Klippekort spørgsmål
Fra : Kim

Dato : 31-08-05 16:46

Ved ikke om det skulle være det rigtige sted at spørge, vover pelsen
alligevel.

Mht. klippekortet. Vil ejeren af et køretøj med plader, få et "klip" i
kørerkortet hvis han eller hun udlåner kørertøjet til en person uden
kørekort ?

Ja ved godt at det skal man ikke, men hvis man nu er uviden i sagen. Nu vil
der nok være flere der skriver at man skal huske at tjekke om føreren har
det nødvendige førerbevis før man udlåner sin bil e.l. Og det skal man jo
også. Men der kunne jo ske det at man er overbevist om at personen har det.

Fra : C. Caspersen

Dato : 31-08-05 17:15

"Kim" <blokspam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mht. klippekortet. Vil ejeren af et køretøj med plader, få et "klip" i
> kørerkortet hvis han eller hun udlåner kørertøjet til en person uden
> kørekort ?

Du får et klip, hvis du:

a.. Overskrider hastighedsgrænsen med mere end 30 %
b.. Kører med for kort afstand til forankørende
c.. Kører ulovligt i nødsporet
d.. Ikke spænder børn under 15 år fast i bilen
e.. Kører over for rødt
f.. Overtræder reglerne om vigepligt
g.. Overtræder reglerne for overhaling og forbud mod overhaling
h.. Overskrider spærrelinier ved overhaling
i.. Øger hastigheden, når du bliver overhalet
j.. Overhaler ved et fodgængerfelt
k.. Kører mod færdselsretningen
l.. Kører uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik
m.. Ændrer færdselsretning og placering til fare/unødig ulempe for andre
trafikanter
n.. Kører venstre om helleanlæg
o.. Kører om kap eller væddeløbskørsel på vej
p.. Kører over jernbanespor, hvis der er givet signal til standsning
q.. Ikke sørger for at, passager ml. 8 og 15 år anvender styrthjelm på
motorcykel

> [...]
> det nødvendige førerbevis før man udlåner sin bil e.l. Og det skal man jo
> også. Men der kunne jo ske det at man er overbevist om at personen har

Stadig dit ansvar.

/Caspersen

Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 31-08-05 17:52

Han fik vist ikke svar spørgsmålet??.. ja eller nej

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-05 18:15

"vogt- 5750 ringe" <rolandvogt@gmailNOSPAM.com> wrote in

> Han fik vist ikke svar spørgsmålet??.. ja eller nej
>
> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

Hvad???

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Henning Lund

Dato : 31-08-05 18:14

vogt- 5750 ringe skrev:

> Han fik vist ikke svar spørgsmålet??.. ja eller nej

Hehe, den var grov.
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 31-08-05 19:30

vogt- 5750 ringe wrote:

> Han fik vist ikke svar spørgsmålet??.. ja eller nej

Han fik en liste at vælge mellem.

Og må vel selv - udfra logik - kunne regne ud at straffen for det han
forslår, er uændret, hvis det ikke er nævnt. (- Og hvis listen ellers er
korrekt.!)

Det er min fornemmelse at nogle tror at det ikke giver klip, er det
pludselig tilladt.

Nej.! Lovene fra før 1/9 gælder stadig. Der er tale om _tilføjelser_.

Mvh. Jørgen

Fra : Anders Christensen

Dato : 31-08-05 21:42

Kim wrote:
> [...]
>
> Mht. klippekortet. Vil ejeren af et køretøj med plader, få et "klip" i
> kørerkortet hvis han eller hun udlåner kørertøjet til en person uden

Svaret er nej, men bødetaksten er så vidt jeg husker 2500 kroner i bøde
for at overlade køretøjet til en person uden førebevis.
Føreren får første gang en bøde på ca 5000 kroner.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Robert Piil

Dato : 01-09-05 22:12

On Wed, 31 Aug 2005 22:42:08 +0200, Anders Christensen
<vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> wrote:

>Svaret er nej, men bødetaksten er så vidt jeg husker 2500 kroner i bøde
>for at overlade køretøjet til en person uden førebevis.
>Føreren får første gang en bøde på ca 5000 kroner.

Hvordan er det så med antallet af klip. Kan man få flere klip i den
samme situation? Fx ved overhaling med for høj fart, og over optrukken
linie?
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Rander

Dato : 01-09-05 22:47

Thu, 01 Sep 2005 23:12:13 +0200 brugte Robert Piil 15 linier på at fortælle
dette til dk.fritid.bil:

>Hvordan er det så med antallet af klip. Kan man få flere klip i den
>samme situation? Fx ved overhaling med for høj fart, og over optrukken
>linie?

Ja, der gives ingen rabat. Der var en der linkede til noget
middagsradioavis tidligere i dag, hvor man også kan høre at der er to der
allerede har skrabet tre klip sammen. Den ene ved at køre for stærkt og for
tæt...

http://rander.dk (temporarily down!)

Bortset fra forældre ved alle mennesker, hvordan man opdrager børn. (Robert Lembke)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-09-05 08:59

Utrolig !
Sådanne bør nu nok heller ikke færdes rundt på vejene.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-05 09:14

"Christian B. Andresen" skriver:

> Utrolig !
> Sådanne bør nu nok heller ikke færdes rundt på vejene.

Psst, tryk på besvar i stedet for svar, så citeer google groups....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe