|
| Tikker efter toppaknings skift.. Fra : Ukendt |
Dato : 01-09-05 21:01 |
|
Hejsa Alle
Har lige skiftet toppakning på en G2 GTI 8v fra 90, men nu tikker den fra
motoren, kan det være fordi tændingen skal stilles ? Den trækker ikke 100%
med 85% ca..
Mvh
Morten
| |
jan@stevns.net (01-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 01-09-05 21:12 |
|
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev :
>Har lige skiftet toppakning på en G2 GTI 8v fra 90, men nu tikker den fra
>motoren, kan det være fordi tændingen skal stilles ? Den trækker ikke 100%
>med 85% ca..
Nu ved jeg nada om de gollere - men tændingen ville jeg da
kontrollere, omend jeg ikke lige kan se, at den skulle ændre sig,
fordi du skifter toppakningen
Sidder strømfordeleren i topstykket, for enden af knastakslen ?
--
jan@stevns.net
| |
Ukendt (01-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-09-05 21:16 |
|
> Nu ved jeg nada om de gollere - men tændingen ville jeg da
> kontrollere, omend jeg ikke lige kan se, at den skulle ændre sig,
> fordi du skifter toppakningen
Jo har jo haft tandremmen af, synes dog at jeg stillede den efter alle
kunstens regler, men kan jo være at de ikke gjorde det sidst den var af og
har justeret fordeleren efter dette..
Ville bare høre om det kunne gi motor tikken...
> Sidder strømfordeleren i topstykket, for enden af knastakslen ?
sidder forest på blokken og bliver styret af sit eget hult på tandremmen..
Mvh
Morten
| |
jan@stevns.net (01-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 01-09-05 21:26 |
|
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev :
>Ville bare høre om det kunne gi motor tikken...
hvis tændingen står forkert, så vil den da kunne lave tændingsbanken,
men er det *det* du hører ? Det sker normalt ikke når den går i
tomgang.
Jeg skulle bestemt mene at hvis det tandhjul der trækker
strømfordeleren sidder 1tand forkert, så vil tændingen stå så forkert,
at motorgangen bliver addeles elendig.
følger tikkeriet med motorens omdrejning ? hva' med
remstrammeren/remhjulene ?
Kan det være et spørgsmål om manglende olie til ventilløfterne , sådan
i stil med en stoppet oliekanal, gennem toppakningen
Har oplevet en toppakning til en Rekord, hvor "man" havde glemt at
udstandse et enkelt hul, desværre det hul, der forsynede
ventilløfterne med olietryk - en rigtig grim fejl at finde !
--
jan@stevns.net
| |
Ukendt (01-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 01-09-05 21:30 |
|
> hvis tændingen står forkert, så vil den da kunne lave tændingsbanken,
> men er det *det* du hører ? Det sker normalt ikke når den går i
> tomgang.
er ikke det det er jo ikke højt...
> Jeg skulle bestemt mene at hvis det tandhjul der trækker
> strømfordeleren sidder 1tand forkert, så vil tændingen stå så forkert,
> at motorgangen bliver addeles elendig.
det er den ikke, den vralter lidt i tomgang, men tager gassen i et ruf..
> følger tikkeriet med motorens omdrejning ? hva' med
> remstrammeren/remhjulene ?
Det er ikke hjulene, lyder dermere som ventil tikken..
> Kan det være et spørgsmål om manglende olie til ventilløfterne , sådan
> i stil med en stoppet oliekanal, gennem toppakningen
> Har oplevet en toppakning til en Rekord, hvor "man" havde glemt at
> udstandse et enkelt hul, desværre det hul, der forsynede
> ventilløfterne med olietryk - en rigtig grim fejl at finde !
Må du ikke engang sige for sjov, nu har jo lige haft lortet skildt ad..
Men bestemt en mulighed, kan jo forklare tikkeriet..
Mvh
Morten
| |
jan@stevns.net (01-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 01-09-05 22:11 |
|
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev :
>Må du ikke engang sige for sjov, nu har jo lige haft lortet skildt ad..
>Men bestemt en mulighed, kan jo forklare tikkeriet..
Man får jo lært hvordan man hurtigt skiller tingene ad ;)
(Du har så grueligt ret, i at *den slags* fejl, ikke er spor sjove)
Men - når du har fundet ud af hvor tikkeriet kommer fra - kan du nok
bedre greje hvad årsagen er - ventil tikkeri, klikker med den halve
hastighed af motorens omdrejninger
Hvis det har noget med olietrykket at gøre, altså er dine
ventilløftere, burde alle ventilløftere klapre - så af med ventil
dækslet, og lyttepinden frem
havde du vendt bunden i vejret på topstykket, da det var af - kan det
måske være man bare skal have primet løfterne igen
(nogle typer - måske på Golf, måske ikke på golf, skal lige primes med
olie, hvis de har været ude af motoren, eller man sætter nye i
et af mine tidligere problemer med "tikken", blev løst, på en lidt
uortodoks måde
http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/mangler/der_mangler_noget.htm
--
jan@stevns.net
| |
Ukendt (02-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-09-05 12:08 |
|
HEHE har fundet ud af det, det kommer mest fra kabinen, og det var mit
speedometer kabel der var røget af hehehe, men den skal stadigt stilles i
tændingen senere idag..
Mvh
Morten
| |
jan@stevns.net (02-09-2005)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 02-09-05 22:23 |
|
"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev :
>HEHE har fundet ud af det, det kommer mest fra kabinen, og det var mit
>speedometer kabel der var røget af hehehe...
<<<<< højlydt fnis ! >>>>>>
--
jan@stevns.net
| |
Ukendt (02-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-09-05 23:22 |
|
> >HEHE har fundet ud af det, det kommer mest fra kabinen, og det var mit
> >speedometer kabel der var røget af hehehe...
>
> <<<<< højlydt fnis ! >>>>>>
hehe ja.. men synes bare der var mere ventilstøj igår.. men det er væk nu,
nu skal tændings banken bare justeres væk..
Mvh
Morten
| |
Moller (02-09-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 02-09-05 15:03 |
|
Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> Har lige skiftet toppakning på en G2 GTI 8v fra 90, men nu tikker den fra
> motoren, kan det være fordi tændingen skal stilles ? Den trækker ikke 100%
> med 85% ca..
Og du fik nye udstødningspakninger på osv. ?
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
Golf2 1,8 8v
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Ukendt (02-09-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-09-05 19:23 |
|
> Og du fik nye udstødningspakninger på osv. ?
ja self, den er fixet nu, den spiller bare
Mvh
Morten
| |
|
|