Ja nogen skal jo være de første
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-09-05 12:24

De første 3 klip er allerede uddelt.
Ham i Odense var tillige også lidt "heldig", én km mere i timen og han havde
fået en betinget frakendelse istedet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-05 13:53

> De første 3 klip er allerede uddelt.
> Ham i Odense var tillige også lidt "heldig", én km mere i timen og han
> havde fået en betinget frakendelse istedet.

Der er skam allerede 2 der har mistet pappet, 3 klip på en gang. Radioavisen
kl. 12.00

http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/asx/uge/Torsdag/1200.asx

Ca 12:56 inde i udsendelsen.

Varebiler, endda, så man må formode, at kørekortet har en vis betydning for
de pågældende bilister..

Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 01-09-05 14:01

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ca 12:56 inde i udsendelsen.
>
> Varebiler, endda, så man må formode, at kørekortet har en vis betydning

Har netop hørt indslaget igen, og der er et par ting der "springer i ørerne"
(øh.. kan man sige det?)

For det første må der jo nok være tale om Storebæltsbroen og ikke Øresund
som der bliver sagt. (ellers skulle de jo være blevet stoppet i Sverige)

Og den bilist, som ham der både kørte for hurtigt og for tæt, kørte for tæt
på, må jo have overtrådt hastighedsgrænserne med samme % .. Men han har så
bare været heldig...

Martin

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 01-09-05 14:32

Martin Bak wrote:

> Har netop hørt indslaget igen, og der er et par ting der "springer i ørerne"
> (øh.. kan man sige det?)

Bl.a. at man ved 160 km/t skulle have overskredet hastighedsgrænsen på
motorvej med 60%. Man kan hurtigt overbevise sig om at det ikke passer.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : JBB

Dato : 01-09-05 14:52

http://www.infocast.dk/bt/mediamaker.php?id=1876&category=183

B>T har et link med lidt fartkontrol. Efter at have set klippet, kommer jeg
i tvivl om, hvorvidt færdselspolitiet må køre motorcykel uden hjelm??

Jesper

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-09-05 15:28

JBB wrote:
> http://www.infocast.dk/bt/mediamaker.php?id=1876&category=183
> i tvivl om, hvorvidt færdselspolitiet må køre motorcykel uden hjelm??

Du får jo heller ikke nogen bøde for at køre din bil fra din indkørsel
og ind i den carport.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : JBB

Dato : 01-09-05 18:08

> Du får jo heller ikke nogen bøde for at køre din bil fra din indkørsel og
> [...]

Nu ved jeg ikke lige hvilken carport du snakker om, ej heller hvorfor bil og
mc skal sammenlignes. Men jeg ved, at hvis jeg kørte fra min indkørsel og
ind i min carport uden sele, ville jeg potentielt kunne tildeles en bøde,
alt efter hvor emsig en tilstedeværende betjent måtte være.
Der har i dk.videnskab.jura været noget om en, der fik en bøde for, ikke at
have hjelm på, mens han sad på sin knallert med slukket motor og skubbede
den fremad med fødderne. Ifølge debatten var der enighed om, at man skulle
have hjelm på, blot man ønskede at trække sin knallert eller mc.
Derfor undrede jeg mig over, den betjent der kørte rundt på fortovet uden
hjelm, også selvom der kun var tale om en meter eller tre. Men du har uden
tvil ret, betjente er hævet over loven og må gerne, uanset om de kan se
carporte eller ej..

Jesper

Fra : Leonard

Dato : 01-09-05 18:30

"JBB" <oraklet@mail.dk> wrote:

>Men jeg ved, at hvis jeg kørte fra min indkørsel og
>ind i min carport uden sele, ville jeg potentielt kunne tildeles en bøde,
>alt efter hvor emsig en tilstedeværende betjent måtte være.

Så kan du jo bare vise ham færdselsloven:

§80
Stk. 3. Pligten til at anvende sikkerhedssele gælder ikke ved
bakning eller under kørsel på parkeringsplads, servicestation,
værkstedsområde eller under lignende forhold.

og for MC:

§81
Stk. 4. Pligten til at bære styrthjelm gælder ikke under kørsel på
parkeringsplads, servicestation, værkstedsområde eller under lignende
forhold.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-09-05 20:31

JBB wrote:
> [...]
Sorry, jeg glemte at skrive "uden sele".

> [...]
> ind i min carport uden sele, ville jeg potentielt kunne tildeles en bøde,
> alt efter hvor emsig en tilstedeværende betjent måtte være.

Jeg nægter at tro at der findes *så* emsige betjente.

> [...]
> den fremad med fødderne. Ifølge debatten var der enighed om, at man skulle
> have hjelm på, blot man ønskede at trække sin knallert eller mc.

Min mor fik engang en bøde for at trække sin knallert med min søster
(4-6 år) siddende på den. Det hun fik bøden for var fordi motoren var i
gang.

> [...]
> tvil ret, betjente er hævet over loven og må gerne, uanset om de kan se

Jeg påstår ikke at betjente er hævet over loven. Blot at der mellem alle
reglerne også skal være plads til mennesker.

Selvom det sommetider er svært at få øje på er reglerne jo til for os og
ikke omvendt.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-09-05 20:46

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Jeg nægter at tro at der findes *så* emsige betjente.

Der findes tilmed dem, der er værre.
--
jan@stevns.net

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-09-05 00:31

jan@stevns.net wrote:
> Der findes tilmed dem, der er værre.

Dem har jeg da heldigvis ikke været ude for.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 02-09-05 13:39

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse news:df7kt6$2rqk$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg nægter at tro at der findes *så* emsige betjente.

Jeg kender en betjent, der har fået en bøde af en anden
betjent for at gå (i stedet for at køre) rundt i
parkeringskælderen på Københavns politigård - det er
da emsighed så det basker!

/Jakob

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-09-05 14:36

Jakob Jeppesen wrote:
> Jeg kender en betjent, der har fået en bøde af en anden
> betjent for at gå (i stedet for at køre) rundt i
> parkeringskælderen på Københavns politigård - det er
> da emsighed så det basker!

Ahva???

Det må være nogle sære regler de holder sig der.

Men nu er det jo også ovre på Djævleøen, så man skal vel ikke undres.

Fra : Rander

Dato : 01-09-05 22:54

Thu, 1 Sep 2005 19:07:32 +0200 brugte JBB 27 linier på at fortælle dette
til dk.fritid.bil:

> [...]
>ind i min carport uden sele, ville jeg potentielt kunne tildeles en bøde,
>alt efter hvor emsig en tilstedeværende betjent måtte være.

Overhovedet ikke - så kan du bare bede ham om at skrubbe ud på offentlig
vej, da både din indkørsel og carport er privat grund - og dér gælder
færdselsreglerne ikke...

http://rander.dk (temporarily down!)

Er allergisk over for ko- og andefjer. (Skadesanmeldelse)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 02-09-05 01:28

Rander wrote:
> Overhovedet ikke - så kan du bare bede ham om at skrubbe ud på offentlig
> vej, da både din indkørsel og carport er privat grund - og dér gælder
> færdselsreglerne ikke...

"§ 1. Loven gælder, hvor andet ikke er bestemt, for færdsel på vej, som
benyttes til almindelig færdsel af en eller flere færdselsarter."

Jeg formoder at din indkørsel ikke er indrettet så det ikke er muligt at
færdes der undtagen i bil.

Et sted hvor man skal passe på med det er på et indkøbscenters p-plads.

Hvis centret ikke har ulejliget sig med at få deres skiltning godkendt
af politiet vil en bil der kører frem for en vigepligtstavle og rammer,
eller rammes, af en anden bil der ville havde haft højrevigepligt for
den slippe for ansvaret. M.a.o. er skiltene ikke godkendt gælder
færdselslovens almindelige vigepligtsregler også på en privat p-plads.

Før i tiden sagde man at loven gjalt hvor postbudet kom. Den holder ikke
helt mere. Det er kun inde på afspærret og afmærket område man kan
slippe for færdselsloven. F.eks. et øvelsesområde der er afspærret og
tydeligt mærket som øvelsesområde..

Fra : anders

Dato : 01-09-05 20:20

"JBB" <oraklet@mail.dk> wrote in message
> http://www.infocast.dk/bt/mediamaker.php?id=1876&category=183

> jeg i tvivl om, hvorvidt færdselspolitiet må køre motorcykel uden hjelm??
>
> Jesper

De svarer vist nogenlunde til at jeg kører over fortovet for at komme ind i
garagen...

Anders

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-09-05 15:15

Martin Bak wrote:
> [...]
> Ca 12:56 inde i udsendelsen.
> Varebiler, endda, så man må formode, at kørekortet har en vis betydning for

Jeg undrer mig over koblingen mellem de over 160 km/t og klippekortet.
Den regel har da været gældende siden april *sidste år*.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-09-05 14:56

Per Beer Hansen wrote:
> De første 3 klip er allerede uddelt.
> Ham i Odense var tillige også lidt "heldig", én km mere i timen og han havde
> fået en betinget frakendelse istedet.

Jeg undrer mig over at de to der har været oppe over 160 km/t bliver
regnet med i klippekort sammenhæng.

Den med over de 160 km/t på motorveje koster da en betinget frakendelse
efter sin egen regel og har ikke umiddelbart noget med klippekortet at gøre.

Fra : Henning

Dato : 01-09-05 15:08

On Thu, 1 Sep 2005 13:23:50 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=309429
>
>De første 3 klip er allerede uddelt.

Det er faktisk forkert formuleret. Politiet kan ikke uddele klip, det
er kun dommeren der kan det. Politiet beskriver forløbet i en rapport,
som dommeren efterfølgende dømmer ud fra. Politiet kan kun oplyse, at
det formodentlig kommer til at koste et klip, men de er ikke den
dømmende part

Henning
hsb(at)image.dk