at have en
rigtig god oversigt i deres kataloger, men det synes jeg ikke jeg kan finde
i deres nuværende udgaver?!), og det er altså en _helt_ anden oplevelse!

PS! I dk.teknik.lyd.bilstereo er der givetvis en masse god viden at hente!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge