Hjælp til vectra B
Fra : K.N

Dato : 28-08-05 14:51

Håber der er en venlig sjæl som kan fortælle mig hvorfor min Vectra 1,6 fra
1996 SELV giver gas.
Når man kobler ud, så giver den gas, tager gassen af og giver gas igen osv.
uden at der røres ved speederen.
Holder man helt stille for rødt f.eks kan den finde på at give fuld gas,
samtidig med at man har foden på bremsen.
Det er ret pinligt og man er nødt til at stoppe den helt for at den holder
op. Kan heller ikke forstille mig at det er særlig økonomisk.

Hvor skal man lede efter fejlen?

K.N

Fra : K.N

Dato : 28-08-05 18:22

"K.N" <kogo@(fjern)mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ret pinligt og man er nødt til at stoppe den helt for at den holder
> op. Kan heller ikke forstille mig at det er særlig økonomisk.

Anyone ????

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 19:24

> [...]
> Det er ret pinligt og man er nødt til at stoppe den helt for at den holder
> op. Kan heller ikke forstille mig at det er særlig økonomisk.

Min Sierra lavede det samme. Dengang var det lambdasonden der var defekt,
men i princippet kan det også være en af de andre sensorer til
motorstyringen.
Jep det er meget flovt at holde for rødt lys med 3000 rpm på motoren

--
Tom

Fra : K.N

Dato : 28-08-05 20:16

> Min Sierra lavede det samme. Dengang var det lambdasonden der var defekt,
> men i princippet kan det også være en af de andre sensorer til
> motorstyringen.

Tak så starter vi med den, skal jo bruge den på arbejde hver dag, så noget
skal der ske.... hurtigt.

> Jep det er meget flovt at holde for rødt lys med 3000 rpm på motoren

Haha det er da altid noget at det ikke kun er fordi man er pige, det er
flovt at omdrejninger fræser der udad,
mens man venter på at det s.... lys skifter til grønt og det er næsten endnu
værre,
at holde tilbage for en foran kørende som skal dreje. De tror man er meget
utålmodig :(

Kirsten

Fra : KASO

Dato : 29-08-05 09:21

> "K.N" <kogo@(fjern)mail.dk> skrev i en meddelelse

I princippet kan det være en utæt vacuumslange eller -dåse. Alternativt
sidder der en elektronisk regulering af tomgangen - den kan også være
defekt.