Endnu et bette nøk til brændstoffet.
Fra : BJ

Dato : 01-09-05 10:03

Så kommer det næste bette nøk til brændstofpriserne.

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3237132/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 10:25

> Så kommer det næste bette nøk til brændstofpriserne.
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3237132/

suk...

Fra : BJ

Dato : 01-09-05 10:26

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

> suk...

Vi må til at benytte toget noget mere.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 10:36

> Vi må til at benytte toget noget mere.

haha NEVER !!!

om det så kostede 50kr/l.. ALDRIG DSB.. man risikere jo at blive sprunget i
luften !!

Mvh
Morten

Fra : BJ

Dato : 01-09-05 10:38

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> haha NEVER !!!
>
> om det så kostede 50kr/l.. ALDRIG DSB.. man risikere jo at blive sprunget
> luften !!

LOL, nu kørte det ellers lige på skinner, men så røg det aldeles og komplet
af sporet og du gav intet signal til det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 10:52

> LOL, nu kørte det ellers lige på skinner, men så røg det aldeles og
komplet
> af sporet og du gav intet signal til det.

hehe sorry )

Mvh
Morten

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-09-05 10:52

BJ wrote:
> Så kommer det næste bette nøk til brændstofpriserne.
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3237132/

Benzin og dieselpriser er først og fremmest afhængig af prisen på
råolien. Men da indkøb af råolie sker langt tid før denne olie
bliver behandlet og solgt via tankstationerne, vil prisen vi betaler
afhænge af prisen på råolien for ca 3 måneder siden.

For tre måneder siden var råolien en del billigere en den er idag
(Katrina har forårsaget en kraftig prisstigning, præsidentvalget i
Iran og Bush's ballede i Irak har heller ikke hjulpet), så vi kan
forvente støtte stigninger i prisen indenfor de næste 3 måneder.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : BJ

Dato : 01-09-05 10:59

KLIP

> så vi kan
> forvente støtte stigninger i prisen indenfor de næste 3 måneder.

Jeg er 100% enig med dig.

You ain´t seen nothing yet..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 11:02

> Jeg er 100% enig med dig.
>
> You ain´t seen nothing yet..;)

spørgsmålet er hvornår regeringen begynder at slække på afgifterne....

Mvh
Morten

Fra : BJ

Dato : 01-09-05 11:03

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> spørgsmålet er hvornår regeringen begynder at slække på afgifterne....

Jeg tror ikke på denne side af nytår.

Vi skal jo tænke på velfærden....velstanden må så ligge under.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 11:07

> Jeg tror ikke på denne side af nytår.
>
> Vi skal jo tænke på velfærden....velstanden må så ligge under.

Min bil er da en del af min vælfærd...

Ellers skulle jeg cykle 3km til arbejde hver dag !!! det er der sq ingen
vælfærd i.. :o/

Mvh
Morten

Fra : BJ

Dato : 01-09-05 13:04

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Min bil er da en del af min vælfærd...

Har du prøvet at slå op i en ordbog eller spørge dine bedsteforældre, hvad
ordet 'velfærd' betyder.

Jeg tror du vil blive overrasket, når du finder ud af at staten ikke betaler
din cykel eller vedligeholdet deraf..

> Ellers skulle jeg cykle 3km til arbejde hver dag !!! det er der sq ingen
> vælfærd i.. :o/

Du kan sikkert få cykelpenge og det er velfærd..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 18:31

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Min bil er da en del af min vælfærd...
>
> Ellers skulle jeg cykle 3km til arbejde hver dag !!! det er der sq ingen
> vælfærd i.. :o/

3 km. er sgu da ingenting jeg skal 45 km. hver dag, og nu er der under 3
mdr. til mc´en ikke må køre for forsikringen, så hedder det ikke længer 15
på literen men 9

--
Mvh.
Dannie

Fra : BJ

Dato : 01-09-05 18:34

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 3 km. er sgu da ingenting jeg skal 45 km. hver dag, og nu er der under 3
> mdr. til mc´en ikke må køre for forsikringen, så hedder det ikke længer 15
> på literen men 9

Car pool..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 21:10

> Car pool..

Jeg aner ikke hvad du mener Bjørn? Men det var ikke ment som brok for så
kunne jeg jo bare købe en billigere bil, men hver gang benzinen stiger så
har vi disse lange indlæg, og det hjælper jo ikke på prisen men hvis alle
bilister holdt en hel dag hvor de ikke tankede så ville de kære
benzinselskaber nok lære et eller andet.

--
Mvh.
Dannie

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-09-05 21:13

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev :

>men hvis alle
>bilister holdt en hel dag hvor de ikke tankede så ville de kære
>benzinselskaber nok lære et eller andet.

hmmmmmm..... siden de færreste tanker *hver* dag, betyder det næppe
noget om alle tilfældigtvis undlod at tanke om torsdagen

--
jan@stevns.net

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 21:21

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> hmmmmmm..... siden de færreste tanker *hver* dag, betyder det næppe
> noget om alle tilfældigtvis undlod at tanke om torsdagen

Ja ja jeg ved det godt men det var også blot en tanke.

--
Mvh.
Dannie

Fra : BJ

Dato : 01-09-05 21:23

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg aner ikke hvad du mener Bjørn?

Det var en vits.

Car pool = bilen fyldt op med passagerer, der hver betaler en andel af
transporten.

Vore skatteminister er aldeles enig:

http://www.borsen.dk/650.77303?PHPSESSID=e3f9rdpmh0qvnkj474a692qic3

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 21:55

> "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP
>
> Det var en vits.

Ok

> Car pool = bilen fyldt op med passagerer, der hver betaler en andel af
> transporten.

Aha så lærte jeg også noget nyt i dag.

> Vore skatteminister er aldeles enig:
>
> http://www.borsen.dk/650.77303?PHPSESSID=e3f9rdpmh0qvnkj474a692qic3

Ja men det er jo også en sikker indtægt, og så kan de jo få plads til deres
løfter.

--
Mvh.
Dannie

Fra : BJ

Dato : 01-09-05 22:45

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja men det er jo også en sikker indtægt, og så kan de jo få plads til
> deres løfter.

.... og de levede alle lykkeligt til deres dages ende.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 01-09-05 11:46

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in

> [...]
> Iran og Bush's ballede i Irak har heller ikke hjulpet), så vi kan
> forvente støtte stigninger i prisen indenfor de næste 3 måneder.

Ja det er jo det selskaberne melder ud når råolieprisen falder og
benzinprisen ikke falder med.

Fx. på ok.dk står der:

"Eftervirkningen af orkankatatrofen i Den Mexicanske Golf presser stadig
prisen på raffinerede olieprodukter i vejret.
De amerikanske benzinlagre er små, og frygt for knaphed på benzin i USA
driver priserne i vejret. Den amerikanske regerings løfte om at frigive
olie fra de strategiske lagre har ikke påvirket verdensmarkedsprisen på
de færdige produkter, benzin og dieselolie"

Altså skyder de skylden på stigningen på orkanen i USA. Man kan godt
mistænke at de udnytter katastrofen nu fordi om 3 måneder har store dele
af den danske befolkning glemt hvor slemt det ser ud og vil derfor ikke
kunne forstå hvis stigningen kom om 3 måneder. Men nu hvor folk har det
på fjernsynet med billeder af olieplatforme kilet under broer, stående på
strande og lign. så vil den alm. danske se det, og dermed ikke brokke sig
særligt højtlydt.

Det sjove bliver nu at se hvad der sker med prisen når (hvis?!)
olieprisen igen falder en smule. Benzinen falder måske også, men falder
den ligeså meget? Jeg tvivler... Benzinpriser er lidt ligesom skatter, de
kan kun gå op eller stagnere.

Thomas

Fra : ena

Dato : 01-09-05 19:26

.... Benzinpriser er lidt ligesom skatter, de
> kan kun gå op eller stagnere.

Enig - men jeg tænker ofte på at skatterne jo kun kan nå til 100% så er der
ikke mere at tage - sosserne har arbejdet hårdt på at få dem derop og de
skal som nok lykkedes med det en dag - desværre har benzinpriserne ikke
noget loft.

Fra : BJ

Dato : 01-09-05 21:25

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> de skal som nok lykkedes med det en dag - desværre har benzinpriserne ikke

Du helt fejl.

Forfatterinden til Pippi Langstrømpe var oppe og betale 110%.

Hun skrev endda et åbent brev til den daværende statsminister Olouf Palme.

Han værdigede hende ikke et blik/ord.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : ena

Dato : 01-09-05 22:00

> [...]
>
> Forfatterinden til Pippi Langstrømpe var oppe og betale 110%.
>
> Hun skrev endda et åbent brev til den daværende statsminister Olouf Palme.

Nåår kejseren af pamparossa - (navnet på den fortælling Astrid Lindgren
lavede efter sagen med de over 100% skat) faktisk medførte sagen at
skatteministeren måtte gå af og den Svenske sosseregering blev udskiftet -
sagen er meget berømt i Sverige

Historien kan læses her: www.libertas.dk/indhold/pdf/libertas40.pdf

Fra : BJ

Dato : 01-09-05 22:46

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Historien kan læses her: www.libertas.dk/indhold/pdf/libertas40.pdf

Ret tankevækkende selvom det kun var 102%.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-09-05 11:06

Juel wrote:

> spørgsmålet er hvornår regeringen begynder at slække på afgifterne....

1 måned før næste folketingsvalg

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 11:08

> spørgsmålet er hvornår regeringen begynder at slække på afgifterne....

1 måned før næste folketingsvalg

HAHA ja...

Mvh
Morten