Det er da også en slags penge.
Fra : BJ

Dato : 02-09-05 22:48

Der skal enten tjenes en ca. tudse mere om måneden eller tilsvarende
omfordeles en plovmand om måneden for at følge med udgifterne til brændsel:

Det går jo ikke at spare på noget iht. til forbrugerelastiteten..;)

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3241068/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-05 22:50

BJ skriver:

> Der skal enten tjenes en ca. tudse mere om måneden eller tilsvarende
> omfordeles en plovmand om måneden for at følge med udgifterne til brændsel:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3241068/

2500 liter fyringsolie ????

Her er det affald der varmer op. Fjernvame fra et
affaldsforbrændingsanlæg. Det vil sige at der ude et sted er en der
bruger 5000 liter fyringolie om året ????

Stakkel.....

Klaus
--
News.sonofon.dk er nu nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 22:55

KLIP

> [...]
> affaldsforbrændingsanlæg. Det vil sige at der ude et sted er en der
> bruger 5000 liter fyringolie om året ????

Hvordan pokker læser du det..?????

PS: Jeg fyrer med gas.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-05 22:55

BJ skriver:

> Hvordan pokker læser du det..?????

Citat:

"Udgangspunktet er en familie med et kørselsforbrug på 20.000 km om året
og et behov for 2.500 liter fyringsolie" Det må da være en
gennemnitsfamilie. Ellers kan man da lave beregningen som man har lyst
til. 400.000 km om året og 2 liter fyringsolie

> PS: Jeg fyrer med gas.!

Som følger olieprisen - surt ....

Klaus

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 23:06

KLIP

> Citat:
>
> "Udgangspunktet er en familie med et kørselsforbrug på 20.000 km om året
> og et behov for 2.500 liter fyringsolie"

Ja.

> Det må da være en
> gennemnitsfamilie. Ellers kan man da lave beregningen som man har lyst
> til. 400.000 km om året og 2 liter fyringsolie

Sikke da engang fordrunkent sludder samt en elending undskyldning.

> Som følger olieprisen - surt ....

Det er vist godt, det er din kone, der styrer jeres økonomi..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-05 23:07

BJ skriver:

> Sikke da engang fordrunkent sludder samt en elending undskyldning.

Lyder beregningen ikke på en dansk gennemsnitsfamilie ?

> Det er vist godt, det er din kone, der styrer jeres økonomi..

Øøøh, negativ. Jeg følger ikke gaspriserne, men min "amarikanske"
kammerat klager sig gevaldigt. Han har naturgas til sit hus på
"lorteøen".

Og nej, det er ikke min kone der styrer økonomien, så havde jeg ikke
kunnet betale den nye golf kontant....

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen og er ikke set siden

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 23:13

KLIP

> Lyder beregningen ikke på en dansk gennemsnitsfamilie ?

NEJ.

> Øøøh, negativ. Jeg følger ikke gaspriserne, men min "amarikanske"
> kammerat klager sig gevaldigt. Han har naturgas til sit hus på
> "lorteøen".

Hvad tror du affaldsvarmeværket holder liv i bålet med..?

> Og nej, det er ikke min kone der styrer økonomien, så havde jeg ikke
> kunnet betale den nye golf kontant....

Alt i alt efter din læsning samt regneformåen, har hun vist et god mod..

PS: At kunne betale sin potte kontant, afhænger af dens købspris eller evnen
til at spare op. Måske din kone er meget nøjsom..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-05 23:23

BJ skriver:

> NEJ.

Jo, citat fra den artikel du selv linkede til
"Med den seneste gigantiske prisstigning på benzin og fyringsolie vil
det i år koste en gennemsnitlig dansk familie 6.700 kr. mere i
energiudgifter i forhold til 2003, da oliepriserne begyndte opturen,
viser beregninger fra Danske Bank."

Gennemsnitlig dansk familie.....

> Hvad tror du affaldsvarmeværket holder liv i bålet med..?

Affaldet (det er, hvad de selv fortæller). Oliebrænderen bruges ved
opstart....

Klaus

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 23:32

KLIP

> [...]
> det i år koste en gennemsnitlig dansk familie 6.700 kr. mere i
> energiudgifter i forhold til 2003, da oliepriserne begyndte opturen,

Der er nok flest af den med et sådan forbrug så.

Derfor kanu sagten bruge andet til opvarmning og bilkøsel, ligesom jeg gør.

Du kan da ikke lægge vores mangelende forbrug til gennesnittet. Det er noget
værre sludder.

> Affaldet (det er, hvad de selv fortæller). Oliebrænderen bruges ved
> opstart....

Kør ned og besøg dem og se hvordan det virker.

Det er i øvrigt uhyre interessant.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-05 23:40

BJ skriver:

> Der er nok flest af den med et sådan forbrug så.

Gennemsnit, er det ikke samlet forbrug divideret med antal familier ?

> Du kan da ikke lægge vores mangelende forbrug til gennesnittet. Det er noget
> værre sludder.

Ellers er det vel ikke et genenmsnitsforbrug.

> Kør ned og besøg dem og se hvordan det virker.
>
> Det er i øvrigt uhyre interessant.

Jo tak, har blandt andet været på Bornholmsværket (udkanten af Rønne) og
Knudmoseværket (i udkanden af Herning) ganske interessant.... Specielt
Herning da det på daværende tidspunkt også havde biogasanlæg...

Klaus

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 00:33

KLIP

> Ellers er det vel ikke et genenmsnitsforbrug.

Klaus, du har helt ret.

Både journalisten og jeg er nogen vrøvlehoveder.:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-05 07:38

BJ skriver:

> Både journalisten og jeg er nogen vrøvlehoveder.:)

Nej, journalisten har vel skrevet det okay, det er kun dig der vrøvler

Klaus

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 09:01

KLIP

> Nej, journalisten har vel skrevet det okay, det er kun dig der vrøvler

Du har et problem, du kan ikke erkende fejl.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-05 09:18

BJ skriver:

> Du har et problem, du kan ikke erkende fejl.

Forklar mig, hvor jeg tager fejl.

Står der ikke en gennemsnitsfamilie ?

Så vidt jeg ved er det et gennemsnit af alle familier ?
Ellers er det da ikke et gennemsnit ?

Klaus

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 09:23

Klaus, det bliver ikke bedre af at du uophørligt kværner løs.

Jeg har forstået artiklen fra begyndelse, men du fattede ikke, du mente, du
skulle lægge dit manglende forbrug til "en andens".

Det er trættende, når du bliver ved og så ved tåbelige krumspring forsøge at
skjule fakta..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-05 09:25

BJ skriver:

> Klaus, det bliver ikke bedre af at du uophørligt kværner løs.

Svar dog på mine spørgsmål.

Klaus

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 09:30

KLIP

> Svar dog på mine spørgsmål.

Du har stadig problemet og det ganske tydeligt for enhver.

EOD

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-05 12:05

BJ skriver:

> Du har stadig problemet og det ganske tydeligt for enhver.

Ja, ja, den er god med dig.

Jeg påviser bare et statestik kan blive præcist som man vil have den,
når man selv vælger ud, hvem man vil have i statestikken.....

Klaus

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 12:09

KLIP

> Ja, ja, den er god med dig.
>
> Jeg påviser bare et statestik kan blive præcist som man vil have den,
> når man selv vælger ud, hvem man vil have i statestikken.....

Ja, ja Klaus, selvfølgelig.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-05 12:11

BJ skriver:

> Ja, ja Klaus, selvfølgelig.

Hov, havde du ikke EOD'et ?

Klaus

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 12:15

KLIP

> Hov, havde du ikke EOD'et ?

Jo, jo Klaus.

Det må du undskylde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 08:39

> [...]
> det i år koste en gennemsnitlig dansk familie 6.700 kr. mere i
> energiudgifter i forhold til 2003, da oliepriserne begyndte opturen,

6.700 / 12 = 1.000 Kr mere om måneden?

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 09:03

KLIP

> 6.700 / 12 = 1.000 Kr mere om måneden?

Ikke forstået sådan cirka..når skatten er betalt..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-05 23:09

BJ skriver:

> Det er vist godt, det er din kone, der styrer jeres økonomi..

Er naturgasprisen ikke steget 2 kr/m2 i løbet af det sidste år ? (okay
fyringsolien er steget noget mere)

Klaus

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 23:15

KLIP

> Er naturgasprisen ikke steget 2 kr/m2 i løbet af det sidste år ? (okay
> fyringsolien er steget noget mere)

Jeg fyrer også med noget, der giver varmen *2* gange.

Det er et flot og hyggeligt supplement.

PS: Jeg tror ikke mine varmeudgifter er på højde med dine..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 03-09-05 13:17

KLIP

> Her er det affald der varmer op. Fjernvame fra et
> affaldsforbrændingsanlæg. Det vil sige at der ude et sted er en der
> bruger 5000 liter fyringolie om året ????

Ja det har du nok ret i, hvis man formoder at alle familier er inkluderet
uanset varmekilde.... Men man kunne måske også fristes til at tro at
gennemsnittet er taget fra en kohorte bestående af familier der opvarmer ved
hjælp af fyringsolie alene ;)
Og så kan det jo være ligegyldigt om man så varmer op med varme udvundet fra
affald/el/kul/atomkraft/solenergi eller hvad der nu er moderne efterhånden
da man er ikke med i statistikken.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 08:36

> Der skal enten tjenes en ca. tudse mere om måneden eller tilsvarende
> omfordeles en plovmand om måneden for at følge med udgifterne til
> brændsel:

Det kommer vel an på hvor langt man skal køre i bil samt hvor lidt man kan
supplere med brændeovn ))

--
Tom
5 Km til arbejde og 20 rummeter træ til de næste 3 års opvarmning

Fra : BJ

Dato : 03-09-05 09:04

KLIP

> Det kommer vel an på hvor langt man skal køre i bil samt hvor lidt man kan
> supplere med brændeovn ))

Det har du helt ret i.

--
Bjørn J.