sct-tuning.com
Fra : u.m.s [3460]

Dato : 31-08-05 23:20

Hej er der nogle Volvoejere som har erfaring med www.sct-tuning.com ?
Jeg har fået anvist tuner-forhandleren fra Volvo

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-09-05 14:21

> Hej er der nogle Volvoejere som har erfaring med www.sct-tuning.com ?
> Jeg har fået anvist tuner-forhandleren fra Volvo

Tja, der er mange tunere til Volvo.
Hvilken model skal tunes og er det bare en chip eller er det noget mere du
går efter?

Niels

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 01-09-05 19:01

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, der er mange tunere til Volvo.
> Hvilken model skal tunes og er det bare en chip eller er det noget mere du
> går efter?

Ja du har ret. Men jeg har haft en tråd i teknik.bil om min V70, årgang
2001, 140 hk, Aut., 2.4L, benzin
mhp. chiptun til >=170hk Da lige min model er effektbegrænset på chippen vil
jeg uden problemer få 30 hk ekstra for en brøkdel af den merpris en 170hk
version koster (bekræftet af Volvo). Jeg ved ikke om stage 2 er de ekstra 15
hk værd.. prisen er næsten 3 dobbelt - grundet udskiftning af ind/udsugning
etc. (ca. 8k mod 3.2k for 170hk
)
I gruppen blev jeg anbefalet SAM i Gøteborg, men de kan ikke fjerne
fartspærren på de 190km/h - siger de ihvertfald.
Volvo har anbefalet mig SCT-tuning lidt nord for Gøteborg (og de kan godt
fjerne fartspærren) - så jeg efterlyser egentlig bare nogen der har nogle
erfaringer fra dette sted.... Det ser ud som om de holder sig konkret til
Volvomodellerne...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 01-09-05 20:17

> [...]
> erfaringer fra dette sted.... Det ser ud som om de holder sig konkret til

Jeg vil anbefale http://www.atechmotor.com/ .
Kører selv med en chip fra dem og de virker meget professionelle.

Niels