Flåderabat
Fra : JMN

Dato : 02-09-05 17:26

Hej i gruppen

Første gang jeg er her, så send mig videre hvis jeg er forkert på den.

Jeg har været rundt et par steder og bringer altid flåderabat på banen.
Næsten alle er med på den.
Rabatten varierer faktisk lige fra 10-60.000,-.

Nu tænker jeg lidt på om der ikke er et regnestykke på hvordan de finder
rabatten eller om de selv finder på noget.

Troede egentlig der var noget om hvor mange biler man havde i det firma man
var ansat. Derduover skal man selvfølgelig medbringe et skriv fra arb.giver
vedr. kørsel.

Nogen der ved noget/har erfaringer. Hvor og på hvilken model fik I bedste
rabatter.

vh.
JMN

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 08:22

> Jeg har været rundt et par steder og bringer altid flåderabat på banen.
> Næsten alle er med på den.
> Rabatten varierer faktisk lige fra 10-60.000,-.

Også min erfaring.

> Nu tænker jeg lidt på om der ikke er et regnestykke på hvordan de finder
> rabatten eller om de selv finder på noget.

Ingen logik her, tror jeg.
Det er nok deres interne priser der sætter rabatten.

> Troede egentlig der var noget om hvor mange biler man havde i det firma
> man var ansat. Derduover skal man selvfølgelig medbringe et skriv fra
> arb.giver vedr. kørsel.

Ikke alle går lige meget op i det, jeg ved at toyota forlanger en erklæring
fra firmaet om at bilen bruges erhvervsmæssigt.

> Nogen der ved noget/har erfaringer. Hvor og på hvilken model fik I bedste
> rabatter.

Flåderabat eller kontant rabat alt er muligt efter afgiften blev lagt om.
Skattevæsnet bidrager nu med 63 %.
Men importøre/forhandlere har åbenbart ofte en politik om at nogle modeller
giver de mere på.
De største modeller er der ofte meget at hente på. F.eks Avensis / Passat
osv. ofte 40-65.000.

Men efterhånden som flåde og kontant rabat vinder indpas bliver der jo
mindre fidus ved det, for det er efterhånden ved at smitte af på
brugtpriserne. Selvfølgelig sparer man pengene, men den med at lave en god
gensalgs pris er ved at være slut, da det er ved at være alm. kendt med
rabatterne
Et par af mine kollegaer gjorde for nogle år siden gode handler på netop
Avensis og Passat, hvor de kunne kører mange km på kort tid til fhv lille
afskrivning, det er ved at rygtes i markedet at er mange rabat biler.

Selv fik jeg 17.000 kr. i rabat på en Golf TDI sportline, svigerfamillien
fik knap 45.000 + træk (udsalgspris 13.000) på en Passat 2,0FSI comfortline
m. DK, pakke.
Dog en demo, men kun knap 3.000 km, som kompensatation for dette fik de 17"
alu med i købet.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-05 23:11

Claus Petersen wrote:
> [...]
> giver de mere på.
> De største modeller er der ofte meget at hente på. F.eks Avensis / Passat

Jeg er selv ved at købe ny bil (Skoda Octavia) og er derfor meget
interesseret i rabatter for tiden.

Jeg ved, at der er en lovpligtig avance på 9%, som forhandleren skal
tage (for at undgå alt for meget fusk). Men da vi ikke ved hvad
forhandleren skal betale importøren er det jo unægteligt lidt svært at
vide, hvor langt ned forhandleren kan gå.
Man kan jo selvfølgelig kigge efter tårer, men min erfaring er at
bilforhandlere er nogle hårde nysere...

Er der nogen der kan give et pingerpeg om en generel forhandleravance
ved salg af en ny bil? Er det 5, 10 eller nærmere 20% de tjener på sådan
en handel?

Jesper