Udbedring af mindre bule og omlakering
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-08-05 23:23

Hej gutter!

Jeg laver jo stort set alt på bilen i forvejen, så hvorfor ikke også
udbedring af buler og omlakering af en dør Der er - stadig - tale om min
Escort 1.6i fra '96, som iøvrigt indenfor kort tid skal have lavet lidt
forskelligt hos en pladesmed*1.
Anyway, jeg vil se hvor godt jeg kan lave døren istand - planen er at den
skal se 100% perfekt ud som gør-det-selv arbejde, så det er jo en seriøs plan.
Jeg har adgang til malerkabine - dog uden ovn.

Døren fremstår 110% rustfri (købt hos Odder Autodele), men har pt. to mindre
buler - øverst på dørrammen og nederst på dørpladen. Planen er, at undgå
udskiftning af dørpladen.

For at lave arbejdet korrekt vil jeg høre om i har mulighed for at give en _god_
guide i at udbedre skaderne og oplakere døren i den korrekte farve (radiant red
/ spanish rot). Bilen er i forvejen oplakeret så den er overhovedet ikke falmet.

Nu til spørgsmålene:

1. Nogen der vil komme med en detaljeret guide eller henvisning til litteratur
(bog/URL) i udbedring af bulerne, incl. hvilke materialer jeg får brug for så
det _holder_. Det skal ikke falde af hvis jeg smækker døren for hårdt

2. Nogen der vil komme med en guide i lakering eller henvisning til literatur
(bog/URL) om emnet? Det skal laves rigtigt med grunder og efterfølgende lakering
med sprøjtepistol m. original lak+hærder.

PS: Ja, det bliver sikkert lige så dyrt som at kaste en sort autolakker efter
døren, men jeg har svoret "dk.fritid.bil-eden" om ikke at bruge værksteder mere
end højest nødvendigt

*1 = Udbedret rust i a-stolperne (heldigvis kun dækpladen), skiftet en bagskærm
og tilpasset en ny fordør.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-08-05 23:42

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Hej gutter!

Daws Kim

(har du glugget i postkassen ?)

> Anyway, jeg vil se hvor godt jeg kan lave døren istand - planen er at den
>skal se 100% perfekt ud som gør-det-selv arbejde, så det er jo en seriøs plan.
>Jeg har adgang til malerkabine - dog uden ovn.

Hvis du har malerkabine, og værktøjet til at indlede "to watch paint
dry" - har du gode chancer

>Døren fremstår 110% rustfri (købt hos Odder Autodele), men har pt. to mindre
>buler - øverst på dørrammen og nederst på dørpladen. Planen er, at undgå
>udskiftning af dørpladen.

Øehhh - er det en komplet dør, vi snakker om ?
(så ville jeg hurtigt lave en skummel aftale, med en maler)

>PS: Ja, det bliver sikkert lige så dyrt som at kaste en sort autolakker efter
>døren, men jeg har svoret "dk.fritid.bil-eden" om ikke at bruge værksteder mere
>end højest nødvendigt

Den der ed, er nok ikke helt baseret på kapitlet om maling ;)

(Erindrer med gru, en hvis Rekord, med Lilla dørbunde - don't ask)

--
jan@stevns.net

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-08-05 00:06

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :
>
> Daws Kim
>
> (har du glugget i postkassen ?)

Jeps, just nu. Rart at høre, at du fik liv i kassen. Skal nok maile tilbage :)

> Hvis du har malerkabine, og værktøjet til at indlede "to watch paint
> dry" - har du gode chancer

Lyder godt. Så mangler jeg bare metoden

> Øehhh - er det en komplet dør, vi snakker om ?

Yes, en komplet dør.

> (så ville jeg hurtigt lave en skummel aftale, med en maler)

Jamen, jamen, det ville jeg jo undgå. Der går jo sport i at lave bil...!

> Den der ed, er nok ikke helt baseret på kapitlet om maling ;)

Well, i min bog er den :)

> (Erindrer med gru, en hvis Rekord, med Lilla dørbunde - don't ask)

Kom nu, jeg æælsker gode historier om biler

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-08-05 19:26

> Jeps, just nu. Rart at høre, at du fik liv i kassen. Skal nok maile
> tilbage :)

Kan øjne at du nu er på vej til at svigte Escort.
Man kan altå blive klogere, må jeg konstatere

> Well, i min bog er den :)

Du har læst den rigtige bog!

> Kom nu, jeg æælsker gode historier om biler

Der har været billeder af dyret på hjemmesiden
Resultatet var mildt sagt gyseligt.

> Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Hvis du går i gang med maling selv, så skal det nok ændres til:

Kim "Certified to fail" Schrader

Dette ifølge egne erfaringer på området :-/

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-08-05 20:10

Hej!

Uffe Bærentsen wrote:

> Kan øjne at du nu er på vej til at svigte Escort.
> Man kan altå blive klogere, må jeg konstatere

Hvis du tror jeg er ved at købe en Sierra tager du fejl. Det er bare et led i
processen om at få Escorten fikset :)

> Hvis du går i gang med maling selv, så skal det nok ændres til:
>
> Kim "Certified to fail" Schrader
>
> Dette ifølge egne erfaringer på området :-/

Tja, nu får vi se Skal nok poste billeder til den tid.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : malnitz@yahoo.dk

Dato : 29-08-05 09:40

Haynes har begået en ganske udemærket bog om emnet. Den beskriver alt
lige fra simple buler, over udretning til omlakering. På stående fod
kan jeg ikke lige huske hvad den hedder.

Malnitz

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-08-05 16:00

Hej!

malnitz@yahoo.dk wrote:

> Haynes har begået en ganske udemærket bog om emnet. Den beskriver alt
> lige fra simple buler, over udretning til omlakering. På stående fod
> kan jeg ikke lige huske hvad den hedder.

Kunne det være denne her du mener?

<
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=11001&langId=-1&parent_category_rn=10012

--