Benzin til godt 14,- literen...
Fra : Bo Velschow

Dato : 03-09-05 11:02

Sad lige og regnede ud, hvad benzinen må forventes at komme til at koste
inden for en overskuelig fremtid (i løbet af vinteren?):

Iflg.
http://www.q8.dk/client/dk/q8/klient/qviknet/client/Produkter/visPriserLang.jsp
er prisen excl. moms, afgifter osv. for én liter 95 oktan i dag kr. 4,90.
Denne pris antages at være nogenlunde lineært afhængig af råolieprisen, der
i dag ligger på knap 70$ per tønde. Iflg. diverse "kloge hoveder" ventes
råolieprisen snart at stige til over 100$ per tønde: Dette giver en
literpris for oktan 95 på ca. 1,5 * kr. 4,90 = kr. 7,35. Prisen excl. moms
bliver så kr. (7,35 + 3,81 + 0,22) = 11,38, dvs. incl. moms bliver prisen
sådan cirka kr. 14,22.

Så lad os glæde os over(!), at vi i dag kan "nøjes" med at tanke til kr.
11,- per liter :-/

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-09-05 17:23

Bo Velschow wrote:

> [...]
> bliver så kr. (7,35 + 3,81 + 0,22) = 11,38, dvs. incl. moms bliver prisen

Du glemmer lige en vigitg detalje. Den pris der er betydende for prisen
p`benzin idag, er den pris ròlien havde da den blev indk´bt til process for ca
3 måneder siden, hvor prisen på råolien lå på omkring 55 USD. Jeg stiller mig
dog tvivlende overfor om olien vil stige til over 100USD. Jeg regner med at
prisen falder lidt i løbet af efteråret og så igen stiger til vinter.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-09-05 17:33

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]
>dog tvivlende overfor om olien vil stige til over 100USD. Jeg regner med at
>prisen falder lidt i løbet af efteråret og så igen stiger til vinter.

Ganske mange af de amerikanske olieraffinaderier gik ned i den storm.
Alt afhænger af hvor hurtigt de kommer op at køre igen...

Jeg bliver ikke overrasket hvis vores benzinpriser ryger op på 25 - 30
kroner literen i løbet af efteråret...

<mlr>

Fra : Brian

Dato : 03-09-05 17:41

Michael Rasmussen wrote:

> Jeg bliver ikke overrasket hvis vores benzinpriser ryger op på 25 - 30
> kroner literen i løbet af efteråret...

Det sker næppe - det vil lægge Danmark øde.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 17:49

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det sker næppe - det vil lægge Danmark øde.

Lad os håbe Mærs's seneste opkøb af olieresourcer, kan redde os fra det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 03-09-05 18:48

BJ wrote:

> Lad os håbe Mærs's seneste opkøb af olieresourcer, kan redde os fra
> det.

Hvad Mærsk har af olie til rådighed, og vores benzinpriser her i landet, har
der da aldrig været en sammenhæng imellem - eller hva' ?

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-09-05 19:09

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad Mærsk har af olie til rådighed, og vores benzinpriser her i landet,
> har der da aldrig været en sammenhæng imellem - eller hva' ?

Til gengæld har der længe været mel. afgifter & pris :((.

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 19:06

KLIP

> Hvad Mærsk har af olie til rådighed, og vores benzinpriser her i landet,
> har der da aldrig været en sammenhæng imellem - eller hva' ?

Vi følger markedets priser, men det giver gode skatteindtægter.

Hvad mon disse kan bruges til..hva´...?..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 03-09-05 19:53

BJ wrote:

> Vi følger markedets priser, men det giver gode skatteindtægter.
>
> Hvad mon disse kan bruges til..hva´...?..;)

Skatteindtægterne ?

Joo... mangler der ikke en ny motorvej på Mors ?

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-05 19:57

BJ skriver:

> Hvad mon disse kan bruges til..hva´...?..;)

Renovering af jernbaner. Det er ihvertfald oppe i tiden...

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 20:50

KLIP

> Renovering af jernbaner. Det er ihvertfald oppe i tiden...

Du siger noget, men holder de ikke stadig sommerferie..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 03-09-05 21:20

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse news:4319fe4b$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse news:4319F20A.83034BA5@du.kan.finde.den...
>
> KLIP

> Du siger noget, men holder de ikke stadig sommerferie..

Nej da - de er da kommet tilbage til fyresedlerne

/Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-05 21:56

BJ skriver:

> Du siger noget, men holder de ikke stadig sommerferie..

Nej, derfor har de nu fundet ud af at der er noet galt....

Klaus

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 23:24

KLIP

> Nej, derfor har de nu fundet ud af at der er noet galt....

O.k., denne gang gik det så ikke med standardudsagnet: "Lad os nu ikke kigge
tilbage, men kun fremad"....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-09-05 12:25

BJ wrote:
> Lad os håbe Mærs's seneste opkøb af olieresourcer, kan redde os fra det.

Du skal nok ikke regne med patriotisme fra den kant. De vil sikkert
sælge deres olie til den højestbydende, ganske som alle andre.

--
MVH Finn ..der har fået job med at køre til Frankrig.
Om det så også bliver vedvarende må tiden vise.

Fra : BJ

Dato : 14-09-05 11:32

KLIP

> Du skal nok ikke regne med patriotisme fra den kant. De vil sikkert sælge
> deres olie til den højestbydende, ganske som alle andre.

Herligt, så skal de betale om endnu mere i skat.

Vi kunne godt lukke butikken uden Mærsk.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 04-09-05 16:50

> [...]
> p`benzin idag, er den pris ròlien havde da den blev indk´bt til process
> for ca 3 måneder siden, hvor prisen på råolien lå på omkring 55 USD. Jeg

Nej, det er IKKE korrekt! Det aktuelle pris afspejles af den aktuelle
råoliepris. Hvad der sker indenfor denne 3 måneders periode, betyder
udelukkende konjuktur gevinster/tab for olieselskaberne.

Fra : Bo Velschow

Dato : 04-09-05 20:00

> [...]
> råoliepris. Hvad der sker indenfor denne 3 måneders periode, betyder
> udelukkende konjuktur gevinster/tab for olieselskaberne.

Hvilket benzin-selskaberne vist også er blevet kritiseret voldsomt for; de
er _meget_ hurtige til at sætte prisen op, men ikke nær så hurtige (læs:
meget langsomme) til at sætte den ned igen...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 03-09-05 17:18

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> Så lad os glæde os over(!), at vi i dag kan "nøjes" med at tanke til kr.
> 11,- per liter :-/

Er du skinrende sindsyg ??
De priser skal ned og det kan _kun_ gå for langsomt .. jeg siger bare én
ting, godt jeg ikke har så langt på arbejde .. vi kan jo ikke alle bo i
Århus, Aalborg, Odense og Kbh...

Hvis de priser fortsætter så dør DK - ihvertfald de mindre byer bliver lagt
øde... ;-((

--
/J
Mazda 626 GLX 2.0

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 17:37

> [...]
> sådan cirka kr. 14,22.
>
> Så lad os glæde os over(!), at vi i dag kan "nøjes" med at tanke til kr.

....og at så mange er i arbejde, hvilket heller ikke vil vare ved med de høje
benzinpriser

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 05-09-05 12:53

KLIP

> ...og at så mange er i arbejde, hvilket heller ikke vil vare ved med de
> høje benzinpriser

Det hjælper ikke den rigtige vej, hvis virksomheden heller ikke kan opfylde
salgsbudgetterne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-05 14:55

Bo Velschow skriver:

> Så lad os glæde os over(!), at vi i dag kan "nøjes" med at tanke til kr.
> 11,- per liter :-/

Diesel = 7,79 her til morgen.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 05-09-05 15:19

KLIP

> Diesel = 7,79 her til morgen.....

... og alle andre 9,40....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 05-09-05 15:34

BJ wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:431C4E18.2F656412@du.kan.finde.den...

> .. og alle andre 9,40....

Njaa... i Horsens lå den på 8,59, så 7,79 er da et røverkøb.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 05-09-05 15:52

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Njaa... i Horsens lå den på 8,59, så 7,79 er da et røverkøb.

Så må da ærgre jer grusomt.

Jeg kan se den laveste dagspris har været 7,25...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 05-09-05 15:58

BJ wrote:

> Så må da ærgre jer grusomt.

Jeg er fløjtende med hvad diesel koster...

> Jeg kan se den laveste dagspris har været 7,25...

Kan du også se hvor det var ? Benzinen må da have været under 9,- samme
sted.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 05-09-05 16:01

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er fløjtende med hvad diesel koster...

> Kan du også se hvor det var ? Benzinen må da have været under 9,- samme
> sted.

Det var i Aalborg.

Du kan selv følge med på: http://www.benzinpriser.dk

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 05-09-05 16:04

Vandel har rekorden med 1,01 kr. pr. liter 95 blyfri..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 05-09-05 16:06

BJ wrote:

> Vandel har rekorden med 1,01 kr. pr. liter 95 blyfri..)

Så kan det jo ligefrem betale sig at køre efter det

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-05 15:49

Brian skriver:

> Njaa... i Horsens lå den på 8,59, så 7,79 er da et røverkøb.

Men tror du at konen huskede at køre forbi selvom det var det sidste jeg
sagde til hende inden jeg gik ud af døren ???

Klaus

Fra : Brian

Dato : 05-09-05 15:56

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Men tror du at konen huskede at køre forbi selvom det var det sidste
> jeg sagde til hende inden jeg gik ud af døren ???

Sådan lige umiddelbart vil jeg gætte på at hun ikke huskede det

/Brian