Skift af tandrem TDI
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-05 06:58

Hvad koster det at skifte tandrem på en TDI 1.9 årg. 97 hos en dansk
forhandler?

Jeg har lige prøvet at få en pris fra SMC Viby og SMC Risskov, men blev
afvist af telefondamen, der mente at rette vedkommende (der kunne give en
pris) havde alt for travlt med at modtage kunder. 2. gang blev røret endda
smidt på.

Nu spekulerer jeg over om det var samme telefondame der i telefonen afviste
at det var muligt for mig at få skiftet bremseklodser foran på min bil den
dag jeg ringede - da jeg så kørte ned og mødte personligt op blev min bil
kørt ind og arbejdet påbegyndt efter ½ time.

Nå. Skiftningen af tandrem kostede 2.400 kr. i Flensburg alt inklusive. Hvad
koster det i DK?

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-08-05 07:03

Per Henneberg Kristensen skriver:

> [...]
> pris) havde alt for travlt med at modtage kunder. 2. gang blev røret endda

SMC Århus har heller ikke en brik forstand på kundeservice.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-05 15:50

> SMC Århus har heller ikke en brik forstand på kundeservice.

Jeg forstår ikke lige hvorfor du skriver Århus der ... ??

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian

Dato : 31-08-05 16:01

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg forstår ikke lige hvorfor du skriver Århus der ... ??

Gutterne i Risskov går under SMC Århus.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-08-05 16:22

Brian skriver:

> Gutterne i Risskov går under SMC Århus.

Det er en og samme biks....

Klaus
--
News.sonofon.dk er nu nede igen.
Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,

Fra : Brian

Dato : 31-08-05 17:02

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det er en og samme biks....

Hvad mener du, SMC Risskov og SMC Århus ?

Jeg studsede over engang at de kalder sig SMC Århus når de
ligger i Risskov, men den i Viby kaldes SMC Viby.

Hvis man kigger på
http://www.smc-biler.dk/FindSMCBiler_Oversigt.asp?CFHAWEBID=A00014 er SMC
Århus den samlede betegnelse for de 3 der ligger i det område...

/Brian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-08-05 20:16

Brian wrote:
> [...]
> http://www.smc-biler.dk/FindSMCBiler_Oversigt.asp?CFHAWEBID=A00014 er SMC
> Århus den samlede betegnelse for de 3 der ligger i det område...

Mon ikke der oprindelig blev ment at det er ligegyldigt hvor i landet
SMC ligger, service er et fremmedord for dem.

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-05 18:49

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Gutterne i Risskov går under SMC Århus.

Det jeg mener er ... du kan udelade Århus ...

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : PMH

Dato : 31-08-05 07:42

> Hvad koster det at skifte tandrem på en TDI 1.9 årg. 97 hos en dansk
> forhandler?
>
> Nå. Skiftningen af tandrem kostede 2.400 kr. i Flensburg alt inklusive.
> Hvad koster det i DK?

Hej

Blev der skiftet remstrammer, medløberhjul og vandpumpe
til den pris..???

Jeg har fået et tilbud af et Mekonomen værksted som jeg har
stor tillid til. Alle reservedele er originale VW stumper.

Tandrem
Remstrammer
Medløberhjul
Vandpumpe (skal iflg. VW skiftes, da pumpens levetid ikke
er ligeså lang som 2 tandremme )

Reservedele for ca. 2200,-

Tilbudet lyder på ialt : 4000,-

Synes faktisk ikke det lyder særlig dyrt. Jeg har af en bekendt
fået oplyst at det meste af forenden på bilen skal afmonteres
(Passat TDI 98') og at hele "operationen" tar ca 4 timer..??

Mvh
PMH

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 31-08-05 15:42

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> pris) havde alt for travlt med at modtage kunder. 2. gang blev røret endda

Spændende butik..

> [...]
> kørt ind og arbejdet påbegyndt efter ½ time.
>
> Nå. Skiftningen af tandrem kostede 2.400 kr. i Flensburg alt inklusive.

Det lokale merkonomen værksted ville have 2800 for det min Leon. Seat ville
have den nette sum af 6000 for samme operation (gæt selv hvem der fik lov at
lave det?)

--
/Dennis
Seat Leon 1.9 oliefyr - nu med Xenon

Fra : PMH

Dato : 31-08-05 17:52

> Hvad koster det at skifte tandrem på en TDI 1.9 årg. 97 hos en dansk
> forhandler?
>

> Nå. Skiftningen af tandrem kostede 2.400 kr. i Flensburg alt inklusive.
> Hvad koster det i DK?

Har lige været en tur hos VW idag og fik et tilbud.
(Passat 98')

Skift af tandrem, remstrammer, medløberhjul, kilerem,
rem til klima mm.

Alt ialt 4500,-

PMH

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-05 18:50

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Har lige været en tur hos VW idag og fik et tilbud.
> (Passat 98')
>
> Skift af tandrem, remstrammer, medløberhjul, kilerem,
> rem til klima mm.
>
> Alt ialt 4500,-

Jeg vil tro at jeg har tjent 500 kr. ved at køre til Tyskland - plus
adskillige flasker vin, sodavand og ølbajere - og slik.

--
Per, Esbjerg

Fra : PMH

Dato : 31-08-05 19:51

> Jeg vil tro at jeg har tjent 500 kr. ved at køre til Tyskland - plus
> adskillige flasker vin, sodavand og ølbajere - og slik.

Ja det lyder godt nok fornuftig

De 2400.- er det inkl. remstrammer, medløberhjul osv. ??

Jeg mener hvis det er samme rep. til 2000,- mindre,
så ved jeg da godt hvor jeg skal hen og have det lavet,
også selv om der er godt og vel 200 km hver vej

Hvor lang tid tog det ?? Man skal jo have tiden til at gå
indtil den er færdig igen..

Er det ikke noget med at de snakker dansk også, jeg mener
når man ringer til dem..??
Må sgu' nok indrømme at jeg altid havde "bedre" ting at lave
end at komme til tysktimerne, så mit ordforråd på nabolandets
modersmål, begrænser sig til "zwei bier"
Hvilket iøvrigt også er gået fint igennem årene

PMH