Newbie spørgsmål vedr. privat køb af bil ?
Fra : Kim

Dato : 01-09-05 20:19

Jeg har fået tilbudt at købe en bil privat af en
kammerat for 1000,- kr.
Hvordan skal en evt. købekontrakt se ud for at
den er fyldelsgørende evt mht forsikring osv ?

Se venligst bort fra hvilken stand bilen er i, det er en
gammel kammerat som bare skal have en ny og i stedet
for at skrotte den kan jeg få den for 1000,- kr.
Den skal først synes til næste år.

Er der et link til en evt købekontrakt ?

Mvh Kim

Fra : Brian

Dato : 01-09-05 20:31

Kim wrote:
> Jeg har fået tilbudt at købe en bil privat af en
> kammerat for 1000,- kr.
> Hvordan skal en evt. købekontrakt se ud for at
> den er fyldelsgørende evt mht forsikring osv ?

> Er der et link til en evt købekontrakt ?

http://www.bilpriser.dk/grafik/redaktionelt/guider/Slut.pdf

/Brian

Fra : Kim

Dato : 01-09-05 20:40

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev
> http://www.bilpriser.dk/grafik/redaktionelt/guider/Slut.pdf

Tak for det Briank :)
Billigt ik ?
Andre gode forslag inden jeg køber den imorgen ?
Hvordan går det med børnene ?

Mvh Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-09-05 20:49

"Kim" <no.way@dude.dk> skrev :

>Andre gode forslag inden jeg køber den imorgen ?

Forslag .... til hvad ? ;)
--
jan@stevns.net

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 21:05

"Kim" <no.way@dude.dk> skrev i en meddelelse

?
> Andre gode forslag inden jeg køber den imorgen ?

Ja husk nu, at selv om den kun koster 1000,- kr. så skal du forvente, at den
er som ny det gør de fleste andre

--
Mvh.
Dannie

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-09-05 21:09

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev :

>Ja husk nu, at selv om den kun koster 1000,- kr. så skal du forvente, at den
>er som ny det gør de fleste andre

Hehe - og hvis den bliver leveret med fuld tank, så kan det kun være
et godt køb ;)
--
jan@stevns.net

Fra : Tom Nielsen

Dato : 01-09-05 21:09

> Andre gode forslag inden jeg køber den imorgen ?
Tjek den for restgæld alt efter hvor godt du kender din ven

For at undersøge dette kan man ringe til "Bilbogen" v/retten i Århus på tlf.
86 12 91 45 mellem kl. 11 og 14. Man skal kunne oplyse bilens stelnummer
(står på registreringsattesten). Oplysningen er gratis.

Fra : Kim

Dato : 01-09-05 21:20

"Tom Nielsen" <tom_nielsenNO_REPLY@hotmail.com> skrev
> Tjek den for restgæld alt efter hvor godt du kender din ven

Jeg kender ham meget godt.
Han har haft den i mange år.
Det er mere omkring forsikring og registrering jeg tænker på
hvad det vil koste og hvornår det skal betales ?
Jeg er pt arb.løs og enlig farmed en datter og ekstra-regninger
på flere tusinde kroner ville kunne mærkes kraftigt på vores
budget.
Jeg har lånt den mange mange gange og den kører fint og
starter hver gang uden problemer også om vinteren.
Jeg kender også hans mekaniker som laver alt også op til syn,
og det er meget billigt :)

Er der ikke et tlf.nr i kbh-området ?

Mvh Kim

Fra : Brian

Dato : 01-09-05 21:27

Kim wrote:

> Jeg kender ham meget godt.
> Han har haft den i mange år.
> Det er mere omkring forsikring og registrering jeg tænker på
> hvad det vil koste og hvornår det skal betales ?

Hvad det koster, kommer an på din alder/erfaring, samt bilen.
Og den skal som regel betales når regningen kommer, eller inden for et par
uger efter du har modtaget regningen. Der kan snildt gå en måneds tid.

> Er der ikke et tlf.nr i kbh-området ?

Er det ikke ligegyldigt hvor du ringer hen ?
Hvis bare du snakker pænt, forstår hun sikkert godt såden en københavner

/Brian

Fra : Kim

Dato : 01-09-05 21:34

> Hvad det koster, kommer an på din alder/erfaring, samt bilen.

Okay briank, hvis jeg nu siger jeg ikke har haft bil selv før,
er erhvervschauffør siden jeg var ca. 20 år ( 41 nu ), bilen
er gammel, hvad vil det så koste i forsikring og registrering i
værste fald ?

> Er det ikke ligegyldigt hvor du ringer hen ?

Nej. Det er billigere når jeg bor i kbh.

> Hvis bare du snakker pænt, forstår hun sikkert godt såden en københavner

Jo, men det ligger der virklig ikke et kontor i kbh der kan det samme ?

Mvh Kim

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-09-05 22:01

Kim wrote:
> [...]
> er erhvervschauffør siden jeg var ca. 20 år ( 41 nu ), bilen
> er gammel, hvad vil det så koste i forsikring og registrering i

Well, med 20 års chaufførerfaring bør du kunne få fornuftige
forsikringspræmier. Kræver at din chef/mester vil skrive et fornuftigt
brev til forsikringsselskabet der bekræfter at du har kørt meget ifb.
med dit arbejde. Forsikringsluppen.dk kan sikkert give et fornuftigt
billede af hvad du skal give i forsikring... men jeg vil nok sige
omkring 2500-3500 pr år i forsikring.

Hvis bilen er på plader koster det 380kr at omregistrere den,
forsikringspapirer skal medbringes. Den skal omregistreres inden 3 uger
fra du overtager bilen (og sælger dermed afmelder den hos sin
forsikring!) Hvis der skal plader på den så koster det 1180kr ekstra.

Så kommer der vægtafgift. Dette kommer meget an på bilen. Hvis det er en
gammel bil (gætter jeg på) så er det vægtafgift, så kan prisen findes her:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20030097829-REGL

> Nej. Det er billigere når jeg bor i kbh.

IIRC så er der ikke forskel på om du ringer til kbh eller til skagen
eller århus, det er ens takts (25øre/min) hos TDC.

Thomas

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-09-05 00:55

Thomas Rasmussen wrote:
> [...]
> fra du overtager bilen (og sælger dermed afmelder den hos sin
> forsikring!) Hvis der skal plader på den så koster det 1180kr ekstra.

Rettelse: 1180 kr ialt,ikke ekstra.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 22:02

> [...]
> er erhvervschauffør siden jeg var ca. 20 år ( 41 nu ), bilen
> er gammel, hvad vil det så koste i forsikring og registrering i

Forsikringen er du nødt, at spørge forsikringsselskaberne om men kan du
skaffe en erklæring om ingen skader fra tidligere arbejdsgivere så kan det
hjælpe.

Omregistrering = kr. 380,-

Årlig vægtafgift kommer an på hvilken bil vi snakker om.

>der ikke et tlf.nr i kbh-området ?

> Nej. Det er billigere når jeg bor i kbh.

I dag er det samme takst uanset hvor i DK, du ringer til undtaget er dog 90
numre.

--
BMW 535I E34 - 1989

Fra : pwh

Dato : 01-09-05 22:07

Kim wrote:
> [...]
> er erhvervschauffør siden jeg var ca. 20 år ( 41 nu ), bilen
> er gammel, hvad vil det så koste i forsikring og registrering i

Vægtafgiften afhænger pudsigt nok af bilens vægt
http://www.fdm.dk/public/altombilen/oekonomi/vaegtafgift.asp

Forsikring kan du chekke nogenlunde på
http://www.forsikringsluppen.dk/
om det tæller med at du har kørt som erhvervschauffør aner jeg ikke,
men er du gode venner med dit forsikringsselskab kan du nok presse dem.

> Nej. Det er billigere når jeg bor i kbh.

Hvis det er afgørende, så har du da næppe råd til at købe benzin

> Jo, men det ligger der virklig ikke et kontor i kbh der kan det samme

Spild af tid, der er sgu da ikke restgæld i en gammel potte til 1000kr
som man køber af en god kammi

/Jens

Fra : Brian

Dato : 01-09-05 22:10

Kim wrote:

> Okay briank,

Kald mig bare Brian

> hvis jeg nu siger jeg ikke har haft bil selv før,
> er erhvervschauffør siden jeg var ca. 20 år ( 41 nu ), bilen
> er gammel, hvad vil det så koste i forsikring og registrering i
> værste fald ?

Hvis du kan finde et forsikringsselskab der vil godtage dine 21 år som
erhverschauffør, og din arbejdsgiver kan/vil dokumentere det, burde du kunne
vade direkte ind som elitebilist - hvilket er et godt udgangspunkt. Står der
BMW på fonten af bilen, er det dyrere end hvis der står Fiat...

Langt det nemmeste er at ringe rundt til forsikringsselsskaberne, og få en
pris. Så kan du samtidig høre om de vil godtage dine 21 år som chauffør.
Husk at nævne lidt henkastet, at du lige skal ringe rundt til andre
selskaber for at høre deres priser - det kan godt presse dem lidt

Omregistreringen koster 380,- som skal betales med det samme. Vægtafgiften
modtager du en måneds tid efter. Prisen er igen afhængig af bilen...

> Nej. Det er billigere når jeg bor i kbh.

Der er kun den ene - men det tager højst 1 minut.

/Brian

Fra : Kim

Dato : 02-09-05 18:53

> Kald mig bare Brian

Okay. Og du kan bare kalde mig kim
( PC nørd fra 2400 Nv du ved

> [...]
> Husk at nævne lidt henkastet, at du lige skal ringe rundt til andre
> selskaber for at høre deres priser - det kan godt presse dem lidt

Findes der pt. et site hvor alle de billigeste står ?

Jeg hørte i dag al der skulle være store forskelle i prisen
for en lovpligtig ansvars forsikring hos de forskellige
selskaber, hvad er Jeres erfaring ( billigst ) ?

Jeg er ikke i arb. da jeg går hjemme og passer min
datter :) så det med at få min arb.giver til at skrive en
seddel går ikke, men jeg kan da vise mine kørekort
samt CV, ville det evt hjælpe hos nogle selskaber ?

Det er en Toyota fra 1984, og alt er næste skiftet :)

Mvh Kim

Fra : Brian

Dato : 02-09-05 19:20

Som nævnt andetsteds; www.forsikringsluppen.dk

> Jeg hørte i dag al der skulle være store forskelle i prisen
> for en lovpligtig ansvars forsikring hos de forskellige
> selskaber, hvad er Jeres erfaring ( billigst ) ?

Det kan svinge en del - men næppe på en Toyota fra '84.
For mig var GF de billigste i lang tid, indtil jeg fandt en bil på 169Hk+,
dem er de ikke vilde med i det selskab.

> Jeg er ikke i arb. da jeg går hjemme og passer min
> datter :) så det med at få min arb.giver til at skrive en
> seddel går ikke, men jeg kan da vise mine kørekort
> samt CV, ville det evt hjælpe hos nogle selskaber ?

Det nemmeste er som sagt at ringe til dem og høre hvilken dokumentation de
skal bruge, for at du kan starte på et højere trin end normale nybilister -
men du skal nok ikke satse på at CV og kørekort er nok. Hvis du var/er på
god fod med din tidligere arbejdsgiver, skulle det vel heller ikke være det
store problem med en erklæring.

> Det er en Toyota fra 1984, og alt er næste skiftet :)

Ja så kan det dårligt betale sig med andet end den lovpligtige...

/Brian

Fra : Kim

Dato : 02-09-05 19:03

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 20:50

Hvad med denne

http://www9.dba.dk/misc/pdf/Slutseddel.pdf

hilsen Kim

Fra : /Bluch

Dato : 01-09-05 22:06

"Kim" <no.way@dude.dk> wrote in news:43175486$1@news.dansketelecom.com:

> [...]
> for at skrotte den kan jeg få den for 1000,- kr.
> Den skal først synes til næste år.
>
> Er der et link til en evt købekontrakt ?

Eftersom man altid kan få 1000 kr for en bil ved ophuggeren kan jeg kun
opfatte det som at din kammerat forærer dig bilen(måske han burde
opgraderes til ven).
Der er ikke noget krav om en købekontrakt. Du møder bare op ved
forsikringsselskabet med den originale registreringsattest og beder om et
forsikringsbevis. Med forsikringsbevis og original registreringsattest i
hånden møder du op på motorkontoret og omregistrerer bilen. Såvidt jeg
husker koster det ca. 350 kr.
/Bluch

Fra : pwh

Dato : 01-09-05 22:28

/Bluch wrote:
> Der er ikke noget krav om en købekontrakt. Du møder bare op ved
> forsikringsselskabet med den originale registreringsattest og beder
> om et forsikringsbevis.

Eller nemmere endnu, man ringer til dem og får dem til at sende et.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-05 06:51

"Kim" <no.way@dude.dk> skrev i en meddelelse news:43175486

> gammel kammerat som bare skal have en ny og i stedet

> Er der et link til en evt købekontrakt ?

A4 ark med "købt som beset' og 2 underskrifter er rigeligt.