Bremserne "synger" ;-)
Fra : HKN

Dato : 28-08-05 21:13

Hej,

Mine bagbremser har fået en tendens til at "synge" når jeg kører "længere"
strækninger - dvs efter 20 - 30 km's kørsel. Det lader til at
bremseklodserne langsomt glider tilbage mod skiven, og lige nøjagtigt
kommer
ind og røre, og derved skaber denne hylende sang.

Det kan afhjælpes med et let træk i håndbremsen - men kun kortvarigt.
Kommer
hurtigt igen - især hvis jeg kører over en eller anden form for ujævnhed.

Hvordan slipper jeg helt af med det? Er det fedt der mangler, så klodserne
kan glide helt ud, eller?

Pft

Henrik

It has removed 3 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : jones_net

Dato : 29-08-05 08:56

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvordan slipper jeg helt af med det? Er det fedt der mangler, så klodserne

Jeg har lige haft samme symptom på min, og på værkstedet forklarede han
noget om, at der sidder en cylinder, hvor den ene halvdel af bremsen kører
frem og tilbage i, og når denne cylinder trænger til at blive renset og
smurt, så har den en tendens til ikke at skubbe bremsen væk fra skiven, og
så synger den.
Så en tur på værkstedet eller ind under bilen, for den slider selvsagt din
bremse hele tiden...

/J