Forklaring på ET numre på fælge
Fra : RpR

Dato : 30-08-05 19:44

Sidder nu og venter spændt på min nye Suzuki Swift næste fredag, men men..
Suzuki havde jo ingen std. alu fælge der faldt i min smag, så jeg har fået
oplyst boltmål og ET: 4 x 100 ET48.
Boltmålet gir sig selv, det skal bare passe, men hvordan er det lige med ET
nummeret? "Einpress Tiefe" ved jeg det står for, men hvordan hænger det
sammen?
Vil en ET40 være 8mm længere ude end en ET48? Skulle jo nødigt købe et sæt
fælge der får fat i skærmene.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-08-05 19:48

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in

> Vil en ET40 være 8mm længere ude end en ET48?

Mig bekendt (ret mig endelig hvis jeg tager fejl) så jo mindre ET = længere
ud mod kanten.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-08-05 20:57

Martin Johansen [6000] wrote:

> Mig bekendt (ret mig endelig hvis jeg tager fejl) så jo mindre ET =
> længere ud mod kanten.

Korrekt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-08-05 21:09

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in

> Korrekt.

Nice - så huskede jeg korrekt :D

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-08-05 21:19

Martin Johansen [6000] wrote:
> Nice - så huskede jeg korrekt :D

Jep. Det er lidt bagvendt... :-|

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-08-05 06:46

meddelelse news:4314be20$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...

> Jep. Det er lidt bagvendt... :-|

Ellers hed det vel udpresningsdybde ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-08-05 20:46

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev :

>Boltmålet gir sig selv, det skal bare passe, men hvordan er det lige med ET
>nummeret? "Einpress Tiefe" ved jeg det står for, men hvordan hænger det
>sammen?

Måske denne side kan hjælpe
http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/faelge_og_maal.htm

--
jan@stevns.net

Fra : RpR

Dato : 31-08-05 14:05

> Måske denne side kan hjælpe
> http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/faelge/faelge_og_maal.htm

Ah, nydeligt
Så skulle fælge helt ned til ET 38 vel ikke være et problem når bilen er
født med ET 48? Er jo kun 1cm længere ude. Så er spørgsmålet vel nærmere om
det er lovligt, synsmæssigt?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : John Sahl

Dato : 31-08-05 14:12

RpR wrote:
> Så skulle fælge helt ned til ET 38 vel ikke være et problem når bilen
> er født med ET 48? Er jo kun 1cm længere ude. Så er spørgsmålet vel
> nærmere om det er lovligt, synsmæssigt?

Du må øge sporvidden op til 20mm så det er lige akkurat lovligt.
Dog skal du være opmærksom på at dette gælder ud fra den bil
i modelrækken der har den højeste ET.

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : RpR

Dato : 31-08-05 17:21

> Du må øge sporvidden op til 20mm så det er lige akkurat lovligt.
> Dog skal du være opmærksom på at dette gælder ud fra den bil
> i modelrækken der har den højeste ET.

Det er den nye Swift, og den har kun én sporvidde

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-08-05 22:55

RpR wrote:

> Det er den nye Swift, og den har kun én sporvidde

Og der findes ikke en model med andre fælge?

Fra : RpR

Dato : 02-09-05 13:40

> Og der findes ikke en model med andre fælge?

Den har som std. 15" stålfælge, men der fås op til 17" fælge som ekstra
udstyr, der er bare ingen af dem der falder i min smag

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-08-05 21:00

RpR wrote:
> [...]
> hænger det sammen?
> Vil en ET40 være 8mm længere ude end en ET48? Skulle jo nødigt købe

Ja. Men hvis du køber fælgene et ordentligt sted, så burde de kunne hjælpe
dig.