Støjkondensator - kan den tjekkes?
Fra : Sven

Dato : 29-08-05 00:36

Hej.
I forb. med svar tidligere indlæg om periodestøj i min radio/CD kom et svar
om, at det evt kunne være min støjkondensator der var ved at stå af. Kan
sådan en tjekkes? Hvordan? Er det dyrt at få lavet?

Det er en Pontiac Fiero 2,8 GT årg '87

Sven

Fra : Kito

Dato : 29-08-05 06:26

Ja man kan fjerne den helt og sætte en ny på. Jeg vil tro hvis du køber den
i en elektronik forretning koster den under en halvtredser.
Du kan afprøve den med et ohmmeter. Aflad den først ved at sætte ledningerne
sammen og prøv derefter med et ohm meter. Modstanden vil ændre sig når
kondensatorern er opladet og når du sætter ledningerne sammen igen skal det
opstå en lille gnist.
vh
Poul
Poul

Fra : Sven

Dato : 29-08-05 12:08

> [...]
> sig når kondensatorern er opladet og når du sætter ledningerne sammen igen

Mange tak for svaret Det lyder dejligt nemt og billigt.

Sven