Det kører bare....
Fra : BJ

Dato : 02-09-05 00:16

Seneste udmelding omkring de dyre dråber:

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3238816/

....ingen højere..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-09-05 07:45

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
> Seneste udmelding omkring de dyre dråber:
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3238816/
>
> ...ingen højere..?

Se nu lidt positivt på tingene! - det må da lette presset på de overfyldte
motorveje i myldretiden, når fattigrøvene ikke længere har råd til at køre
bil...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 08:20

KLIP

> Se nu lidt positivt på tingene! - det må da lette presset på de overfyldte
> motorveje i myldretiden, når fattigrøvene ikke længere har råd til at køre
> bil...

Det vil efterhånden begynde at lægge en dæmper på privattrafikken.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-09-05 18:52

BJ wrote:

> Det vil efterhånden begynde at lægge en dæmper på privattrafikken.

Næh, man taler om elastisk og u-elastisk forbrug. Cigaretter og benzin
(tilsyneladende) hører til i sidste kategori. Dvs. forbruget er uændret
uanset om man brandbeskatter varen.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 18:56

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næh, man taler om elastisk og u-elastisk forbrug. Cigaretter og benzin
> (tilsyneladende) hører til i sidste kategori. Dvs. forbruget er uændret
> uanset om man brandbeskatter varen.

Man snakker og siger så meget teoretisk, men vendt du nu bare, verden er
ikke som en lærebog.

Den kan morsomt nok nægte at følge den..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 19:04

KLIP

> Man snakker og siger så meget teoretisk, men vendt du nu bare, verden er
> ikke som en lærebog.
>
> Den kan morsomt nok nægte at følge den..

Man er tilsyneladende blevet oprigtigt bange:

http://www.borsen.dk/650.77362?PHPSESSID=5up27hioh4l9vo5puch7jbvg07

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 02-09-05 19:23

BJ wrote:

> Man er tilsyneladende blevet oprigtigt bange:
>
> http://www.borsen.dk/650.77362?PHPSESSID=5up27hioh4l9vo5puch7jbvg07

Fino - så kan det truende diesel mareridt lægges lidt væk igen

/Brian

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-09-05 19:29

BJ wrote:

> Man snakker og siger så meget teoretisk, men vendt du nu bare, verden er
> ikke som en lærebog.
>
> Den kan morsomt nok nægte at følge den..

Det er jo netop ikke teoretisk, men bygget på observationer.

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 20:30

KLIP

> Det er jo netop ikke teoretisk, men bygget på observationer.

Det er vejrudsigter også.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-09-05 21:17

BJ wrote:

> Det er vejrudsigter også.

Men: I observationen af forbrugselasticitet behøver man kun at kigge på
to variable: 1) Varens pris og 2) det resulterende forbrug.

Vejrforudsigelser er en tand mere komplicerede :)

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 21:33

KLIP

> Men: I observationen af forbrugselasticitet behøver man kun at kigge på to
> variable: 1) Varens pris og 2) det resulterende forbrug.
>
> Vejrforudsigelser er en tand mere komplicerede :)

Njaee ... der regner, tordner og sner det også, bare ikke altid de steder
forudsigelserne siger.

Men gennemsnittet kan da godt være ens.;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 02-09-05 21:59

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote:

>Men: I observationen af forbrugselasticitet behøver man kun at kigge på
>to variable: 1) Varens pris og 2) det resulterende forbrug.

Jeg læste i en netavis i dag (kan bare ikke huske hvilken) at
forbruget af benzin var faldet det sidste stykke tid, ikke ligeså
meget som prisen var steget, men det var faldet.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Peter Schrøder

Dato : 02-09-05 08:28

Andreas M. Hansen skrev:
> Se nu lidt positivt på tingene! - det må da lette presset på de
> overfyldte motorveje i myldretiden, når fattigrøvene ikke længere har
> råd til at køre bil...

Næh, det betyder at du nu skal til at ha' 7 låse
på dit benzindæksel, når du forlader bilen.

Peter Schrøder

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 08:57

> Seneste udmelding omkring de dyre dråber:

> [...]
Det virker sært at man pludselig er glad, nærmest lykkelig, over at man
tankede til 9.80,- i morges.

Fra : Brian

Dato : 02-09-05 09:06

Roland Vogt wrote:

> Det virker sært at man pludselig er glad, nærmest lykkelig, over at
> man tankede til 9.80,- i morges.

Jeg er glad, nærnest lykkelig, over at jeg har fri fra jobbet idag, og at en
kørefattig weekend venter

/Brian

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 09:13

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er glad, nærnest lykkelig, over at jeg har fri fra jobbet idag, og at
> en kørefattig weekend venter

LOL ... det kan også tids nok blive mandag igen og hvem ved så, hvad
benzinstanderen står og "lyser" med..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 02-09-05 09:24

BJ wrote:

> LOL ... det kan også tids nok blive mandag igen og hvem ved så, hvad
> benzinstanderen står og "lyser" med..;)

Schhh... lad mig nu lige få lidt sindsro i weekenden.

Hvis tingene forsætter på den måde, ender det med at man må skifte V6'eren
ud ned noget dieselpjat

/Brian

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 09:28

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Schhh... lad mig nu lige få lidt sindsro i weekenden.
>
> Hvis tingene forsætter på den måde, ender det med at man må skifte V6'eren
> ud ned noget dieselpjat

...... en brugt Lupo..?..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 02-09-05 10:22

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>..... en brugt Lupo..?..

Min bliver i hvert fald ikke til salg, nu skal den køres pænt, så jeg
stadig kan holde brændstofprisen nede omkring 250 kr. pr. 1.000 km

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 13:53

KLIP

> Min bliver i hvert fald ikke til salg, nu skal den køres pænt, så jeg
> stadig kan holde brændstofprisen nede omkring 250 kr. pr. 1.000 km

.... og da stigninger ser ud til at fortsætte, kan du jo overveje at få den
bygget om til en trædebil..

http://www.borsen.dk/650.77340?PHPSESSID=s71daibdal83771iirj4vtps02

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 02-09-05 14:02

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>... og da stigninger ser ud til at fortsætte, kan du jo overveje at få den
>bygget om til en trædebil..

Næh, jeg er ikke så god til det med at træde ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 14:03

KLIP

> Næh, jeg er ikke så god til det med at træde ...

Ups, sorry, men den var så nærliggende..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 02-09-05 14:23

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Ups, sorry, men den var så nærliggende..

Gør ikke noget, jeg har da en cykel der vender på hovedet, så der skal
bare et skur over, så er det vel næsten en bil.
http://162.dk/gallery/pictures/24timers/DSCF0365.JPG

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 14:58

KLIP

> Gør ikke noget, jeg har da en cykel der vender på hovedet, så der skal
> bare et skur over, så er det vel næsten en bil.

Jeg er lige ved at tro, Lupo'en også kan ombygges til at fungere sådan.

Det store spørgsmål er blot, hvad er nemmest, din cykel eller Lupo'en..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 02-09-05 12:43

BJ wrote:

> ..... en brugt Lupo..?..

Nope - så hellere forsætte med at betale 11,- for de dyre dråber

Noget importeret Golf 3 TDI kunne gå an - det ville være et fint kompromis
mellem økonomisk kørsel, og stadig ikke putte for mange penge i en bil. Jeg
går stadig og venter på at afgifterne falder drastisk, og så skal jeg ikke
være blandt dem der har bundet 200.000+ i en bil

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 13:54

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg går stadig og venter på at afgifterne falder drastisk, og så skal jeg
> ikke være blandt dem der har bundet 200.000+ i en bil

Jeg regner med at begrave Volvoen i baghaven sammen med den kære hund..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-05 09:38

> [...]

> Schhh... lad mig nu lige få lidt sindsro i weekenden.
>
> Hvis tingene forsætter på den måde, ender det med at man må skifte V6'eren

For at spare et par hundrede kroner om året?? Aldrig i livet.

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 09:53

KLIP

> For at spare et par hundrede kroner om året?? Aldrig i livet.

Tjaeee ... jeg er da også glad for de 6 rummeter træ til brændeovnene, jeg
lige har fået i hus.

Det hjælper da og med at spare på "gasolien...øhhh ... oliegassen ..." eller
hvad den gas fra naturen nu hedder, der brænder i mit centralfyr..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-05 10:05

> Det hjælper da og med at spare på "gasolien...øhhh ... oliegassen ..."
> eller hvad den gas fra naturen nu hedder, der brænder i mit
> centralfyr..

Fyringsgasolie.

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 10:09

KLIP

> Fyringsgasolie.

Kort og godt DOOOOONNNNGGGGGG..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-05 10:31

> Kort og godt DOOOOONNNNGGGGGG..

Kommer an på, hvem din leverandør er.

Fra : Leonard

Dato : 02-09-05 10:26

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>For at spare et par hundrede kroner om året?? Aldrig i livet.

Hvorlangt kører din Saab for 250 kr. i brændstof?
Det bliver vel ikke til hele 250 km længere, min Lupo kan nå mindst
900 km og hvis jeg gør mig umage mere end 1.000 km for den pris

Men hvis du kun har brug for at køre 250 km om året ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Henrik B.

Dato : 02-09-05 10:32

> Hvorlangt kører din Saab for 250 kr. i brændstof?
> Det bliver vel ikke til hele 250 km længere, min Lupo kan nå mindst
> 900 km og hvis jeg gør mig umage mere end 1.000 km for den pris

Ligegyldig og ikke relevant sammenligning. Den skal sammenlignes med f.eks.
Audi A6 2,5 TDi, eller lign.

Fra : Leonard

Dato : 02-09-05 10:58

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Ligegyldig og ikke relevant sammenligning. Den skal sammenlignes med f.eks.
>Audi A6 2,5 TDi, eller lign.

Min pengepung synes sammenligningen er meget relevant, og den bliver
sikkert mere relevant i næste uge ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Brian

Dato : 02-09-05 12:46

Henrik B. wrote:

> For at spare et par hundrede kroner om året?? Aldrig i livet.

Jeg har ikke tænkt så seriøst over det, at jeg ligefrem har regnet på det -
men hvis priserne på benzin bliver på det nuværende niveau, bliver det vist
mere end et par hundrede om året.

Meeennnn.... lad os nu se, diesel er absolut sidste udvej

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 14:48

> [...]
> det vist mere end et par hundrede om året.
>
> Meeennnn.... lad os nu se, diesel er absolut sidste udvej

tror jeg tager knallerten inden, den kører da ca 40-50 Km/l

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 02-09-05 15:16

Tom wrote:

> tror jeg tager knallerten inden, den kører da ca 40-50 Km/l

20Km på arbejde på en knallert er nok overkommeligt - men kun i godt vejr.

/Brian

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 15:23

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 20Km på arbejde på en knallert er nok overkommeligt - men kun i godt vejr.

Så må du købe dig en Honda:

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3239858/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 02-09-05 15:53

BJ wrote:

> Så må du købe dig en Honda:
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3239858/

Med de gadgets de har smækket på den, er det vist ikke pga. økonomien sådan
en skal købes - prisen bliver nok et niveau over en alm. knallert

/Brian

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 16:06

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Med de gadgets de har smækket på den, er det vist ikke pga. økonomien
> sådan en skal købes - prisen bliver nok et niveau over en alm. knallert

Jow, men den kører aaaltså langt på literen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 09:40

> Schhh... lad mig nu lige få lidt sindsro i weekenden.
>
> Hvis tingene forsætter på den måde, ender det med at man må skifte V6'eren
> ud ned noget dieselpjat

ja den bliver ikke nemmere og nemmere at komme af med !!!

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 02-09-05 12:48

Juel wrote:

> ja den bliver ikke nemmere og nemmere at komme af med !!!

Pjat - 10 år gamle Opel Vectra A V6 er i ufattelig høj kurs i disse dage

Jeg har regnskab der viser at den uden problemer holder 12km/l med mit
nuværende køremønster, men det er sgu nok svært at overbevise en evt. køber
om

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 13:00

> [...]

> Jeg har regnskab der viser at den uden problemer holder 12km/l med mit
> nuværende køremønster, men det er sgu nok svært at overbevise en evt.

min 88' 325iA gik 5kml i byen hehehe

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 02-09-05 13:03

Juel wrote:

> min 88' 325iA gik 5kml i byen hehehe

Du havde så også tomatkasse

Hvad fik du for den ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 13:16

> Du havde så også tomatkasse
>
> Hvad fik du for den ?

Ikke en skid...:o/ en mondeo fra 95 + 1k tror jeg, som jeg fik 34K for.. så
35k i det hele..

Mvh
Morten

Fra : Q

Dato : 02-09-05 10:43

> Seneste udmelding omkring de dyre dråber:
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3238816/
>
> ...ingen højere..?

Går og pønser på at lave en lille biodieselreaktor, så man kan lave rapsolie
om til biodiesel og dermed køre på den uden ombygning af motoren.. Nogen der
er friske på et lille projekt?

Seriøst : Jeg har regnet på det og bestemt mig for at bygge bilen om til at
køre på ren rapsolie.. Skal bare lige have fundet en 10-12K til ombygning og
etablering af "tankstation"..

PT koster rapsolie omkring 5 kr/liter incl. moms, dertil afgift på 3.11 kr,
såeh... 8,11 kr/liter er stadig billigere end diesel..

/peter

Fra : Henning

Dato : 02-09-05 11:10

>PT koster rapsolie omkring 5 kr/liter incl. moms, dertil afgift på 3.11 kr,
>såeh... 8,11 kr/liter er stadig billigere end diesel..

Du sku' ta' og få dig en rabatordning hos nogle af de store butikker i
stedet. Shell giver rask væk 1,- i rabat til store kunder.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-09-05 11:27

Q wrote:
> [...]
> PT koster rapsolie omkring 5 kr/liter incl. moms, dertil afgift på 3.11 kr,
> såeh... 8,11 kr/liter er stadig billigere end diesel..

Du skal så bare køre 10-15.000 km før det giver 'overskud'.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Q

Dato : 02-09-05 12:11

> Du skal så bare køre 10-15.000 km før det giver 'overskud'.

Hmmm.... hvis jeg henter 1 kr /liter bliver det da til noget alligevel.....
Iflg. den sidste Dieselregning jeg fik fra OK har jeg brugt godt 300 liter
diesel den sidste måned, så hvis forskellen bliver ved med at være en krone
( forudsat jeg husker at betale afgift på *al* olien går der jo ikke
mere end et par år før ombygningen er hentet hjem....

Jeg tror ikke jeg kan etablere rabatordninger med nogen sålænge vi snakker
så relativt små mængder som jeg bruger..

/peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-05 12:38

Q skriver:

> [...]
>
> Jeg tror ikke jeg kan etablere rabatordninger med nogen sålænge vi snakker
> så relativt små mængder som jeg bruger..

300 liter på en måned, er det et lille forbrug ?

Shit mand, det vil jeg kunne køre 6000 km....

Klaus
--
News.sonofon.dk er nu nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,

Fra : Q

Dato : 02-09-05 13:45

> 300 liter på en måned, er det et lille forbrug ?
>
> Shit mand, det vil jeg kunne køre 6000 km....

Alt er vel relativt... Vognmandsforretninger mv. bruger betragteligt større
kvanti end jeg gør...

Jeg kører godt halvdelen i forhold til dig, altså omkring 10 km/liter...
11.8 km/liter er rekorden uden læs, let speederfod og 100km/t på motorvej,
400 km i eet stræk..

/peter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-09-05 14:21

Q wrote:
> [...]
> ( forudsat jeg husker at betale afgift på *al* olien går der jo ikke
> mere end et par år før ombygningen er hentet hjem....

Du kan være ganske sikker på at regeringen har fundet en måde at ændre
afgiftene så det ikke bliver nogen fordel, inden du begynder at have
overskud af det.

Man kan jo ikke have at borgerne begynder at komme med initiativer så de
slipper for afgiftsmøllen

Fra : BJ

Dato : 02-09-05 13:56

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> rapsolie
> om til biodiesel og dermed køre på den uden ombygning af motoren.. Nogen

Skynd at lave kontrakt med samtlige grillbarer i DK.

Så kan du få al den fritureolie, du kan ønske dig.

Seriøst: Det begynder nu at tære hårdt på overskuddet hos dem, der har
spekuleret i gratis bil ved hjælp af kørepenge.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~