Når man nu kommer på et fint billede ...
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-09-05 09:43

Jeg var nede i den lokale Aldi, hvor ekspeditricen fortalte at hendes bror
var blevet fotograferet med en bøde der viste 53 km/t i en 50 km zone.

Men går politiet i så små sko? Jeg troede helt sikkert at man sagde 50km/t +
10% + 3 km/t i 50km/t zoner?

Men der er måske ikke noget der hedder 10%?

Ingen gætterier - hvem har aktuelt fået bøde for den laveste hastighed i 50
km/t zone, gerne med og uden fotovogn...

--
Per, Esbjerg

Fra : Robert Piil

Dato : 01-09-05 09:46

On Thu, 1 Sep 2005 10:42:59 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Ingen gætterier - hvem har aktuelt fået bøde for den laveste hastighed i 50
>km/t zone, gerne med og uden fotovogn...

Fotovogn: 56 km/t
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-09-05 10:20

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Fotovogn: 56 km/t

Den stemmer med min teori - du har kørt 59 og 3 km/t er trukket fra.

Nogen lavere?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Robert Piil

Dato : 01-09-05 10:39

On Thu, 1 Sep 2005 11:20:12 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Den stemmer med min teori - du har kørt 59 og 3 km/t er trukket fra.

Jep!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-05 09:49

Per Henneberg Kristensen skriver:

> Jeg var nede i den lokale Aldi, hvor ekspeditricen fortalte at hendes bror
> var blevet fotograferet med en bøde der viste 53 km/t i en 50 km zone.

Så er han målt til 56 km/t og de 3% ved målinger under 100 km/t (3
km/t) er trukket fra.

> Men der er måske ikke noget der hedder 10%?

10% ?
Grænsen hedder 50 og ikke 55...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : N/A

Dato : 01-09-05 09:51

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-05 09:51

"Andreas M. Hansen" skriver:

> Han er blevet målt til 59 km/t - derfra er så trukket de 10 % således at
> resultatet er 53 km/t

Sludder. Der fratrækkes ikke 10 %.

Klaus (der for nyligt fik samme regning)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : HKN

Dato : 01-09-05 10:24

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> "Andreas M. Hansen" skriver:

> Sludder. Der fratrækkes ikke 10 %.

Nej - usikkerheden er +/- 3 km/t under 100, og 3% over 100 km/t.

Mvh
Henrik (som fornylig også fik et dårligt s/h billede til en ublu pris!)

It has removed 3 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-05 10:31

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in news:4316c8b0$0$23239
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Nej - usikkerheden er +/- 3 km/t under 100, og 3% over 100 km/t.

Det er nemlig korrekt.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Non-Desperado

Dato : 01-09-05 13:49

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev:

>Nej - usikkerheden er +/- 3 km/t under 100, og 3% over 100 km/t.

Vel ikke plus/minus ?

For så kunne de snuppe én med 62 km/t i en 50 km/t-zone og lægge
3 km/t til....og vupti ! Et klip i kortet.

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : Leonard

Dato : 01-09-05 14:03

Non-Desperado
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

>Vel ikke plus/minus ?

Jo.

>For så kunne de snuppe én med 62 km/t i en 50 km/t-zone og lægge
>3 km/t til....og vupti ! Et klip i kortet.

Nej, for tvivlen kommer altid den anklagede til gode.

Hvis du bliver målt til 62 km/t, så gør usikkerheden at du ligeså godt
kan have kørt 59 som 65 km/t, og derfor trækkes der 3 fra, så du får
et bødeforlæg på 59 km/t.

Jeg mener at have læst et sted som jeg ikke kan finde ligenu, at
fotovognene sættes til at blitze ved en overskridelse på 10%, altså i
en 50 km/t-zone blitzes der ved 55 km/t, så er det radaren måler til.
Så gør usikkerheden at den der bliver blitzet ligeså godt kan have
kørt 52 som 58, men får altså en bøde på de 52 km/t

Det er ikke her jeg har læst det, men der står da noget om det:
http://www.politi.dk/da/servicemenu/faq/automatisk_trafikontrol_ATK/

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-05 14:21

Leonard skriver:

> Så gør usikkerheden at den der bliver blitzet ligeså godt kan have
> kørt 52 som 58, men får altså en bøde på de 52 km/t

Det lyder da meget fornuftigt....

Fra : Rander

Dato : 01-09-05 12:49

Thu, 1 Sep 2005 10:42:59 +0200 brugte Per Henneberg Kristensen 15 linier på
at fortælle dette til dk.fritid.bil:

> [...]
>Ingen gætterier - hvem har aktuelt fået bøde for den laveste hastighed i 50
>km/t zone, gerne med og uden fotovogn...

Jeg tror den med de 10% er en skrøne - min kusine blev også blitzet med 53
km/t i 50-zone. At betale ved kasse et, kr. 500,-

http://rander.dk (temporarily down!)

Dette hæfte kan De få tilsendt ved at indsende en frankeret
kuvert med frimærker på. (Næste uges TV - DR)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-05 13:03

Rander <ldNOSPAM@rander.dk> wrote in

> Jeg tror den med de 10% er en skrøne

Det er den også. Den gælder nemlig først når du er over de 100km/t.

- min kusine blev også blitzet
> med 53 km/t i 50-zone. At betale ved kasse et, kr. 500,-

Så skal der trækkes 3 km/t fra.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-05 13:05

Rander skriver:

> Jeg tror den med de 10% er en skrøne - min kusine blev også blitzet med 53
> km/t i 50-zone. At betale ved kasse et, kr. 500,-

Nope, hun har kørt 56, da de trækker 3 fra....

Fra : Lauge

Dato : 01-09-05 15:48

> Nope, hun har kørt 56, da de trækker 3 fra....

De trækker 3 km/t i time fra pga. måleusikkerhed. Dvs. det kan sagtens være
hun har kørt 53km/t.

Mvh.

Lauge

Fra : blue

Dato : 01-09-05 16:01

"Lauge" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> De trækker 3 km/t i time fra pga. måleusikkerhed. Dvs. det kan sagtens
> være hun har kørt 53km/t.

Næppe - så stor usikkerhed er der slet ikke ved udstyret. Der bliver
fratrukket 3 km/t, så politiet med 100 % sikkerhed kan sige, at der i hvert
fald er kørt med den angivne hastighed.

Fra : Lauge

Dato : 01-09-05 16:23

> Næppe - så stor usikkerhed er der slet ikke ved udstyret. Der bliver
> fratrukket 3 km/t, så politiet med 100 % sikkerhed kan sige, at der i
> hvert fald er kørt med den angivne hastighed.

Ok, jeg kender ikke så meget til udstyret. Jeg har bare altid hørt det
omtalt som måleusikkerhed.

Mvh.

Lauge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-05 17:39

Lauge skriver:

> De trækker 3 km/t i time fra pga. måleusikkerhed. Dvs. det kan sagtens være
> hun har kørt 53km/t.

Nope
53 - 3 = 50 = ingen bøde....

Klaus
--
News.sonofon.dk er nu nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,

Fra : Lauge

Dato : 01-09-05 20:34

> Nope
> 53 - 3 = 50 = ingen bøde....

_Hvis_ de 3 km/t skyldes måleusikkerhed, så kan måling have været på 56km/t,
men den rigtige hastighed 53 km/t. Derfor kan man ikke påstå der har været
kørt 56km/t når man ved måleusikkerheden er 3km/t.

Mvh.

Lauge

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-05 22:16

Lauge skriver:

> _Hvis_ de 3 km/t skyldes måleusikkerhed, så kan måling have været på 56km/t,
> men den rigtige hastighed 53 km/t. Derfor kan man ikke påstå der har været
> kørt 56km/t når man ved måleusikkerheden er 3km/t.

De måler ikke for lidt, men måske for meget. Derfor de 3%'s "rabat"
under 100.

Klaus

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 01-09-05 19:03

> [...]
>
> Ingen gætterier - hvem har aktuelt fået bøde for den laveste hastighed i
> 50 km/t zone, gerne med og uden fotovogn...

På bødeforlæget stod der at have kørt med mindst 51km/t - dvs. jeg var
blevet målt til 54km/t - 3km/t fratræk. (jeg har rammet det ind og hængt op)
det var dengang Odense var forsøgsby.....

--
Mvh,

Martin (K)Rise Christensen
Work is for people that don't know how to ski

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-09-05 20:05

Også skrev Vollert
> På bødeforlæget stod der at have kørt med mindst 51km/t - dvs. jeg var
> blevet målt til 54km/t - 3km/t fratræk. (jeg har rammet det ind og
> hængt op) det var dengang Odense var forsøgsby.....

Ironi on.
Så kan du lære det din fartidiot, grænsen er 50km/t og ikke 51km/t.
ironi off.

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-09-05 22:01

"Martin Rise Christensen" <martin@rise.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mvh,
>
> Martin (K)Rise Christensen
> Work is for people that don't know how to ski

Har Odense ikke altid været lidt af et forsøg

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-05 22:42

Jesper Hedegaard skriver:

> Har Odense ikke altid været lidt af et forsøg

Jo, som en del af forsøget "Fyn"

Klaus