Alarm med GPS til bilen
Fra : jones_net

Dato : 29-08-05 08:44

Hejsa

Er det muligt at få et GPS system/alarm til bilen, som kan sidde skjult et
sted. Hvis bilen bliver stjålet, skal det være muligt at få et koordinat på
hvor bilen befinder sig. Dette kan for eksempel udløses af en SMS til et
mobilmodul, som er koblet sammen med GPS systemet...

Altså et system, hvor man kan spore bilen i tilfælde af tyveri.

/J

Fra : John Sahl

Dato : 29-08-05 09:06

www.safetrack.dk og www.carbug.dk for eksempel?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 09:11

http://www.dantrack.com/

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 29-08-05 09:21

> [...]

> mobilmodul, som er koblet sammen med GPS systemet...
>
> Altså et system, hvor man kan spore bilen i tilfælde af tyveri.

Ja det er der faktisk efter hånden mange af.

En typisk standart version har Zone funktion og SMS alamering.
Der er et par ting du skal tage stilling til....

Skal den have fuld udbygget alarm funktion (har du alarm i forvejen?)
Skal det være abonentfrit

Men kik lidt på hvad der findes og læs hvad de kan og koster, så finder du
nok en model der dækker dit behov.

Et par links til at starte på:

http://www.dantrack.com/
http://www.carbug.dk/
http://www.uniq-import.dk/produkter/?g=024

Det er langt fra alla sammen, så søg lidt på Google

-Leon

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-08-05 09:32

Leon Hulstroem (4220) wrote:
> Et par links til at starte på:
>
> http://www.dantrack.com/
> http://www.carbug.dk/
> http://www.uniq-import.dk/produkter/?g=024

Eller:
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=002%2D007%2D00007211

Denne sammen med alarmen og startmomdul kan man fjernstarte, låse, låse op,
se GPS pos, må besked via SMS ved alarm osv...

Jeg kan starte min Volvo via min telefon - og det vil i teorien sige selvom
jeg sidder i fx USA...

Fra : Henrik B.

Dato : 29-08-05 09:45

meddelelse news:4312c6f4$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kan starte min Volvo via min telefon - og det vil i teorien sige
> selvom jeg sidder i fx USA...

Og det vil du bruge til hvad?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-08-05 10:22

Henrik B. wrote:

> Og det vil du bruge til hvad?

Det sidste - ikke noget.
Men jeg vil bruge det til at få besked via SMS ved indbrud eller anden
alarm.

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 10:24

> Det sidste - ikke noget.
> Men jeg vil bruge det til at få besked via SMS ved indbrud eller anden
> alarm.

Hehe det kan man ikke bruge til en skid :o/

Har en LEA med 2way remote, det er nok, hvis du får en sms 2+km væk, kan du
alligevel ikke nå at fange nogle, så er de over alle bjerge.. :o//

Mvh
Morten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 10:31

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> wrote in message

> [...]
du
> alligevel ikke nå at fange nogle, så er de over alle bjerge.. :o//

Rigtigt, men så går man ind på www.følgdinbil.dk og så kan man fortælle
politiet hvor de kører.

--
mvh / regards Christian
- 1. sept. 2005, endelig skete det

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-08-05 10:39

?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-08-05 10:39

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> ?

www.følgdinbil.dk var ment som et eksempel. Men man kan vel sagten så
løsninger med hjemmesider med næsten live kort over hvor ens bil er.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-08-05 14:19

Christian B. Andresen wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in
> message news:4312d6b3$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...

> www.følgdinbil.dk var ment som et eksempel.

Ok. Eller man kan taste positionen ind i fx TomTom...
Da skal man bare huske at tage PDA'en med fra bilen...

Fra : Morgan Jones

Dato : 29-08-05 16:16

> www.følgdinbil.dk var ment som et eksempel. Men man kan vel sagten så
> løsninger med hjemmesider med næsten live kort over hvor ens bil er.

GPSLocation har lavet det med maps. Totalt cool.

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 18:39

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> www.følgdinbil.dk var ment som et eksempel. Men man kan vel sagten så
> løsninger med hjemmesider med næsten live kort over hvor ens bil er.

hehe, ja for det er vist de færreste der kan bruge æøå endnu

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-08-05 22:12

Tom wrote:

> hehe, ja for det er vist de færreste der kan bruge æøå endnu

Tja. Det kan de fleste vel...
Hvis man ikke kan, kommer man til en side med link til den rigtige side.

Fx.
www.fælgeogdæk.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-08-05 10:38

Juel wrote:
> Hehe det kan man ikke bruge til en skid :o/
>
> Har en LEA med 2way remote, det er nok, hvis du får en sms 2+km væk,

Hvis man er inde i en betonbygning er rækkeviden ikke så lang. Hvis jeg er i
den anden ende af vores lokale center kan fjernbetjeningen ikke nå. Og hvis
alarmen går kan jeg sgu løbe hurtigt. Specialt hvis der står "door open"...

> kan du alligevel ikke nå at fange nogle, så er de over alle bjerge..
> :o//

Så sporer mad dem med det indbyggede GPS...

Fra : Morgan Jones

Dato : 29-08-05 16:11

www.gpslocation.dk