Metal lak, eller ej?
Fra : Klaus G.

Dato : 27-08-05 14:10

Hej.

Metal lak koster jo ekstra. Men er det ikke kun en anden "farve" man får.
Eller får man en lak der er nemmere at holde? Har jeg hørt en snakke noget
om, men vil gerne lige høre jeres mening/erfaring :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Brizz

Dato : 27-08-05 17:05

Klaus G. wrote:
> [...]
> Eller får man en lak der er nemmere at holde? Har jeg hørt en snakke noget
> om, men vil gerne lige høre jeres mening/erfaring :)

Umiddelbart ville jeg vælge en metallak fordi man synes den er pænest.
Mht at holde en metal lak, så hvis du tager en rød som nok er det
værste/bedste eksempel. Så en Rød ikke metal lak falmer hurtigt imod en
en metalrød lak. Metal lakken får flere lag klarlak ovenpå end ikke
metal lak. Det vil gøre at lakken ikke falmer i samme grad.

Alle lakker skal holdes men, jo en metal lak vil jeg mene er nemmere at
holde.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-05 16:28

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

.. Så en Rød ikke metal lak falmer hurtigt imod en
> en metalrød lak. Metal lakken får flere lag klarlak ovenpå end ikke metal
> lak.

I dag er der ingen forskel, jeg kender ingen som IKKE giver klarlak på alt.
Man skal kun betale mere-prisen for udseendes skyld.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-08-05 16:28

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> alt. Man skal kun betale mere-prisen for udseendes skyld.

Hvilket i sig selv kan være grund nok.

Personligt synes jeg en bil uden metallak ser kedelig ud.

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Brizz

Dato : 27-08-05 17:36

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> [...]
>

> I dag er der ingen forskel, jeg kender ingen som IKKE giver klarlak på alt.
> Man skal kun betale mere-prisen for udseendes skyld.

Det er antallet af lag klarlak der gør forskellen. Der er flere på
metallak end "mat" lak

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-08-05 16:53

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Det er antallet af lag klarlak der gør forskellen. Der er flere på
> metallak end "mat" lak

På mat lak er der ingen klarlak, ellers var den ikke blevet mat :).. På alm.
lak er der 1., lige som på "metal"- ingen forskel, nye røde biler bliver
ikke matte på samme måde, bare alm. kedelige. Forøvrigt er det ikke metal,
men noget plastic-lookalike i basislakken, hvis du vil have ægte krom i,
bliver lakken lige så dyr som resten af bilen ;)).

Fra : Henrik B.

Dato : 27-08-05 16:25

> [...]
> Eller får man en lak der er nemmere at holde? Har jeg hørt en snakke noget
> om, men vil gerne lige høre jeres mening/erfaring :)

Den allerstørste fordel ved metallak er, at du får en beskyttende klarlak
overpå farven. Derudover består hele lakeringen af flere lag, end ved en
alm. lak.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 27-08-05 17:40

Klaus G. skrev:

> Metal lak koster jo ekstra. Men er det ikke kun en anden "farve" man får.

Jo.

> Eller får man en lak der er nemmere at holde?

Nej

> Har jeg hørt en snakke noget
> om, men vil gerne lige høre jeres mening/erfaring :)

Den er hverken mere holdbar eller glansful. Men pænere !

Klaus (med metallak)