Så mangler jeg kun at......
Fra : Brian Sørup

Dato : 02-09-05 13:14

forhandle afgiften på plads med T&S

Völlen blev synet uden anmærkninger.

T&S vil have 159K i depositum - så jeg må hellere ringe til dem på
mandag.
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-05 13:19

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:43184206$0
$18636$14726298@news.sunsite.dk:

> T&S vil have 159K i depositum - så jeg må hellere ringe til dem på
> mandag.

Held og lykke...

Jeg fik _intet_ ud af, at brokke som en gal - jeg kunne bare vælge at
betale og så vente på den endelig afgørelse.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-09-05 13:30

> $18636$14726298@news.sunsite.dk:

> Held og lykke...
>
> Jeg fik _intet_ ud af, at brokke som en gal - jeg kunne bare vælge at
> betale og så vente på den endelig afgørelse.

Jeg har indsamlet *beviser* fra forhandlerannoncer med biler tilsvarende
eller nyere end min, der alle er billigere end T&S mener min skal være.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-05 13:58

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:431845b6$0
$18636$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg har indsamlet *beviser* fra forhandlerannoncer med biler tilsvarende
> eller nyere end min, der alle er billigere end T&S mener min skal være.

Det har jeg også og de er bare kolde.

Jeg fik af vide, at jeg ikke kunne klage over en forhåndsvurdering. I det
hele taget var hun ret ubehagelig hende i telefonen...

Alle mine indsigelser skulle komme ved fremvisning eller
skrivebordsvurderingen.

Jeg regner med at køre til fremvisning og som du har jeg en del annoncer
samt forhandlerudtalelser på skrift jeg kan tage med.

Nu ved jeg ikke hvor meget din er overprissat i pris, men i mit tilfælde
drejer det sig omkring 20kkr og det er jeg alligevel for nærig til at
betale med mine brune øjne :/

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-09-05 14:41

> $18636$14726298@news.sunsite.dk:

> Det har jeg også og de er bare kolde.

Nu får vi se hvad de siger - jeg regner med at troppe op personligt.

> Nu ved jeg ikke hvor meget din er overprissat i pris, men i mit
tilfælde
> drejer det sig omkring 20kkr og det er jeg alligevel for nærig til at
> betale med mine brune øjne :/

Jeg mener forhåndsvurderingen er omkring 15-20kkr for høj.
Jeg kan give dig et eksempel der har gået 70kkm mere end min, men er et
år nyere:
Art Personbil
Mærke VOLVO
Model V70
Typebetegnelse LW56
Registreret 1. gang 14/05-1999
Karosseri type / antal døre ST CAR 5 døre
Motor 5 Cylindre 2500 cc 193 HK 20 ventiler
Gear / drivkraft / km AUT / B / 293365 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

Endeligt vurderet pr 11/02-2005
Afgiftspligtig værdi 77000
Registreringsafgift 126764
Handelspris inkl. afgift 203764

Afgiften er 32500,- lavere end min forhåndsvurdering.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-05 18:16

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:43185659$0
$18644$14726298@news.sunsite.dk:

> Nu får vi se hvad de siger - jeg regner med at troppe op personligt.

Det kunne være en mulighed.

> Jeg mener forhåndsvurderingen er omkring 15-20kkr for høj.

> Afgiften er 32500,- lavere end min forhåndsvurdering.

Det er sådan noget man er nødt til at banke dem i hovedet med - bare træls
det overhovedet bør være nødvendigt :/

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-09-05 09:35

> $18644$14726298@news.sunsite.dk:

> Det kunne være en mulighed.

> Det er sådan noget man er nødt til at banke dem i hovedet med - bare
træls
> det overhovedet bør være nødvendigt :/

Jeg fik forhåndsvurderingen sat ned med 9000,- gennem telefonen.
Nu skal jeg så bare have indbetalt depositum og så vente på at komme til
vurdering.
Derefter skal der så ventes yderligere et par måneder inden den endelige
afgørelse falder - hvis så der skal klages over den går der yderligere
et par måneder ( mindst ) ....
SUK !!!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-05 13:45

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:431c0332$0
$18648$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg fik forhåndsvurderingen sat ned med 9000,- gennem telefonen.

Du må have et godt snakketøj

> Nu skal jeg så bare have indbetalt depositum og så vente på at komme til
> vurdering.

Jeg betaler dep. på torsdag og skal til fremvisning onsdag d.21 September.

Herefter går der en små 4-5 arbejdsdage siges det. Jeg påregner nu nogle
uger mindst.

> Derefter skal der så ventes yderligere et par måneder inden den endelige
> afgørelse falder - hvis så der skal klages over den går der yderligere
> et par måneder ( mindst ) ....

Ja det er en langsommelig process, men hvor bliver vi glade for bilen
bagefter :)

> SUK !!!

Også her :)

Fra : Brian Sørup

Dato : 05-09-05 14:41

> $18648$14726298@news.sunsite.dk:

> Du må have et godt snakketøj

Jeg klarer mig...

> [...]
September.

> Herefter går der en små 4-5 arbejdsdage siges det. Jeg påregner nu

Jeg var til Vurdering med VFR'en den 22/7 - jeg har ikke hørt noget
endnu.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-05 20:11

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> wrote in news:431c4aea$0
$18637$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg var til Vurdering med VFR'en den 22/7 - jeg har ikke hørt noget
> endnu.

Det må immervæk siges at være et stykke tid siden :/

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 13:21

> T&S vil have 159K i depositum - så jeg må hellere ringe til dem på
> mandag.

hehe fedt land.. Nåårhh du siger du har købt ny bil... ja jaaa, ok, jamen
det er en, lækker en, ikke ?? en med automatgear og sådan noget dyrt udstyr
ikke ??
Jamen lad mig se engang.. **bladre bladre** og du bor i dk siger du... og du
har betalt bilen ikke ??
OK jamen så slipper du jo bare 159.000kr, hvis du vil ha lov til at gå ned
og købe 2 metalplader til 1100,-.. Og så må du køre med din nyindkøbte bil..

AAARRRRGGGGGGGHHHHHHHHH hvad SKER DER !!!

Suk...

Mvh
Morten **som ønsker tillykke med synet**

Fra : Brian Sørup

Dato : 02-09-05 13:30

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bil..

> AAARRRRGGGGGGGHHHHHHHHH hvad SKER DER !!!

Beats me every time......

> Suk...

Ditto.......

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-09-05 19:54

Juel wrote:

> [...]
> og købe 2 metalplader til 1100,-.. Og så må du køre med din nyindkøbte bil..
>
> AAARRRRGGGGGGGHHHHHHHHH hvad SKER DER !!!

Ja, og samtidig så undre de sig over at der er nogen (mig selv inkl.)
der kører rundt i ældre biler der ikke lever op til dagens standard for
sikkerhed og lign... Man skal åbenbart være politiker for ikke at kunne
regne ud at folk måske ikke kan se det fede i at betale en bil 3 gange
før man kan køre i den?

Thomas - der triller rundt i en bil der ikke længere er teenager