Er vurderingerne på told og skat i uorden ~
Fra : Thomas

Dato : 28-08-05 20:46

Hej NG

Jeg sad lige for sjov og kiggede på vurderinger af Porche 911. De anslåede
handelspriser er da vist taget ud af den blå luft?. Der ligger ligger en
del på under 50.000 i handelspris. Jeg mindes ikke lige at have set nogen
911 indregistreret til salg i den prisklasse , uanset standen

Den sjoveste er sgu denne her

Model 911
Typebetegnelse S
Registreret 1. gang 28/03-1972
Karosseri type / antal døre COUPE 2 døre
Motor 6 Cylindre 2311 cc 180 HK ventiler
Gear / drivkraft / km / B / 900005 KM

Endeligt vurderet pr 25/04-2002
Afgiftspligtig værdi 50000
Registreringsafgift 5250
Handelspris inkl. afgift 55250

900000 km ? Jeg tror sgu jeg skal have fundet mig en der har "kørt"
900000 hvis man kan slippe med 5000 i afgift.

Kan også være at jeg har fattet nada af det hele (ikke usandsynligt

Mvh

Thomas

Fra : Frederik C

Dato : 28-08-05 21:08

"Thomas" <bambanosFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 900000 hvis man kan slippe med 5000 i afgift.
>

> Kan også være at jeg har fattet nada af det hele (ikke usandsynligt

Kan jo være, at kilometerstanden er ukendt, og de så bare sætter den så højt
for at være sikker...

Mvh.

Frederik

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-08-05 21:49

Hej!

Frederik C wrote:

> Kan jo være, at kilometerstanden er ukendt, og de så bare sætter den så højt
> for at være sikker...

Mon ikke Told&Skat ville sætte den passende _lavt_ istedet? Det tror jeg

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Morgan Jones

Dato : 29-08-05 05:50

> [...]
> del på under 50.000 i handelspris. Jeg mindes ikke lige at have set nogen
> 911 indregistreret til salg i den prisklasse , uanset standen

Den er over 30 år - dermed en veteranbil.

Morgan

Fra : Thomas

Dato : 29-08-05 08:35

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Den er over 30 år - dermed en veteranbil.
>
> Morgan

jo måske men denne

Model 911
Typebetegnelse G MODEL
Registreret 1. gang 31/12-1971
Karosseri type / antal døre TARGA 2 døre
Motor 6 Cylindre 2700 cc 150 HK ventiler
Gear / drivkraft / km 005 / BENZIN / 230862 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

Endeligt vurderet pr 03/06-2002
Afgiftspligtig værdi 59000
Registreringsafgift 101850
Handelspris inkl. afgift 160850

er i såfald også veteranbil, men har har skulle betale over 100000,- i
afgift ?

Jeg ved der er tale om 2 forskellige udgaver af 911'eren, men det
retfærdiggøre ikke de handelspriser de har beregnet afgiften ud fra

Mvh

Thomas

Fra : Leonard

Dato : 29-08-05 09:02

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote:

>Den er over 30 år - dermed en veteranbil.

Næh, for så skal den være mere end 35 år gammel ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/