Bilafgifter
Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 15:59

Nu har jeg jo læst med om Huyndai Sonata her i gruppen
da den er blevet omtalt en del.
Så kommer jeg til at sammenligne priserne i Sverige og Danmark.

En 3.3 V6 med hele molevitten koster 350.000 i Danmark.
Omregnet til Danske koster den i Sverige 210.000

Det er ikke engang 100 % oveni - det er nærmere de 70 %

Hvordan kan man så snakke om priser der er 2-3 gange højere i Danmark end
Sverige / Tyskland ?
Jeg ved den er endnu billigere i Tyskland men det er vel pga. momsen.

Er det mig som ikke kan regne eller hvad er der galt ?

Mvh. Allan

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-08-05 16:16

Hej,

On Sun, 28 Aug 2005 16:59:29 +0200, "Allan Møller" <nosmap> wrote:

> [...]

>Jeg ved den er endnu billigere i Tyskland men det er vel pga. momsen.
>

>Er det mig som ikke kan regne eller hvad er der galt ?

Måske prisen før afgift er lavere i DK end i SE? På de billigere biler
er forskellen også mindre, er min umiddelbare oplevelse - uden at jeg
har lavet en nærmere undersøgelse.

Da jeg købte min BMW 530dA touring heroppe gav jeg cirka dkk 160.000
for den købt i Tyskland (brugt, 2 år gammel). Tilsvarende brugte
kostede på det tidspunkt omkring dkk 450.000-480.000 i annoncer i
danmark, så der var stor forskel.

** Lars

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-08-05 16:19

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved den er endnu billigere i Tyskland men det er vel pga. momsen.
>

> Er det mig som ikke kan regne eller hvad er der galt ?

Det kan jo godt være at den svenske Hyundai-importør ikke har været så god
som den danske til at presse indkøbsprisen i bund, den har jo en stor
indvirkning på salgsprisen og dermed den afgift og moms bilen skal belægges
med. Den mindste Honda Accord koster til sammenligning 203.900 SEK med
afgifter og moms hvilket er 163.018 DKK, i Danmark koster bilen 335.950 og
det er ca. det dobbelte.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 28-08-05 16:13

Allan Møller wrote:

> Hvordan kan man så snakke om priser der er 2-3 gange højere i Danmark end
> Sverige / Tyskland ?

Bilpriser, på gaden.? Nej!.

Hvor har du da fået oplyst at der skulle være den forskel.

Dit eksempel ser korrekt ud.

(Min erfaring stammer fra hvad jeg har hørt gennem tiden, og læsning af
svenske aviser i sommerferien!)

Mvh. Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 17:33

> Bilpriser, på gaden.? Nej!.
>
> Hvor har du da fået oplyst at der skulle være den forskel.

Det er den generelle prisforskel der bruges her i gruppen.

Men ok jeg kan se på de nedenstående indlæg at jo dyrere bilen er nærmere
kommer man de vilde priser.

Allan

Fra : Frederik C

Dato : 28-08-05 19:09

> Det er den generelle prisforskel der bruges her i gruppen.
>
> Men ok jeg kan se på de nedenstående indlæg at jo dyrere bilen er nærmere
> kommer man de vilde priser.
>

> Allan

Præcis...

Dog skal man uanset dette, ikke glemme at de danske bilafgifter er et udtryk
for udnyttelse og udmarvning af et i forvejent forarmet folk. Der skal ikke
udvises nåde men slås for at dræbe med et retfærdt sind.

And I shall strike down upon thee with great vengeance and furious anger...

Nå, hvor lagde jeg den Koran?
;)

Mvh.

Frederik

Fra : Brian

Dato : 28-08-05 19:29

Frederik C wrote:

> And I shall strike down upon thee with great vengeance and furious
> anger...
> Nå, hvor lagde jeg den Koran?

Ved siden af bibelen, som du har nappet det citat fra ?

/Brian

Fra : Frederik C

Dato : 28-08-05 19:56

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ved siden af bibelen, som du har nappet det citat fra ?
>
> /Brian

Niks. Pulp Fiction

Jeg ved ikke hvem, der brugte det først...

:)

Mvh.

Frederik

Fra : Brian

Dato : 28-08-05 21:38

Frederik C wrote:

> Niks. Pulp Fiction
>
> Jeg ved ikke hvem, der brugte det først...

Jeg kan da godt afsløre at Bibelen blev skrevet før Pulp Fiction

/Brian

Fra : Frederik C

Dato : 28-08-05 23:32

> Jeg kan da godt afsløre at Bibelen blev skrevet før Pulp Fiction
>
> /Brian

Til gengæld så jeg Pulp Fiction før jeg læste biblen... ;)

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-08-05 22:06

Frederik C wrote:
> "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Til gengæld så jeg Pulp Fiction før jeg læste biblen... ;)

Og i Pulp Fiction har de så også ændre den pågældende passage i forhold
til biblen (ikke at jeg læser den ret ofte!)

The hitman Jules (Samuel L. Jackson) frequently quotes "Ezekiel 25:17"
in "Pulp Fiction," but in fact he has greatly altered the Bible passage.
The actual passage says:

"And I will execute great vengeance upon them with furious rebukes; and
they shall know that I am the Lord, when I shall lay my vengeance upon
them."

Here's what Jules says, adding bits from the 23rd Psalm and his own
rhetoric:

"The path of the righteous man is beset on all sides with the iniquities
of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he who in the
name of charity and good will shepherds the weak through the valley of
darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost
children. And I will strike down upon those with great vengeance and
with furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers.
And you will know that my name is the Lord when I lay my vengeance upon
thee."

Lars B

Fra : Frederik C

Dato : 28-08-05 17:18

> [...]
> Jeg ved den er endnu billigere i Tyskland men det er vel pga. momsen.
>

> Er det mig som ikke kan regne eller hvad er der galt ?

Reglerne er jo ca.

første 60.000 pålægges ca. 105 % resten pålægges ca. 180.

Hertil kommer momsen.

Kun på dyre biler vil man opleve en reel forskel omkring de 200%.

En E46 M3 kostede for et par år siden svensk prisx2,85 i DK.

Med til dette regnestykke hører så også, at jeg i DK kunne overveje en
Sonata. Det kunne jeg ikke i Sverige.

Mvh.

Frederik

Fra : Michael

Dato : 28-08-05 17:28

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> Med til dette regnestykke hører så også, at jeg i DK kunne overveje en
> Sonata. Det kunne jeg ikke i Sverige.

Hvad ejer du nu?

Fra : Frederik C

Dato : 28-08-05 18:47

"Michael" <MM@iMM.com> skrev i en meddelelse

> "Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse

> Hvad ejer du nu?

En Mitsubishi Galant

Den ville jeg heller ikke ha' i Sverige.. ;)

Mvh.

Frederik

Fra : Basil

Dato : 28-08-05 19:33

Frederik C wrote:
> "Michael" <MM@iMM.com> skrev i en meddelelse

> En Mitsubishi Galant
>
> Den ville jeg heller ikke ha' i Sverige.. ;)
>
> Mvh.
>
> Frederik

Heller ikke i Sverige ville jeg have sådan en bøtte LOL
Kai