Gearkasse hjælp
Fra : Morten

Dato : 03-09-05 07:23

Hej

er der en som kan hjælpe mig?
kan jeg bruge en gearkasse fra en 1.4 årg. 98 til min 1.6 årg. 97 Polo 6N

mvh
Morten

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.63.3.100)

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 08:01

> er der en som kan hjælpe mig?
> kan jeg bruge en gearkasse fra en 1.4 årg. 98 til min 1.6 årg. 97 Polo 6N

Det kommer jo lidt an på hvilke motor og gearkasser der er i.

En 1,6 '97 kunne være en AEE motor og en 1,4 '98 kunne værre en AEX motor.
De kører hhv med DKE og DKF gearkasse som har samme koblingshus. Så den
passer fysisk på.
Gearingen i 5. gear er stort set ens.

Har du smadret gearkassen helt?

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Morten

Dato : 03-09-05 19:57

Hej Claus

nej .. kun 5. gear det er fordi det ikke er til at finde en gearkasse
til vores 1.6i med en AEE motor der er til at komme til for penge.

jeg kan se at der er mange som vil sælge deres gearkasse fra en 1.4 motor

mvh
Morten

ps. er der evt. en som har en gearkasse på lager de vil sælge??

"Re: Gearkasse hjælp"