Be careful out there...
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-05 15:42

Videopolitiet er startet igen på tv-syd:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=255301&r=1

8-9 minutters underholdning fra vores ven, Jens Christian Jensen, som igen
er startet med videopolitiet på tv-syd.

Bemærk hvor nemt det er at få klip - du behøver i nogle tilfælde bare være
til ulempe - eller at overtræde loven :( :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-05 20:11

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> Bemærk hvor nemt det er at få klip - du behøver i nogle tilfælde bare være
> til ulempe - eller at overtræde loven :( :)

Efter min bedste overbevisning gør betjenten een stor fejl i sine udsagn.

Han "udråber" en dobbelt optrukken linie til at være mere farlig at
overskride end en enkelt optrukken linie.

I min tid lærte vi at den enkelt optrukne simpelthen betød "hold helt
til højre". ikke noget med at ligge ud til linien for lige at kigge om
der var plads. Der kunne komme modkørende der var igang med en, måske
lidt vild, overhaling. Men man havde alligevel ikke selv lov at overhale.

Med dobbelt optrukken havde de modkørende heller ikke lov at overhale.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Christensen

Dato : 31-08-05 20:42

> Efter min bedste overbevisning gør betjenten een stor fejl i sine udsagn.

Arrrr....mon...

> Han "udråber" en dobbelt optrukken linie til at være mere farlig at
> overskride end en enkelt optrukken linie.

Nææ.....forskellen på den sidste (den gule Leasy varevogn) og de andre der
ikke respekterer spærerlinjerne, er at de første ikke overhaler i selve
spærrelinjen, men i varslingslinjerne....de trækker så godt nok tilbage ind
over spærrelinjen men fra den "forkerte" siden af, mens ham i Leasy-vognen
trækker ud MENS der er fuldt optrukket - dobbelt eller ej.

/f christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-05 21:45

Christensen wrote:
> Arrrr....mon...

Lur mig om ikke der kommer andre, endnu værrere eksempler på at også
betjente kun er mennesker.

Nu er det jo redigeret tv, så de har nok fået luset de værste ud inden
viser det.

> [...]
> over spærrelinjen men fra den "forkerte" siden af, mens ham i Leasy-vognen
> trækker ud MENS der er fuldt optrukket - dobbelt eller ej.

Den er jeg godt klar over. Men den måde betjenten siger det på får det
til at lyde som om det at overskride en dobbelt optrukket er langt
farligere end at overskride en enkelt optrukket.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-08-05 21:00

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Efter min bedste overbevisning gør betjenten een stor fejl i sine udsagn.

Nogen måske - men tager man det første eksempel med varevognen der
vender til <citat> "en smule ulempe for den anden, men ikke til
fare..."

"han vil få et klip, fordi han har sinket trafikken lidt...."

Helt ærligt ?

Lidt længere henne "fejlplaceringen giver mindst 1 klip"
Han understreger faktisk at det er placeringen - det er ikke på grund
af lyssignalet (rødt) : manden kan ikke lige overskue

Hold da op mand - vi kan sgisme da alle, ryge hen et sted, vi ikke
lige kan gennemskue , Suk !

Det glæder mig da lidt, at man holder focus på de aber, der overtræder
spærrelinierne, de er der ikke helt for sjov's skyld

--
jan@stevns.net

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-05 21:48

jan@stevns.net wrote:
> [...]
> Det glæder mig da lidt, at man holder focus på de aber, der overtræder
> spærrelinierne, de er der ikke helt for sjov's skyld

Hvad der glædede mig mest var dog at der ikke var en eneste situation
hvor det handlede om hastighed.

Fra : Robert Piil

Dato : 31-08-05 22:06

On Wed, 31 Aug 2005 22:47:40 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvad der glædede mig mest var dog at der ikke var en eneste situation
>hvor det handlede om hastighed.

Næ, men der er der ligesom heller ikke så meget at være i tvivl om.
30% = et klip!
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-05 22:58

Robert Piil wrote:
> Næ, men der er der ligesom heller ikke så meget at være i tvivl om.
> 30% = et klip!

Men kan de videovogne bruges til en massiv indsats overfor andet end
hastighed er de velkomne.

Fra : Robert Piil

Dato : 31-08-05 23:28

On Wed, 31 Aug 2005 23:58:02 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Men kan de videovogne bruges til en massiv indsats overfor andet end
>hastighed er de velkomne.

Enig.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-09-05 06:27

Finn Guldmann <n@a.invalid> skrev :

>Men kan de videovogne bruges til en massiv indsats overfor andet end
>hastighed er de velkomne.

De bruger dem vel også hovedsageligt til at "luge ukrudtet væk" -
altså nappe uønsket trafikal adfærd

--
jan@stevns.net

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-09-05 12:58

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> De bruger dem vel også hovedsageligt til at "luge ukrudtet væk" -
> altså nappe uønsket trafikal adfærd

Jeg håber Danmarks bilister vil rejse sig i en nationalt krav om at få
indført realistiske hastighedsgrænser. Hvor ærgeligt er det ikke at miste
sit kørekort på en god bred vej med langt ind til sidevejene og brede
cykelstier og fortove, der stort set ikke bruges.

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-09-05 13:09

jan@stevns.net wrote:
> De bruger dem vel også hovedsageligt til at "luge ukrudtet væk" -
> altså nappe uønsket trafikal adfærd

De bruger dem også til hastighedsmålinger. Men forhåbentligt mest det
andet. Hastighedsmålinger er der jo rigeligt af i forvejen.

Fra : Bossen

Dato : 03-09-05 21:36

> [...]
> Han understreger faktisk at det er placeringen - det er ikke på grund
> af lyssignalet (rødt) : manden kan ikke lige overskue

Netop disse to tilfælde mener jeg at betjenten er meget hurtig med at dømme,
jeg er da glad for som han også siger på et tidspunkt at det han gør har han
gjort i mange år og så lader han domstolen tage sig af udmålingen.
Jeg mener at fejlplaceringen er et hændeligt uheld og ikke giver klip, men
der er måske også indført 0-tolerence.
Erara humanum est, perseverare diabolicum

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-09-05 12:40

Bossen wrote:
> [...]
> der er måske også indført 0-tolerence.
> Erara humanum est, perseverare diabolicum

Det er da et stykke tid siden nul tolerancen blev indført. Nu har de
blot fået nogle økonomiske muligheder for at vise at de virkelig mener det.

Det eneste de så mangler at lovgive om er at man, den dag man får sit
kørekort, skal omformes til en robot.

For der er efterhånden ikke plads til mennesker i trafikken mere.

--
MVH Finn ..der har fået job med at køre til Frankrig.
Om det så også bliver vedvarende må tiden vise.