Volvo S60 og RTI
Fra : Christian

Dato : 30-08-05 21:31

Hej

Er der nogle der har erfaring med at eftermontere et RTI anlæg (Volvo Navi)
i en Volvo S60/V70?

Og er det overhovedet til at skaffe fra andre end Volvo selv?

Mvh. Christian

Fra : BJ

Dato : 30-08-05 21:35

"Christian" <no.em@il.for.me> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og er det overhovedet til at skaffe fra andre end Volvo selv?

Normalt ikke (fabrikeret specielt til Volvo af Mitsubishi), men jeg har fra
tid til anden set brugte på tyske E-bay.

Hvis ham gutten i Rødovre stadig findes, der gjorde specielt i brugte
volvodele, kan du måske finde hjælp der.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian

Dato : 31-08-05 19:32

> [...]
>
> Hvis ham gutten i Rødovre stadig findes, der gjorde specielt i brugte
> volvodele, kan du måske finde hjælp der.

Nu har jeg undersøgt lidt videre. Det lader til at fra før 2002 da er det et
cd rom baseret navigations anlæg og efter 2002 og derefter er det et dvd
baseret med bla. større skærm og mulighed for tv.

Kan man sætte en dvd-model i en 2001'er eller en cd-model i en 2003'er?

Og hvor meget mere kræver det egentlig? Er bilerne forberedt til det eller
skal der trækkes 1000vis af ledninger?

Nogen der har nogle erfaringer?

Christian

Fra : BJ

Dato : 31-08-05 21:48

"Christian" <nospam@for.me> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu har jeg undersøgt lidt videre. Det lader til at fra før 2002 da er det
> et cd rom baseret navigations anlæg og efter 2002 og derefter er det et
> dvd baseret med bla. større skærm og mulighed for tv.

Min egen bil (S80) er monteret med det oprindelige CD-ROM-baserede.

Det har i bagagerummet monteret en speciel CD-ROM-afspiller med plads til 6
CD (som intet har at gøre med den til CD-Audion som tager 10).

Jeg har også TV-tuner i systemet og kan således se TV (ikke med hastighed
over 3/Km/t).

Antenne er monteret i bageste kofanger (originalt).

> Kan man sætte en dvd-model i en 2001'er eller en cd-model i en 2003'er?

Det vil jeg bestemt mene, du kan i begge tilfælde.

Systemet er seperat og forbindes med en mellemboks til radio-systemet.

> Og hvor meget mere kræver det egentlig? Er bilerne forberedt til det eller
> skal der trækkes 1000vis af ledninger?

Det er et godt spørgsmål. Jeg tror, de dansk importerede er totalt uden
ledninger.

Min egen tysk importerede havde eks. komplet ledningsnet til original
Volvo-alarm. Det har min genbos danske ikke.

http://www.volvo-genbrug-hvidovre.dk/

De har bygget en Volvo S80 op fra grunden (og kender virkelig til
elsystemerne..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Rasmussen

Dato : 31-08-05 13:19

"Christian" <no.em@il.for.me> skrev i en meddelelse
> Og er det overhovedet til at skaffe fra andre end Volvo selv?
>
> Mvh. Christian

Hvis du ser på prisene i Volvos udstyrskatalog, kan du spare 30-40 % i
Tysland eller Sverige,
Prisen på RTI er dog ikke opgivet, men mener at med Volvo priser i DK sparet
du vel 10K

--
Venlig Hilsen
Per Rasmussen